Gå til innhold

Kjole til min kropp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i konfirmasjon i mai, og sliter veldig med å finne en kjole som er fin til min kropp. Jeg er 164 cm, litt lubben (jeg har litt mage og rumpe jeg helst ikke vil fremheve) og ganske store pupper. Noe som betyr at jeg fort blir seende lav og tjukk ut.

Noen som har noen gode kjoletips til meg? Jeg ser for meg en kjole med litt utringing (blir fort så stor over brystpartiet om jeg ikke "deler" det opp), inn i livet og kanskje litt videre skjørt.

Har trålet alle nettbutikker jeg vet om, men det virker som alle kjolene er figurnære og superkorte. Ikke akkurat konfirmasjonsmateriale.

PS: Familien til hun som skal konfirmeres er ikke en bunadsfamilie, derfor skal jeg ikke ha bunad. Må dessuten reise langt for å komme dit, og da er det lettere med en kjole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør hvertfall ha en kjole som går til akkurat over knærne. Hvis jeg har en som stopper midt på leggen ser jeg kjempekort og rar ut, men med det samme det går over knærne er det veldig fint. (Jeg er 164cm).

Du kan også kjøpe sånn med "trekkspillstoff" over mage og lår, som vil få deg til å se slankere ut.

Floyd har veldig mye fint, syns jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Du bør hvertfall ha en kjole som går til akkurat over knærne. Hvis jeg har en som stopper midt på leggen ser jeg kjempekort og rar ut, men med det samme det går over knærne er det veldig fint. (Jeg er 164cm).

Du kan også kjøpe sånn med "trekkspillstoff" over mage og lår, som vil få deg til å se slankere ut.

Floyd har veldig mye fint, syns jeg!

Takk for gode tips, lengden har ganske mye å si :-)

Floyd har jeg helt glemt, det må sjekkes ut!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Se etter kjoler med såkalt empress/empire waistline. Altså kjoler med høyt liv under bysten. Som f.eks. disse kjolene. Synes det snittet er veldig pent og gjemmer magen godt.

untitled1.JPG

E91D3801.jpg

P10849465.jpg

Du finner mye fint på ebay om du søker på kimono style dress eller empress waist eller empire waist.

• Liker 1
Skrevet

De har flere kjoler med slikt snitt på Boozt.com:)

Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en omslagskjole? Også må du utforske hold-in produkter... ;) To tråder om dette temaet på forsiden av "Klær,sko og mote" as we speak...

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...