Gå til innhold

OK å vaske undertøy med kopphåndkler osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å vaske undertøy sammen med kjøkkenkluter, kopphåndkler osv? Jeg må innrømme at jeg vasker alt mulig 60grader sammen. Det skal jo drepe bakteriene, så det burde vel være greit? Eller er det grisete?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det også og synes det er helt greit. Som du sier, minimum 60 grader og "alt" dør.

Skulle tatt lang tid før jeg hadde fyllt en maskin bare med undertøy siden jeg bor alene.

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alltid håndklær for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det også og synes det er helt greit. Som du sier, minimum 60 grader og "alt" dør.

Skulle tatt lang tid før jeg hadde fyllt en maskin bare med undertøy siden jeg bor alene.

Ja det er det jeg tenker også. Nå er vi en familie på 4, men vaskerommet hadde jo blitt overfylt hvis man skulle vente på å ha en full maskin av de ulike tingene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker truser, badehåndkler og kjøkkenhåndkler på 95 grader kokvask. Det aller meste tåler det selv om det står 60 på. Har jeg noen fine truser håndvasker jeg de bare... Men i hverdagen er det mye cottontruser :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker truser, boxere, sokker, håndklær, kjøkkenhåndklær og kopptuer sammen på 60 grader.

Hadde jeg skulle vasket truser og boxere for seg selv måtte jeg jo ha venta et halvt år for å få fyllt opp maskinen..

Skrevet

Ja jeg blander slikt.

Sier som Challenger, det hadde tatt en evighet å få fylt opp maskinen med bare undertøy.

Og her kjøres det ikke halvtomme maskiner

Skrevet

Jeg blander også undertøy og diverse håndklær på 60.

Skrevet (endret)

Edit :Det hang seg og ble dobbelpost.

Endret av VinterSnø
Skrevet

Vi vasker undertøy, sokker og sengetøy på 60. Vi har bleiebarn som vi bruker stellekluter til, og de vasker vi sammen med kjøkkenkluter og smekker på kokvask. Før vi fikk barn vasket vi alt dette sammen på 60.

Skrevet

Leste en undersøkelse på dette en gang i tiden. Det viser seg at bakteriene forsvinner allerede ved 40 grader :)

Skrevet

Leste en undersøkelse på dette en gang i tiden. Det viser seg at bakteriene forsvinner allerede ved 40 grader :)

Det gjør de faktisk ikke ... bakterier vil endatil formere seg hvis man ikke bruker varmt nok vann.

Jeg har hvite håndklær og vaskekluter og vasker alltid alt sånt sammen med hvitt undertøy på 90 grader.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alltid på 40 grader, og er nok en av dem som synes 60-90 grader er fullstendig unødvendig. Undertøy som vaskes på over 40 grader blir jo drept.

Men. Jeg vasker stort sett alt sammen, men alt hvitt blir vasket for seg. Slik som tynne bluser som ikke egentlig er skittent, vasker jeg på 30 grader lett vask.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vasker all 60grader sammen! Jeg ville gått tom for undertøy lenge før jeg rakk å fylle opp ei maskin av det! Innimellom kjører jeg de verst skittne kopphånddukene og gulpeklutene på 90 for å få de ordentlig rene.

Skrevet

Jeg vasker alltid på 40 grader, og er nok en av dem som synes 60-90 grader er fullstendig unødvendig. Undertøy som vaskes på over 40 grader blir jo drept.

Men. Jeg vasker stort sett alt sammen, men alt hvitt blir vasket for seg. Slik som tynne bluser som ikke egentlig er skittent, vasker jeg på 30 grader lett vask.

Hvis du synes høyere temperatur enn 40 grader er unødvendig så bør du lese litt - for eksempel her

• Liker 3
Skrevet

Vasker self kopphåndklær og tom. gulvkluter på 60 sammen med alt det andre på 60.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det meste av bakterier forsvinner på 60 grader, og enda fler på 90 grader. Når bodde alene vasket jeg trusler og håndduker/kluter/kopptuer etc på 90 grader. Nå som vi er to blir håndduker og trusler vasket på 60, og kjøkken/rengjøringskluter vasket på 90 grader.

Ekkelt å blande? Syns ikke det. En må ta med alle aspekter og når det er din egen skit og du ikke er syk eller plaget med infeksjoner, går det jo helt fint.

Gjest Raindrops
Skrevet

Alt på 60 grader går i samme maskin her også, jeg har igrunn aldri tenkt over at det skal være et problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker truser, oppvaskhåndklær, frottehåndklær og sengetøy i samme maskin på 90/95 grader. Den temperaturen dreper bakteriene, så jeg ser ikke noen problemer med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alt av hvitt bomull uansett om det er kluter eller hva på 90, konsekvent. Jeans og annet tøy, konsekvent på 60. Klær som ikke tåler minimum 60 kjøper jeg ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...