Pedro Skrevet 12. februar 2004 #61 Del Skrevet 12. februar 2004 Etter som Irka bor i Belgia, har denne muligens interesse. Språket kan i noen tilfelder oppfattet litt blomstrende/ rough. Siden tilhører en av Norges største islamkjennere. Jeg kjenner ham. http://fomi.ytring.dk/Verdenrundt/Belgia.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 12. februar 2004 #62 Del Skrevet 12. februar 2004 Men uansett hvordan man vrir og vender på islams slør, så viser historien at all negativ islamisering – og dermed blant annet systematiske brudd på menneskerettigheter og fravær av demokrati – først synliggjøres i det offentlige rom ved økt tildekning av kvinnekjønnet. Det er ingen grunn til å underslå at Frankrikes forbud først og fremst er et svar til islamistenes mer og mer klamme grep om muslimers hverdag og levekår. Den segregeringen av ulike befolkningsgrupper etter religiøs tilhørighet, som vi ser ved blant annet økende gettodannelser der jenter og kvinner ikles sløret, kan på sikt være en trussel mot både demokrati og velferdsstat. For sløret går hånd i hånd med politikk. Det ”vet vi alle” som har fulgt Iran, Afghanistan, Sudan, Pakistan, og, ja, faktisk også Bosnia. Ok, jeg er solgt. Dette + leste i magasinet/dagbladet om Iran, hvor de faktisk lagde forbud mot slør i 1936. Muslimene selv lagde forbud. Da synes jeg ikke det er ille at man i Norge jobber mot slørbruk, om det nå skal brukes pisk eller gulrot. Veldig bra innlegg, Irka (hvis du skrev det, og ikke klippet fra lenke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 13. februar 2004 #63 Del Skrevet 13. februar 2004 Etter som Irka bor i Belgia, har denne muligens interesse. Språket kan i noen tilfelder oppfattet litt blomstrende/ rough. Siden tilhører en av Norges største islamkjennere. Jeg kjenner ham. http://fomi.ytring.dk/Verdenrundt/Belgia.htm Etter å ha lest dette, ser jeg at problemet vi har her i Belgia er enda mere omfattende enn det jeg trodde. For oss som lever her og oppserverer hva som skjer rundt oss i samfunnet, kom det egentlig ikke som noe sjokk. Jeg kunne har fortalt historien om den norske gutten som for ikke lenge siden lå på sykehuset og svevde mellom liv og død fordi han ble knivstukket av en marokaner forran en pølsekiosk. Det samme skjedde med en engelsk gutt et par mnd. senere. Jeg kunne også ha fortalt historien om min egen datter som ble reddet i siste liten fra å bli voldtatt av en marokaner på toalettet på et utested. Tiggerne som stiller seg forran kirkedørene og antaster turistene når de går ut og inn og mye, mye mer. Dette er inntrykk som gror seg fast i bevistheten og naturlig nok blir synet på den muslimske befolkningsgruppen preget av dette. Men for all del, jeg mener ikke med dette å si at alle muslimer er pakk. Det ville være like riktig som å si at alle nordmenn som reiser til syden, går på fylla hele tiden. Veslebråka: Jeg trodde ikke jeg ga inntrykk av at jeg hadde skrevet innlegget selv. Om du tar deg tid og ser litt nøyere etter, vil du se at jeg starter mitt innlegg med: "Tillater meg å sitere:", så linken og sitat. Ut fra navnet "Sahindal" som nicket til den som har skrevet disse bevingede ord, er det fristende å trekke den sluttningen at vedkommende ikke har sin opprinnelse i den vestlige verden, noe som bidrar til å gjøre innlegget til enda mere spennende lesesning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedro Skrevet 13. februar 2004 #64 Del Skrevet 13. februar 2004 Her kommer mer av samme ulla (dritten) http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/02/.../10/390560.html Husk reprisen på TV på frdag av programmet om Iran. Jeg vet ikke hvilken kanal eller når. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 13. februar 2004 #65 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg gikk også glipp av det programmet, men jeg mener å ha lest at det gikk på NRK1. Skal prøve å få det med meg på fredag. Med tanke på innholdet, er det ikke et program som jeg ser frem til med glede, men jeg tror det er viktig at man får det med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå