Gå til innhold

Debatt om hijab/skaut på Holmgang i kveld

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette innlegget er sakset fra et annet forum hvor jeg er aktiv.

1. Å undertrykke kvinnen gjennom å både bestemme hennes klesdrakt, og som på så mange andre områder innen islam; gjøre henne ansvarlig for mannens (påståtte) manglende evne til seksuell kontroll.

2. Å skille mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske kvinner. Ref. verset og forklaringen fra Tafsir ovenfor. Trakassering, uønsket seksuell oppmerksomhet og voldtekter er selvsagt like utbredt i muslimske land som her i Vesten. Mest sannsynlig er det MYE mer utbredt enn her, nettopp fordi man har slike kunstige skiller mellom kjønnene som skaper en trykk koker stemning i samfunnet og hindrer mann og kvinne i å omgås på naturlig vis. Islam tar overhodet ikke hensyn til hvordan mennesker egentlig er "skrudd sammen". Islam er kun oppstått som et resultat av en ravende gal arabers hallusinasjoner, psykotiske sinn og søken etter makt og kvinner, også små barn. Ref. hans "ekteskap" med Aisha på 6.

I samfunn der muslimene blir fler og fler, er altså hijab også et gjenkjennelsessignal for muslimske menn. De som bærer hijab er "rene" og kan ikke voldtas. (Hva som i realiteten skjer i muslimske land er en annen sak.) De som ikke bærer hijab er vantro kvinner og er således "fritt vilt". Istedetfor at koranen respekterer alle kvinner, sier den altså rett ut at de som vil unngå trakassering, å bli "molested", må dekke seg til. Jeg ser en klar sammenheng mellom de økende antall voldtekter utført av muslimske menn i vestlige land, der offeret neste uten unntak er en ikke-muslimsk kvinne.

Både punkt en og to; å kontrollere kvinner gjennom undertrykking, og å gjøre hijab til et apartheid symbol er islam satt ut i praksis. Å sette idèer ut i praksis (samme hvor forkastelige og forkvaklede de er) er jo nettopp det politikk er. (Hvis man da ikke snakker om politiske teorier etc. Men de fleste som har en politisk overbevisning ønsker jo før eller siden å "sette det ut i praksis").

Klikk dere forøvrig inn på http://www.islam.no/

Dette er en av de mest offisielle sidene for islam i Norge. Hvis bildet ikke er fjernet nå, så har det i lengre tid ligget ute et bilde på høyre side av ei lita jente som sitter og leser i en bok. Hun er nesten helt tildekket og er toppen 4 år gammel. La så forklaringene for hijab/tildekking gitt ovenfor synke inn....

Det er bare ett ord som faller meg inn, og det er PERVERST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Argumentet for skaut, er visst at det skal hindre at kvinnen frister menn, seksuelt sett.

Derfor skjønner jeg lite av hvorfor de setter skautet på småjenter. Er ikke det en seksualisering av barnekroppen?

Ut ifra muslims k tro og tradisjon er kvinnene ansvarlig for sin seksualitet ifra ni-årsalderen av.¨

Hvor groteskt er ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexysadie skrev:

Ut ifra muslims k tro og tradisjon er kvinnene ansvarlig for sin seksualitet ifra ni-årsalderen av.¨

Hvor groteskt er ikke det da?

- Det stemmer det du sier. Og selvsagt er det groteskt. Hva annet kaller man det når en voksen mann "gifter seg" med ei jente på 6 år og fullbyrder ekteskapet med hennen når hun er 9, - enn pedofili?

Muslimer ser på Muhammed som ufeilbarlig, rettferdig og som "Guds sendebud". Hadith samlingene er bøker med flere tusen sitater over hva han sa og gjorde. Dette blir brukt som en rettesnor for god islamsk oppførsel. Som et eksempel kan nevnes at de fleste muslimske land har en svært lav ekteskapsalder for jenter. Iran har lovlig alder 9. Gjett hvorfor?.. Nå er det nok mange iranere som tar avstand fra dette og som er mer opplyste enn som så, men landets myndigheter anerkjenner med dette misbruk av barn. Jeg vil oppfordre alle å lese denne artikkelen om Muhammeds barnebrud Aisha, da vil man forstå mer av hele problematikken og historien bak.

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross alt er det bedre å jobbe med holdningene til folk enn å bare forby noe slik at det ikke er "in your face" hele tiden. Out of sight out of mind?

- Vel noen av oss prøver så godt vi kan. Klikk deg inn på linken nedenfor å se korrespondansen med islam.no. Til slutt endte forsøket på å jobbe med holdninger i disse ord:

Siste svar fra islam.no er som følger:

Lykke til ... Jeg kan hevise deg til K. 61:8 som sier

"De ønsker å blåse ut Guds lys, men Gud fullbyrder Sitt lys, selv om de

vantro misliker det."

Gjør det du vil, islam er den religionen som vokser mest, toget er gått for

deg og dine.

http://debatt.aftenposten.no/Item.asp?Grou...r%20er%20f%F8dt

Dere er velkomne til å prøve dere også i å endre holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Er godt nok lei disse "etnoromantikerne" som "forstår seg ihjel".

Det er ikke for ingenting at de sekulære muslimene roper ett varsko om at nå må snillismen forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er godt nok lei disse "etnoromantikerne" som "forstår seg ihjel".

Det er ikke for ingenting at de sekulære muslimene roper ett varsko om at nå må snillismen forsvinne.

- Enig med deg. Jeg er urolig over at så mange "forstår" uten å ha satt seg inn i tingene og således ikke vet særlig hva de snakker om. Det blir mest synsing, uten kunnskap. Leste du artikkelen om Aisha jeg la ut? Hva syns du? Hvorfor er mange her på forumet så redde for å diskutere disse tingene? Dere er jo stort sett unge jenter og kvinner. Tar dere hele vår likestilling, vårt demokrati og vårt velferdssamfunn som en selvfølge?

Jeg legger ved link og utdrag fra hva en iransk kvinne i eksil sier. Hun stiller seg som et like stort spørsmålstegn som det hennes vestlige venner gjør om hvordan iranerne den gangen i 1979 kunne ta så feil. Det førte landet ut i katastrofe at de var så politisk bevisstløse. Flere av dere burde våkne, engasjèr dere, les og lær. Hvis ikke kan vi eller våre etterkommere risikere en dag å vokne opp til det iranerne gjorde våren 1979.

http://www.iranian.com/Diaspora/2004/Janua...nada/index.html

Then, why?

Still can't think of a proper answer

By Azadeh Madani

January 12, 2004

iranian.com

In mid 1980's, after going through haft khaan-e rostam, my family and I entered Canada with a couple of suitcases. We registered our children in a local school, and started looking for a job to make a living from zero. After a couple of weeks, we received a letter from the school where our children attended. They invited the parents to attend an important evening meeting.

On that night, my husband preferred to stay home with our kids, and watch TV. Therefore, I had to attend the meeting. A couple of hundred parents had come to the meeting. The principal of the school after introducing himself, talked about a new and dangerous disease called AIDS.

He had invited a physician to provide us with the latest information on the disease, so we could help our children with prevention. During the next 30 minutes, the physician gave us the latest information about AIDS, its transmission, clinical symptoms, prevention, etc. Then he said he can answer the related questions.

Parents, who seemed to be worried about the new disease, asked many questions to which the doctor patiently answered. I had a question too. So I got up and with some reservation and asked about a part of his lecture. The doctor thanked me for bringing up the matter. Then he explained it correctly and in detail.

Then they invited us to the other side of the hall for coffee and cookies. I followed the crowd to get some coffee. Suddenly I found myself surrounded by a large group of parents.who kept asking me the following questions:

Q: Judging by your accent, it looks like you are not a Canadian. Where are you from?

A: I am Iranian.

Q: How long have you been in this country?

A: A couple of weeks.

Q: From the question you asked, seems like you know a lot about this disease. How did you know that?

A: I used to read a lot about the subjects related to my profession.

Q: What is your profession?

A: I am a biomedical scientist.

Q:You must be from a rich Iranian family to be able to get higher education. Is there anyone else in your family who has higher education?

A: We were 4 children from a middle class family. Our father died when we were between the ages of 6 months to 8 years. My mother got a job as a teacher and raised us as a single mother. We all got higher education in engineering or biomedical fields. Beside our desire for education, the only thing that helped us get higher education, was that education was free for all Iranians in K-12 grades, and almost free in colleges and universities. We paid something like $20-50 per year for college education, and for those who could not afford to pay for tuition and books, the government would pay.

Q: Are there many educated Iranian women in Iran? What kind of jobs do they have?

A: I don't have the exact statistics, but before the revolution, all our nurses, social workers, and most of our elementary school teachers were women. Almost 30-40% of our science graduates, 10-15% of our physicians were women. We had women dentists, pharmacists, veterinarians, artists, engineers, lawyers, judges, high school teachers, university professors, members of the parliament, and ministers. In fact, the last minister of education before the revolution was a woman who used to be my biology teacher.

Q: Can women vote?

A: Yes.

Q: Then, why did the Iranians make a revolution?

I was speechless, and still can't think of a proper answer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å registrere meg på Islam.no`forum men registreringen er slått av......

- At registreringen er slått av er det flere som har erfart de siste dagene. Det skyldes nettopp postingen av oppropet som sier Nei til sharia i Norge. De sletter det, og kommer med slike "begrunnelser" som du ser hvis du klikker deg inn på tråden fra Aftenposten som jeg la ut.

Hvordan skal man så tolke det? Stiller ikke islam.no seg kritiske til sharia i Norge? Ønsker de ikke en åpen debatt rundt dette? Ville islam.no stengt ute disse canadiske muslimske kvinnene?

Her kan du lese muslimske canadiske kvinners reaksjon på samme problemstilling i Canada:

http://www.ccmw.com/Position%20Papers/Posi..._Sharia_Law.htm

Disse kvinnene ønsker å leve under candisk lov. Det mener jeg norsk-muslimske kvinner også har rett til. Vil de begrense sine liv privat står det dem helt fritt å forholde seg til sin moske/imam privat. Jeg er ikke interessert i å betale for at et råd skal fortelle muslimske kvinner at de må ha blitt mishandlet uten islamsk grunn, ikke fått sex eller underhold for å få skilsmisse. Dette er de islamske begrensninger på skilsmiss for kvinner. Jeg betaler dog gjerne for at de skal få dette uten å måtte oppgi noen grunn overhodet. Det tilbyr staten allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg har skrevet flere artikler om emnet Islam og Vesten.

De fleste kvinnene i dette forumet interesserer seg ikke for annet enn sitt bryllupp, sine barn og sin lommebok.

Da får man slike svar når man prøver å ta opp slike ting som er viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Erna Solberg offentlig går ut og sier at "Islam må moderniseres", avslører hun en uvitenhet som ikke er en minister verdig. Vet ikke hun at Koranen er ufeilbarlig og at den har bestått uforandret i 1400 år. Muslimene i Norge ler av henne.

For de spesielt interesserte er dette to bra steder å lære mere om norsk fremtidig styreform, om vi ikke reagerer NÅ!

Linker slettet Marianne -Mod-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for reaksjon.

Erna er politisk korrekt, men det hjelper ikke Norge

Vær snill å spesifiser din kritikk. FOMI drives av en av landets største islameksperter. På APS er det en herlig blanding av synsere og vitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
For de spesielt interesserte er dette to bra steder å lære mere om norsk fremtidig styreform, om vi ikke reagerer NÅ!

Norsk fremtidig styreform? Norge er fortsatt Norge selv om muslimene har sin kultur og sine skikker.

Jeg er fullstendig enig med dere i at å sette på barn hijab fordi menn ikke skal tenne seksuelt på dem er helt groteskt. Og jer er enig i at det er mye i Islam som virker kvinneundertrykkende(selv om ikke alle muslimer synes det selv). MEN det virker som om enkelte tar helt av og tror at muslimene er kommet for å overta landet vårt og skape et islamsk samfunn.

Det er ikke så mage muslimer her at det kan skje. Norge er fortsatt Norge. Selvfølgelig skal vi ta vare på våre alle i samfunnet og beskytte dem mot all slags overgrep, men å tro at muslimene kommer til å gi oss en ny styreform er vel å ta litt av?

Dere er motstander av Sharia-loven fordi dere mener de bør følge norsk lov. Det mener jeg også de bør. MEN det virker som om enkelte tro at det bare er hos muslimer de har sine egne lover. Det er feil. Ta for eksemple Jehovas Vitner, eller andre sekter. Der bruker de også sine egne lover og forkaster det norske samfunnet. Dette handler egentlig ikke bare om muslimer, men om ekstreme fundamentalister på alle plan. Skal man først nekte noen å nekte å bruke lover som overprøver norsk lov bølr dette gjelde alle, ikke bare muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg vil anbefale alle som er opptatt av dette å lese boken "Hvorfor jeg ikke er muslim" av Ibn Warraq. I Koranen står det svart på hvitt at målet er verdensherredømme. Islam er verdens største kolonimakt. Islam har vært i India i 1200år, og muslimene der er fremdeles ikke intergrert!

De bomber og myrder ustoppstanselig.

Koranen, muslimenes lovbok er i strid med menneskerettserklæringen av 1948. Nevn ett muslimsk land som har sluttet seg til den! Nevn ett muslimsk land med demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koranen, muslimenes lovbok er i strid med menneskerettserklæringen av 1948. Nevn ett muslimsk land som har sluttet seg til den! Nevn ett muslimsk land med demokrati.

Tyrkia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved flere anledninger i byen jeg bor i sett kvinner med svart slør der bare øynene synes og svart fotsid kappe. Akkurat som i Saudi Arabia. Har det gått for langt da eller er dette også ok hvis de bedyrer at dette gir dem frihet? Er det ok hvis jenter begynner å gå slik på skolen? Hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...