Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på ett hotell sørpå via ett vaskebyrå. Dette er ett firma som slettes ikke sliter med økonomien og de har vært en del i media ifjor pga diverse saker.

Vel, nå vaser de igjen, de har nå sendt ut ett brev om at de skal si opp assistent tilleggene i helgene. Det vil si at vi som har ansvaret i helgene nå ikke skal bli betalt ekstra for dette, at vi skal ha samme lønn som de som jobber ordinært.

Assistenttillegget er eneste grunnen til at mange av oss i det heletatt gidder alt stresset med å ha ansvar. Vi er på Hotell og resturant tariffen og der står det at vi skal ha tillegg. Men sjefene sier at de kan si opp tillegget om de bare gir en måneds varsel.

Hva er dette for noe? Kan de virkelig det?

Beklager det ble så langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skjekket arbeidstilsynet sine sider? der står det litt om rettigheter og krav. Hvis arb pplassen bryter noen av kravene fra arb tilsynet så kan du ta en telfon til dem, så kommer de å ordner opp. det er ikke alle arb plasser som har krav på ekstra lønn, selv om det er ekstra ansvar. hvis du er organisert, så kan du også ta det opp med fagforeningen.

AnonymBruker
Skrevet

Om min konsulent i vikarbyrået hadde sagt dette til meg, så hadde jeg bedt h*n ryke og reise og stikke arbeidsopptalen opp i ræva og så hadde jeg byttet jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på ett hotell sørpå via ett vaskebyrå. Dette er ett firma som slettes ikke sliter med økonomien og de har vært en del i media ifjor pga diverse saker.

Vel, nå vaser de igjen, de har nå sendt ut ett brev om at de skal si opp assistent tilleggene i helgene. Det vil si at vi som har ansvaret i helgene nå ikke skal bli betalt ekstra for dette, at vi skal ha samme lønn som de som jobber ordinært.

Assistenttillegget er eneste grunnen til at mange av oss i det heletatt gidder alt stresset med å ha ansvar. Vi er på Hotell og resturant tariffen og der står det at vi skal ha tillegg. Men sjefene sier at de kan si opp tillegget om de bare gir en måneds varsel.

Hva er dette for noe? Kan de virkelig det?

Beklager det ble så langt.

De kan ikke si opp noe sånn ut av det blå. Her må du ta kontakt med forbundet,mail over brevet du har fått.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp min assistentstilling og jobber nå bare vanlig :)

Det samme gjorde de andre assistentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...