Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i en håpløs situasjon. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så sliten av å være redd hele tiden. Jeg føler meg aldri trygg. Jeg tror ikke han vil gjøre meg noe, det er det at han vil kontrollere meg, Jeg vil ikke ha han i livet mitt, men han vil ikke godta det.

For et par dager siden toppet det seg med at han plutselig stod på soverommet mitt midt på natten. Jeg visste ikke at han hadde nøkkel engang, men han hadde tatt en ekstranøkkel. Jeg skrek så høyt jeg kunne, og han løp ut. Siden har jeg ikke sett han. Men jeg vet at han pleier å kjøre rundt. Hver gang jeg hører en bil som kjører forbi tror jeg det er han, jeg har lukket for persiennene og barrikert døren...

Jeg føler meg så innvadert på alle mulig måter. Jeg har liksom ikke mitt eget liv lenger, jeg går konstant rundt i angst, og vet aldri når jeg er paranoid eller at det faktisk er han.

Jeg har egentlig ingen som kan hjelpe meg heller.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Hva med å.. kontakte politiet? For eksempel?

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det ville han ta sin død av. Jeg vil ikke ha det på samvittigheten.

Skrevet (endret)

Men hva om det blir din død? Gå til politiet i morgen å fortell dem hva som skjer og hør hva de sier. Han skal da ikke ødelegge livet ditt fordi du er redd for hva som kan skje med ham om politiet tar en prat med ham for å finne ut hva i helvete han driver med?

Endret av pantertante
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ kontakte politiet. Vil du heller dø selv??

Dette kommer bare til å eskalere. Jeg regner med det er en eks? Altså en mann du kjenner?

GÅ TIL POLITIET. I morgen. Og ta kontakt med krisesenter om du ikke kan campe hos noen andre.

• Liker 3
Skrevet

Skift låser i huset/leiligheta di. Deretter kontakter du politiet. Alarm, som AB#6 foreslår er heller ikke dumt, men nye låser haster mer.

• Liker 4
Skrevet

Skift lås ASAP og snakk med politiet! Ikke la dette bli din død..

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ ta kontakt med politiet. Jeg gjorde ikke det og angrer veldig. Sliter ennå flere år etter at jeg ble kvitt stalkeren.

• Liker 1
Skrevet

ta kontakt med politiet ja.

virker som om du nesten unner han litt å stalke deg fordi det (ifølge deg) må være det beste han vet i verden.. asså hvis han måtte slutte med det så måtte han ta selvmord.....

slutt å bry deg så mye om en ekkel, plagsom, tulling av en mann!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i en håpløs situasjon. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så sliten av å være redd hele tiden. Jeg føler meg aldri trygg. Jeg tror ikke han vil gjøre meg noe, det er det at han vil kontrollere meg, Jeg vil ikke ha han i livet mitt, men han vil ikke godta det.

For et par dager siden toppet det seg med at han plutselig stod på soverommet mitt midt på natten. Jeg visste ikke at han hadde nøkkel engang, men han hadde tatt en ekstranøkkel. Jeg skrek så høyt jeg kunne, og han løp ut. Siden har jeg ikke sett han. Men jeg vet at han pleier å kjøre rundt. Hver gang jeg hører en bil som kjører forbi tror jeg det er han, jeg har lukket for persiennene og barrikert døren...

Jeg føler meg så innvadert på alle mulig måter. Jeg har liksom ikke mitt eget liv lenger, jeg går konstant rundt i angst, og vet aldri når jeg er paranoid eller at det faktisk er han.

Jeg har egentlig ingen som kan hjelpe meg heller.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Når noen tar en nøkkel,låser seg inn på natten til deg,så er personen"ustabil"

Jeg har vært i samme situasjon. Det var en bekjent,en x kan man kalle det.

Det var flaut å fortelle dette til noen. Jeg var truet i to år. Oppdaget forsent at personen var "syk".

Lusket rundt på natten,gjorde innbrudd. Ringte på og skulle snakke,snakke Osv.

Låste seg inn da jeg var borte. Var livredd hele tiden. Full i angst når jeg hadde besøk,for viste ikke når personen dukket opp.

En dag måtte jeg gå til politiet. De viste om personen fra før,og ba meg holde meg vekk fra personen. Jeg måtte anmelde tyveri av nøkkel,innbrudd osv.

Du har en ting å gjøre,kontakt politiet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat,det er det våpenet de bruker for at du ikke skal gjøre noe. Du ødelegger deg selv.

Om personen tar livet sitt,så er det ikke pga de ikke kan plage deg.

Politiet er det som skal til for at personen endelig innser at det ikke nytter med deg.

Du skriver at du er veldig redd hele tiden,men vil du væe det lenge da? tror du personen stopper av seg selv?

Du kan bli veldig syk av å ha det slik lenge. tror du personen får samvittighet av det? nei, da kommer han og skal ta vare på deg i en vanskelig situasjon

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i liknende situasjon der min mor ble stalket, og som hennes tenåringsdatter var jeg til tider veldig redd. Han stod aldri inne på rommet midt på natta, men han gikk inn å snoket da vi ikke var hjemme, la igjen beskjeder foran døra (små blomster ol) som vi så om morgningen så vi skulle vite at han hadde vært der. Han lusket i busker, tittet inn gjennom vinduene, klatret til og med over verandaer til naboen for å titte på henne derfra. Skremte vettet av meg et par ganger før jeg visste om det hele og mamma la kortene på bordet da jeg var rundt 15 og fortalte om hvilket problem vi hadde.

Stolt av mamma i ettertid, for selv om jeg var ung, så var det veldig viktig for eg å vite hva som faktisk skjedde rundt oss som var så skremmende for meg. Før hadde jeg bare sett et ansikt i vinduet og skreket til.

Det verste er at denne mannen var mammas samboer og kjæreste i ti år og jeg har vokst opp med ham som stefar. Da det ble slutt var jeg evig lykkelig for at terroren hjemme skulle ta slutt (denne mannen er så utrolig syk og skummel at det er kvalmende).

Det tok lang tid for meg å tilgi han, men i dag har vi en OK tone. Drømmer av og til at han angriper meg - eller at jeg tar min hevn ved å angripe ham - våkner opp med hjertet i halsen, men prøver å slå det fra meg.

Min søte og nydelige mor kom derimot til meg her om dagen og innrømmet at han holder på enda, 8 år senere. Nå er det på tide at jeg stepper opp og ikke holder kjeft lenger. Denne maktsyke gærningen får ikke lov til å holde på sånn, ikke mot den kjæreste personen jeg har i livet mitt.

Og jo, hun gikk til politiet på et tidspunkt, men med manglende bevis var det ikke mye som ble gjort.

Men likevel TS, anbefaler jeg deg å prøve. For det virker på meg som om du kanskje har det bevismaterialet som trengs.

• Liker 2
Skrevet

Ta kontakt med politiet. Selv om du ikke velger å anmelde han (eller noe slik, vet ikke hva som er vanlig?) er det godt at de vet om bekymringen din om du skulle ringe igjen og det da haster.

det at han vil ta livet sitt om du kontakter politiet er dessverre noe mange truer med:/ om det er tilfelle burde han få profosjonell hjelp. Dette er ikke din oppgave:)

Sender deg mange varme klemmer, dette kan ikke være noe greit..

• Liker 1
Skrevet

Politi og låsbytte nå!!!

En kg-kvinne ble drept av sin eks som forfulgte henne for noen år siden. Det skjer faktisk!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BYTT LÅS! kontakt politiet...

jeg flytta da lignende skjedde meg.og bytta nr.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han tar livet sitt (noe jeg ikke tror han gjør, han bruker bare dette som et pressmiddel), er det ikke din skyld, mannen er syk og ustabil. Og hadde han ikke stalket deg, hadde han sikkert stalket noen andre.

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Who this? En ex eller bare en random? Kontakt politiet, men bytt også låser. Skaff deg alarm. Si fra til naboen kanskje.. Har du noen som kan overnatte hos deg noen dager? Familie eller en venn?

Skrevet

Lurer veldig på hvordan det går med deg jeg?:)

AnonymBruker
Skrevet

Politi og låsbytte nå!!!

En kg-kvinne ble drept av sin eks som forfulgte henne for noen år siden. Det skjer faktisk!

Hvem?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...