Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din største Guilty Pleasure innen musikk? Sangen du sitter og gliser til, mens hjertet nesten banker over hvor flau du hadde følt deg om noen hadde tatt deg på fersken. Hvilken? :popcorn:

Til vanlig liker jeg å tro at jeg ligger innenfor rocksjangern, særlig progressive rock, samt andre sjangre som elektronica, klassisk osv. Skyr som oftest listepop. Derfor er det en smule flaut å faktisk elske denne :sjenert: Eller, who am I kiddin'... Det er DØDSFLAUT!

(Og dere, ikke gidd å skrive "åh, så teit at du er flau!" osv. Dette er ment som noe litt humoristisk, hvor vi kan flire litt av hverandre :) ikke noe mer seriøst enn det!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg rar som aldri blir flau over hva jeg hører på ? ^^,

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Jeg sitter hjemme å nyter klassisk musikk, å det synes jeg er veldig flaut å prate om :sjenert:

Skrevet

Jeg liker det meste av musikk og er ihvertfall ikke flau av å høre på noe.

Synes faktisk det er verre med alle som synes listepop er SÅÅÅ GRUSOMT ATTE :gjeiper: ... uffameg, noe så useriøst som listepop. Hehe .. må nesten le litt - det meste av musikken har ligget på listetoppene rundt omkring i verden. Måtte vært litt fælt å ikke tørre innrømme at man faktisk synes noe av det er fint.

Skrevet (endret)

Min er Fix you med Coldplay.

Visste forøvrig ikke at det kunne være en guilty pleasure før jeg leste noe negativt om bandet her på KG. :digge:

Endret av pantertante
Skrevet

Jytte, det JEG mener med listepop er typisk mainstream musikk litt uten sjel. De trenger ikke nødvendigvis å ha vært på vg-lista i det hele tatt! :) Greia er at det skal føles masseprodusert med lite fokus på det rent musikalske og mer på å tjene penger. Det er hva JEG kaller listepop! Men såklart, kan være andre har en helt annen forklaring.

Pantertante, det er jo COLDPLAY! :rodmer: åh Gud, med den stemmen og de tonene har jeg vanskelig for å se hva som er galt med den :D

Skrevet

Jytte, det JEG mener med listepop er typisk mainstream musikk litt uten sjel. De trenger ikke nødvendigvis å ha vært på vg-lista i det hele tatt! :) Greia er at det skal føles masseprodusert med lite fokus på det rent musikalske og mer på å tjene penger. Det er hva JEG kaller listepop! Men såklart, kan være andre har en helt annen forklaring.

Pantertante, det er jo COLDPLAY! :rodmer: åh Gud, med den stemmen og de tonene har jeg vanskelig for å se hva som er galt med den :D

Hva slags musikk er det sjel i da?

Skrevet

Jeg får tårer i øynene av E6 med... var det DDE?

Vinner jeg? ;)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er jo opp til egen tolkning. Men jeg mener det er der man hører at instrumentene er i større fokus eller dypere teksten, f.eks. Først og fremst syns jeg at ting som føles masseprodusert er hva JEG kaller listepop. Det er det jeg fokuserer mest på :) Men man tolker det som man vil... Ta dette på PM om du vil diskutere mer, så vi ikke går OT med tråden min? :)

Håhåhåhåh, Sunchild - Du ligger ganske nærme pokal! :D

Endret av Arlandria
Skrevet (endret)

Jeg hadde en Destiny child- CD som jeg syntes var kjempefin og som jeg ALDRI snakket høyt om :fnise:

Også kom jeg til å se et konsertopptak med DDE fra Rockefeller for en del år siden, og ble faktisk litt imponert over stemningen og intensiteten og ja :sjenert: uff, dette er vanskelig å snakke om. Jeg liker IKKE DDE.

Og apropos DDE, jeg får tårer i øynene av Vinsjan på kaia, på en ellers dårlig dag. Er det mulig... men det er helt sant. Jeg syns den er litt fin. Sånn for å være 100% ærlig.

Også syns jeg noe av musikken som foreldrene mine liker er fin. Skikkelig cheesy svisker med mye orgel og ja... ikke noe jeg snakker høyt om. Tror jeg liker det fordi jeg har gode minner om hyggelige bilturer med denne musikken i kasettspilleren :sjenert:

Uff...

Endret av Kosemose
  • Liker 3
Skrevet

Ikke sant?

Jeg er stor fan uansett om noen 'musikknerder' mener det er banalt og ikke avansert nok. :Nikke:

Skrevet

åååh, Destinys Child! MINNER!

Pantertante, jeg er veldig enig! Men så har vi hver vår smak. Noen syns at 50 cent er toppen, noen syns Queen var fælt. Greia med guilty pleasures er jo også å komme litt utenfor komfortsonen! :D

Kosemose minnet meg på enda en...

Skrevet

Jeg sitter hjemme å nyter klassisk musikk, å det synes jeg er veldig flaut å prate om :sjenert:

Men det er jo ikke noe å være flau over :D

• Liker 2
Skrevet

Ikke sant?

Jeg er stor fan uansett om noen 'musikknerder' mener det er banalt og ikke avansert nok. :Nikke:

Da tror jeg rett og slett det er de såkalte "musikknerdene" som har et problem.

Skrevet (endret)

Som sagt, jeg blir ikke flau av å si at jeg liker denne sangen, men er absolutt ikke stolt over av å innrømme at jeg hører på denne :

Og at denne letter mye av depresjonen min (ikke noe jeg er stolt av å si):

Endret av Myldre
Skrevet

Da tror jeg rett og slett det er de såkalte "musikknerdene" som har et problem.

Problem og problem.. blir vel heller smak og behag, kanskje

Skrevet

Jeg er veldig glad i Starships av Nicki Minaj, og det snakker jeg ikke så veldig høyt om :fnise:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis noen gjenkjenner meg nå og sprer det... vit at du er på lista mi :regler:

Skrevet (endret)

Synes faktisk det er verre med alle som synes listepop er SÅÅÅ GRUSOMT ATTE :gjeiper: ... uffameg, noe så useriøst som listepop. Hehe .. må nesten le litt - det meste av musikken har ligget på listetoppene rundt omkring i verden. Måtte vært litt fælt å ikke tørre innrømme at man faktisk synes noe av det er fint.

Må si meg uenig. Jeg misliker ikke listepop fordi det er populært eller fordi det spilles på radioen. Det spilles mye jeg kan like på radioen, og jeg blir kjempeglad hver gang det spilles en sang jeg liker. Jeg misliker den typen musikk fordi jeg misliker den, rett og slett. Generelt sett så betyr den type musikk ingenting for meg, den vekker ingen følelser i meg og det gir meg ingenting å høre på den. Hvis jeg hadde visst om en radiokanal for den musikken jeg liker, hadde jeg bare sett på det som positivt. Det at man vanligvis ikke liker det som er populært og som blir spilt på radio, mtv og utesteder, betyr ikke at man ikke "tør å innrømme at man synes noe er fint". Kanskje liker man det bare ikke.

Endret av OhSerendipity
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...