Gå til innhold

Kan du anbefale et videokamera/kamera


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et videokamera kombinert kamera. Det er et jobbkamera, men jeg kan også bruke det privat. Det er altså ikke jeg som betaler det, men jeg kan nok ikke kjøpe dyreste vare.

Hvem kan anbefale meg et slikt apparatur?

Synes det er en jungel der ute, og hvis noen har gode erfaringer med et kamera, kopierer jeg gjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du anbefale et videokamera/kamera

Nei, du må nesten fortelle litt mer før det er mulig å gi en anbefaling.

Hva har du tenkt å ta bilde av, hva skal du filme, hvilke krav setter du til bilde-/videokvalitet, er det funksjonalitet du må ha, omtrent hvilken pris ser du for deg (evt. hva er makspris)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må nesten fortelle litt mer før det er mulig å gi en anbefaling.

Hva har du tenkt å ta bilde av, hva skal du filme, hvilke krav setter du til bilde-/videokvalitet, er det funksjonalitet du må ha, omtrent hvilken pris ser du for deg (evt. hva er makspris)?

Allround. Umulig å svare på, men kan vel si såpass som at det er folk i all hovedsak, og gjerne mange av gangen. Folk i sosiale sammenhenger.

6-7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Canon 550D + Sigma 30mm 1.4. Funker bra til å ta både bilder og filme. Husk at objektiv er like viktig som kamerahus. Objektivet som følger med kan du kaste.

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Canon 550D + Sigma 30mm 1.4. Funker bra til å ta både bilder og filme. Husk at objektiv er like viktig som kamerahus. Objektivet som følger med kan du kaste.

Er ikke dette i første rekke et fotoapparat med videofunksjon? For meg er det viktigere at det er et videokamera med stillbildefunksjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette i første rekke et fotoapparat med videofunksjon? For meg er det viktigere at det er et videokamera med stillbildefunksjon... :)

Hva er forskjellen? :)

Prisvinnende film tatt opp med Canon 7D

På 550D (og alle andre speil-systemkameraer) kan du bytte objektiver, påmontere blits og legge til et vertikalgrep for bedre ergonomi og batterilevetid.

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at film på et fotoapparat blir bedre enn foto på et filmkamera.

Jeg han helt klart anbefale Canon EOS 550D som blir nevnt lengre oppe her, den eneste ulempen er at det ikke er autofokus på videofunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...