Gå til innhold

Hvordan skal han bli kvitt følelsene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har hatt et forhold til en annen dame. Vi har nå bestemt at vi skal prøve å redde ekteskapet. Håper vi klarer det. Han sliter med at han har føleser for denne andre. Ser henne hver dag på jobb. Hva kan han gjøre for å bli kvitt følelsene og hvor lang tid kan det ta. Jeg sliter også med at han er lite oppmerksom mot meg nå og gjør ikke nok syntes jeg for å gjøre ting "godt" igjen. Han sier at han har mer enn nok med seg seg selv nå. Gode råd ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg,

Hvordan kan dere bli enige om å fortsette samlivet når han fortsatt har følelser for den andre kvinnen?

Har du stilt deg spørsmål om han virkelig vil fortsette med deg? Er du klar for å glemme det som har vært? Er du i stand til å stole på ham etter et sånt svik?

Jeg spør ikke for å være slem eller ufin, men jeg bare lurer.

Det virker jo ikke som om han vet hva han vil? Virker heller ikke som om han angrer sånn spesielt mye.(ut fra hva du har skrevet) Hadde han gjort det, hadde han bært deg på gullstol og ikke visst hva godt han skulle gjort for deg.......

Jeg vet iallefall at jeg ikke har klart å fortsette et forhold under de omstendighetene du beskriver. Gå der å vite at den jeg elsker har vært utro, og fortsatt har følelser for den andre......

Et godt tips er å ta kontakt med familiesenteret der du bor. De er utrolig flinke til å få partnere til å kommunisere og kanskje få klarhet i ting.

Ønsker deg uansett lykke til :blomst_opp:

Skrevet

Familierådgivning nekter han.............. han er nok i tvil enda om hva han vil, men sier at han har tatt et valg og er villig til å prøve. Jeg ønsker heller ikke å gi opp uten å ha prøvd i alle fall

Skrevet

Uff, jeg føler med deg! Har dere barn?

Hvis du har muligheten, har jeg kanskje villet dratt bort en stund. Bodd hos noen venner eller familie. På den måten får dere litt tid fra hverande og tid tilå tenke. Kanskje han får tenkt seg litt om hvordan det er å leve uten deg en stund også?

Jeg ber deg bare om å ikke utslette deg selv, dine følelser og behov bare for å få samlivet til å fungere. Du har all rett til å være såret og sint. Han har ingen rett til å kreve at DU er forståelsesfull idenne saken.

Grunnen til at jeg sier dette, er at jeg selv har vært i en lignende situasjon. JEg utslettet meg selv fullstendig bare for å tekkes den andre parten.

Skrevet

Føler med deg - og vet at det er en utrolig vanskelig situasjon.

(.. og hva med henne .. vet hun om det .. og vil hun ha ham... - enten "helt" eller bare som en som "beundrer" henne på jobb .. og gir henne det hun ikke får hjemme..)

Men det eneste rådet jeg kan gi er at hvis han virkelig ønsker å satse på deg/det dere har - kan de ikke fortsette å jobbe sammen. Så her må han ta et valg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er tidligere bedratt over omlag ti måneder, og det tok oss et halvt vanvittig år å komme over det. Hun hadde følelser for fyren, men de var ikke sterke visste det seg.

Mitt råd er at du mye sterkere går på han for å få han til å bestemme seg, dersom det altså er slik at du vil fortsette forholdet. Det høres ut som han nøler mellom deg og henne. Jeg hadde satt ham under mye sterkere press enn det du gjør. Det er tross alt du som har bedratt, ikke han.

Det bør også være et alternativ for deg å flytte ut for en periode for å få både ham og du til å sortere følelsene.

Jeg kan ikke se at han har noen valg, eller rett, til å bestemme noe som helst dersom du vil til familierådgiving.

I mitt tilfelle stod vi på kanten av stupet i flere uker og måneder, der hun hadde vær så god med å følge mine fotspor i ett og i alt. Det var hardt og nedverdigende for oss begge, men vi kom oss i land langt om lenge - ikke minst fordi hun viste ekte anger og skam, og gjorde alt jeg krevde av henne.

I dag er vi igjen i et likeverdig og trygt forhold.

Skrevet

man kan ikke automatik knipse bort følelsene sine,men han må finne ut hva han vil.jeg tror jeg ville krevd at han skal bytte jobb hvis han satser på ekteskapet,ellers blir det altfor tungt å vinne tilbake tilliten når han har hatt seg med en på jobben,har følelser og fortsatt jobber med henne.

håper det går bra for deg,husk å være strek ikke la han styre ditt liv,ikke finn deg i å føle deg som andrekvinnen. :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...