AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Poster på singelforumet for jeg tror dere har mer erfaring i å "avvise riktig" Jeg er lykkelig samboer og 0 interessert i å flørte med andre. Men i det siste har en arbeidskollega (som heldigvis jobber på en annen avdeling, så vi har minimalt med kontakt) begynt å kontakte meg i hytt og pine både på jobbmail og privatmail/facebook. Ingen direkte dateinnbydelser - det ville jo vært veldig lett å avvise - men mer "fest i kveld, lyst til å stikke innom?" eller "noen planer i kveld?". Jeg står i forhold på facebook og nevner det når det passer seg, men det er slitsomt mye kontaktforsøk fra denne personen. Har vært veeeldig treig til å svare, men det virker litt overlagt og uhøflig også, når jeg tross alt sitter foran PCen på jobb halve døgnet og "hele verden" vet det...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Er ikke sikkert han er ute etter noe mer en et vennskap? 1
Steinar40 Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Det er bare å være konsekvent. Si at det ikke passer seg ettersom du har samboer.
Cata Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Støtter Steinar40 her - det enkle er ofte det beste. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Tror du automatisk at han er interessert i deg på en romantisk måte?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Det er bare å være konsekvent. Si at det ikke passer seg ettersom du har samboer. Heh. Siste gangen jeg sa ifra på den måten du beskriver her så fikk jeg en skyllebøtte om at det ikke var måte på hvor innbilsk jeg var:) En fremmed fyr i slutten av førtiårene kontaktet meg på et nettsted og ville at jeg skulle komme på grillfest hos ham. Jeg er i tidlig tjueårene. Svarte høflig at det var koselig med interessen, men at jeg desverre hadde samboer. Den falt ikke i god jord nei. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Tror du automatisk at han er interessert i deg på en romantisk måte? En som bare er ute etter vennskap ville ikke ha gått frem på den måten og ville ihvertfall gitt seg når det var mangel på respons. 1
Midnanne Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Neste gang han spør om du vil være med på fest eller no kan du vel bare svare at "Trokke det er en så god ide, med tanke på at jeg har samboer " Om han blir fornærma over det er vel det hans problem
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Neste gang han spør om du vil være med på fest eller no kan du vel bare svare at "Trokke det er en så god ide, med tanke på at jeg har samboer " Om han blir fornærma over det er vel det hans problem Eller du kan si "Hadde vært kjekt det, kan jeg ta med samboeren min da?" kanskje han tar poenget da 5
Steinar40 Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Heh. Siste gangen jeg sa ifra på den måten du beskriver her så fikk jeg en skyllebøtte om at det ikke var måte på hvor innbilsk jeg var:) En fremmed fyr i slutten av førtiårene kontaktet meg på et nettsted og ville at jeg skulle komme på grillfest hos ham. Jeg er i tidlig tjueårene. Svarte høflig at det var koselig med interessen, men at jeg desverre hadde samboer. Den falt ikke i god jord nei. At andre er dumme i hue er jo ikke din feil. Men husk at du ikke dør av å ikke få oppmerksomhet. Det er nemlig derfor du har samboer
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 Hvorfor kan du ikke bare si, nei, jeg vil heller se film med samboeren min (eller hva som passer seg). Jeg skjønner ikke hvorfor damer sier "jeg kan ikke, for jeg har samboer" - da høres det ut som de egentlig har veldig lyst, bare at mannen står i veien. 1
makkapakka Skrevet 14. april 2012 #12 Skrevet 14. april 2012 la være å svare i heletatt du, for da blir han suuuur :gjeiper:
Steinar40 Skrevet 14. april 2012 #13 Skrevet 14. april 2012 Hvorfor kan du ikke bare si, nei, jeg vil heller se film med samboeren min (eller hva som passer seg). Jeg skjønner ikke hvorfor damer sier "jeg kan ikke, for jeg har samboer" - da høres det ut som de egentlig har veldig lyst, bare at mannen står i veien. Forsåvidt sant. Men samtidig får hun fram at hun har samboer. Egentlig er det beste å bare vise null interesse for noe som helst. Men jeg mistenker at problemet som alltid er kvinners behov for oppmerksomhet
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. april 2012 #14 Skrevet 14. april 2012 Eller du kan si "Hadde vært kjekt det, kan jeg ta med samboeren min da?" kanskje han tar poenget da Dette er definitivt det beste forslaget her inne så langt, hvis man kunne tenke seg å gå på en fest selvfølgelig Da får man jo avklart en gang for alle om det er noe romantisk eller om det bare er vennskapelig, og mest sannsynlig vil henvendelsene stoppe hvis det var romantisk 2
zanna Skrevet 14. april 2012 #15 Skrevet 14. april 2012 Neste gang spør du bare om du kan ta med deg samboeren på festen og da vet du:)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #16 Skrevet 14. april 2012 TS igjen her, takk for svar Som jeg har nevnt så har det ikke vært direkte dateinvitasjoner, så ja, jeg er enig i at jeg kan ha tatt feil av hans intensjoner. Mulig han bare vil være vennlig, eller er slik overfor alle. Poenget er uansett at jeg misliker det. Har allerede svart èn gang i retning av "i morgen skal jeg hjelpe samboern min å mekke bil" samt postet på facebook "jeg har verdens beste samboer" - og de "hintene" gikk iallefall ikke hjem. Jeg er ikke noe festmenneske og har ikke lyst til å komme på fest verken med eller uten min kjære. Jeg er også relativt ny i bedriften og nervøs for å tråkke feil på noen måte...
Steinar40 Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 TS igjen her, takk for svar Som jeg har nevnt så har det ikke vært direkte dateinvitasjoner, så ja, jeg er enig i at jeg kan ha tatt feil av hans intensjoner. Mulig han bare vil være vennlig, eller er slik overfor alle. Poenget er uansett at jeg misliker det. Har allerede svart èn gang i retning av "i morgen skal jeg hjelpe samboern min å mekke bil" samt postet på facebook "jeg har verdens beste samboer" - og de "hintene" gikk iallefall ikke hjem. Jeg er ikke noe festmenneske og har ikke lyst til å komme på fest verken med eller uten min kjære. Jeg er også relativt ny i bedriften og nervøs for å tråkke feil på noen måte... Høres ut som fyren er en frekk faen. Ha minst mulig kontakt med han. Og si som sant er at du ikke liker å feste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå