Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som trener med slynge her?

Er det effektivt?

Får jeg markerte muskler av dette?

Hvordan utvikler jeg meg på en slynge, når jeg rr blitt velltrent? Kan jo ikke leggepå vekter iksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det er effektivt, du trener med egen kropsvekt, du trener mye stabilitet og du kan variere hvor mye av vekten du skal bruke ved å flytte deg lengre frem/ lengre bak. eller gjøre andre varianter av en øvelse.

Du bruker og flere muskelgrupper samtidig.

Det må mere til enn bare sleynge trening for å få markerte muskler, eks kosthold, og kondisjons trening.

Men slyngetrening er med å bygge flere muskkelgruppe samtidig, imotsetning til eks vanlig aparater.

Endret av Betty2
Skrevet

Ja det er effektivt, du trener med egen kropsvekt, du trener mye stabilitet og du kan variere hvor mye av vekten du skal bruke ved å flytte deg lengre frem/ lengre bak. eller gjøre andre varianter av en øvelse.

Du bruker og flere muskelgrupper samtidig.

Det må mere til enn bare sleynge trening for å få markerte muskler, eks kosthold, og kondisjons trening.

Men slyngetrening er med å bygge flere muskkelgruppe samtidig, imotsetning til eks vanlig aparater.

Så jeg kan droppe styrketrening og bruke slynga i stedet, og fortsatt få markert kropp? Kondis og kosthold kommer såklart utenom :)

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg kan droppe styrketrening og bruke slynga i stedet, og fortsatt få markert kropp? Kondis og kosthold kommer såklart utenom :)

Slynge er jo styrketrening, da. Går i stor grad på kjernemuskulatur. Anbefaler å bruke slynge som én av mange måter å aktivere musklene på. Ulempen med slynge er at det er litt mer krevende å gjøre det tyngre, noe du trenger for å få markerte muskler.

Skrevet

Det spørs hvilken styrke trening du kjører utenom, hvsi du bruker aparater / maskiner, så ville jeg heller gått over til slynge, og brukt fri vekter og manualer i stede for apparater. å kombinere slynge og frivekts trening vil trene mangen ulike muskelgrupper og stabilisering. Det som blir for lett på slyngen, kan du gjøre med frivekter. Denne type trening vil kunne gi deg markerte muskler, men det beste er å spørre en som jobber på senteret ditt, be dem om tips og råd, og hvilken øvelser som er best i forhold til hvilken muskler du ønsker å trene.

Skrevet

Jeg bruker av og til slynge sammen med frivekter. Feks ligge på bakken med beina bøyd og føttene passert i hver sin slynge ca 15 cm over bakken. Så har jeg en vekt over bekkenet. Løfter opp rumpen til kroppen er "flat", og ned igjen. Sykt effektivt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...