AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 På bakgrunn av en annen tråd som nylig ble opprettet, kommer det fram at "så lenge en lærer er veldig god, blir faget spennende" (eller noe lignende ) Hvordan blir en lærer god? Pga Faglig dyktighet? Varierte arbeidsoppgaver? God elevkontakt? Utøver god klasseledelse? eller noe annet? Jeg er nyutdannet lærer, og ønsker å få innspill på hvordan jeg kan bli en god lærer!
Gjesten Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Alt du nevner er viktig, men det viktigste av alt er kanskje faglig entusiasme. Det er ingenting som er så motiverende som en lærer som virkelig brenner for faget sitt! 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Alt du nevner er viktig, men det viktigste av alt er kanskje faglig entusiasme. Det er ingenting som er så motiverende som en lærer som virkelig brenner for faget sitt! Takk for svar! Kan jeg dermed si at dersom jeg viser sterk faglig engasjement så blir jeg en god lærer?
Gjesten Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Takk for svar! Kan jeg dermed si at dersom jeg viser sterk faglig engasjement så blir jeg en god lærer? Nei, det er ikke én ting alene som gjør deg til en god lærer. Jeg vil si at alt du nevnte i hovedinnlegget må være med. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 som vgs elev så har jeg hatt en del lærere de siste årene, og alle var laaangt fra like flinke! Jeg vil si at det er viktig at læreren viser at h*n er engasjert i faget samt har god elev kontakt og varierte arbeids oppgaver, Selvfølgelig er det viktig at h*n kan faget som skal undervises. Men det er ikke det som er nøkkelen til å faget til og virke spennende i elevens øyne
otilie Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 du må jo være dyktig i faget ditt, og LIKE det. Da blir det jo enklere å undervise i det. Elevene kan nok fort miste interessen om en lærer ikke er engasjert i det han underviser i.... Gi alle elever en mulighet til å oppnå mestringsfølelsen, spesielt de som enten ikke har noen utfordringer fordi de er flinke, eller de som ikke får til noenting.... da er det viktig at du ser hver elev, og hvilket nivå de er på! Og jeg er for å prøve å ha litt morsomme eller spennende oppgaver da ) så langt det er mulig! Elever liker jo det! God planlegging av perioder og timer... Skape gode verdier hos elevene... ellers er det jo mye mye mer man kan gjøre også hehe. Men det er jo ikke mulig å bli en perfekt lærer, så jeg tror man må kjenne litt på det selv og mest mulig bare være seg selv og være engasjert i faget. Samtidig som man føler de krava som er satt!
Gjest Bobler Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 For meg som har slitt mye på skolen, så hadde det viktigste (for meg) vært tilrettelagt undervisning. Det er mange elver som faller av fordi læreren kjører det samme løpet for alle elevene, selv om noen kanskje burde fått enten ekstra oppmerksomhet i faget eller tilrettelagte oppgaver, lekser og lignende. Men alt du nevner er veldig viktig
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Jeg har stort sett hatt gode lærere, det jeg satte mest pris på var lærere som forventet innsats og resultater og stilte faglige krav. Men så var jeg skoleflink også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå