Gå til innhold

KOS - Hellas

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, hei alle sammen! Jeg ønsker maaaassse tips om KOS (spes. Kos-by). Har noen av dere vært der? Hvordan er det? strand, resturanter, badeland, shoppingmuligheter, barer, samt andre "ting og tang" å gjøre.. Regner med at neste sommerferie blir dit.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kos by er et sted hvor man virkelig kan feste om det er målet,der har de den store bargaten og den lille bargaten,der er det masse liv i sesongen,er slitsomt med alle innkasterne da=(

der selger de 2for1 drink overalt,er desverre flere steder hvor ikke spriten er ekte vare,så pass på så du ikke blir dårlig.

strendene er greie,men det er steingrunn særlig vondt å gå opp fra havet fordi man synker i steingrunnen.ellers er strendene bra,kommer du på stranda før halv tolv får du som regel gratis solseng/eller du betaler 2-3euro for en dag.du får servering av drinker eller mat til solsengen om du vil=)

gresk mat er jo helt nydelig,bør smake:gresk salat(feta ost),zaziki m/hvitløksbrød,4 seasons,swordfich,mm.prøv oxo wraps(pannekake m valgfritt fyll)

synes det trivligste stedet å spise eller drikke er i gamledelen av kos by.

også mulig å ta en dagstur til tyrkia,vi gjorde ikke det men muligheten er der=)ellers er det mange muligheter for å prøve forskjellig vannsport.

når det gjelder shopping så er det jo gullsmeder og veskebutikker det er mye av og suvernier.

god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg har vært på Kos 2 ganger, og vi reiser garantert tilbake!

Stranda i Kos by er ikke av de aller beste.

Det er ikke sand, men småstein, så noe sårbeint må du regne med å bli.

Du kan imidlertid ta taxi eller buss til Paradise beach, her finnes en flott strand.

Utelivet på Kos er det ingenting og si på.

Her finnes noe for enhver smak.

Hvis du har planer om og sove om natten, anbefaler jeg deg et hotell utenfor sentrum.

Som tidligere nevnt kan du ta båt over til Tyrkia.

Dette anbefaler jeg at du får med deg.

Her kan du shoppe til langt billigere priser enn på Kos.

Du kan enten reise med båt på egenhånd, eller reise med ditt reiseselskap.

Å dra på egenhånd er mye billigere.

På kaia på Kos ligger det mange flotte skuter som du kan bli med på dagstur.

Jeg anbefaler dette også.

Her får du er flott dag på fjorden, med badestopp og lunch.

Shoppingmulighetene er mange på Kos, selv om mange av butikkene inneholder det samme.

Det er mye Gull, klær og badeting.

Hvis du tar deg en tur litt utenom selve sentrum, kan du finne andre shoppingmuligheter.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg bodde i Kos By i fjor. Jeg liker ikke plassen særlig lengere, men det er sikkert fordi jeg bodde og jobbet der så lenge. Kos by er jo ganske livat, består av to bargater, den store og den lille...å noen få resturanter/barer utenom der da. Det jeg syntes var så dumt, var at stengte veldig tidlig over alt, men det var jo fordi jeg jobbet nesten til de i bargatene stengte. Men skal du drikke mye, så begynn kvelden utenfor bargata, det er stive priser på alkohol i den. Begynn gjærne på Blues Brothers eller noe sånt, der du får billige happyhour drinker hele tiden.

Jeg personlig synes ikke de har god mat på kos, men den beste pizzan finner du i allefall på mamma rosa i kanari street.

Av strender vil jeg på det varmeste anbefale woodstok!! Der er det alltid fult liv og masse koselige grekere som jobber:) Disse finner du igjen på saloon tex i den store bargata :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...