Gå til innhold

Er det håp for en dame på 36 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en dame på 36 år som studerer og er singel. Har vært singel så lenge jeg kan huske...

Jeg har snart ferdig med studiene mine, og kommer til å få en bra jobb når jeg endelig er ferdig til sommeren.

All fokuset mitt er på studiene nå, så er ikke mye sosial, bortsett fra de jeg omgås med på studiet mitt.

Problemet mitt er at jeg blir 37 om ikke så lenge, og jeg føler tiden renner fra meg. Jeg gleder meg til å komme ut i jobb og jobbe, tjene penger, og å kjøpe meg bolig som jeg har spart til i alle år.

Men jeg er singel og barnløs, og det å bli 37 føler jeg er litt stressende.

De som er på min alder på studiet mitt er gift eller har samboer og har barn, og en av de har kjæreste men ingen barn.

Jeg føler at når jeg blir 37, har jeg bare 3 år på å møte noen og å få barn. Det tar tid å møte noen og å bli kjent, og det er mye som skal klaffe før man ønsker seg barn.

Jeg skulle ønske jeg var 2 år yngre når jeg var ferdig med å studere ...

Hjertesukk fra meg!! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen menneskerett og få barn. Men som 36 år er du langt i fra for gammel for å ha det mye moro fremover eller møte noen. Kommer bare ann på din innstilling det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen menneskerett og få barn. Men som 36 år er du langt i fra for gammel for å ha det mye moro fremover eller møte noen. Kommer bare ann på din innstilling det.

Er bare 1 mnd til jeg blir 37 ... og jeg er ikke interessert i å ha det moro, men i noe seiøst. Det trenger ikke involvere barn med det første, for det er ikke noe sterkt ønske - bare om alt klaffer :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det en menneskerett å få seg kjæreste da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor setter du slike grenser for deg selv? Det er flere nå som får barn når de er langt oppe i 40-årene, så å sette en grense på 40 år er kunstig. Dessuten - dette med tiden fra man møter noen til man får barn er som regel kortere når man er 30+ enn når man er i 20-årene. Man vet som regel mer om hva man er ute etter i en partner, man er mer moden selv og man har oftere økonomi, jobb, hus og slike ting i boks allerede. Vet om flere som har møtt noen i 35-årsalderen og som gjerne både er gift og har 2 barn innen de er 40 år. Dette ville bli sett på som ekstremt raskt hvis man er 20 år.

Slapp av, fokuser på å ha det bra i livet ditt slik du har det nå, og ikke se på det som det største nederlag om du skulle runde 40 år og fortsatt er singel og barnløs. Gjør det beste ut av det du har i dag!

Og - unngå fristelsen ved å "hoppe på" enhver mann som melder sin interesse, hvis du ikke føler det samme selv. Da er det bedre å være singel ;)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Djeees, TS skriver at hun er lei seg fordi hun føler hun henger litt etter mht. mann og barn, og så skal folk fortelle henne at det ikke er noen menneskerett? :roll:

Ellers er jeg meget enig med brukeren rett over meg:)

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren 22:00 :) Jeg er 34 og uten barn, det er riktignok frivillig og jeg har endel års erfaring fra et forhold, men jeg er også uetablert i forhold til mange på min alder - og student. Men jeg trives med det - jeg har aldri vært på så rett sted i livet tidligere, og jeg vet at de neste årene blir interessante og fylt med både meningsfull jobb og nye mennesker uansett om jeg finner en partner, får barn eller fin bolig. En må nesten akseptere realitetene som de er for å se hvilke muligheter som ligger der, ofte er det mer enn en trodde :) Men det er lov å ha såre dager da. Når jeg går forbi nabolag med koselige hus hvor det lyser i vinduene kan jeg ønske meg inn i noe sånt jeg også. Men vet for eksempel fra mitt forrige forhold at det kan være enda mer ensomt og utfordrende å bo med noen, som å bo alene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå høres jeg kanskje slem ut, men hva er grunnen til at du "alltid" har vært singel?

Mangel på interesse fra gutta? Du tar ikke noe initiativ selv? Noen få, korte forhold som ikke har funket i det hele tatt, og som på en måte har fått deg til å '"gi opp?" Hva ved disse forholdene er det i så fall som ikke har fungert?

Jeg mener i utgangspunktet ikke at toget har gått for å få seg mann og barn når man er 37, men jeg ville kanskje ikke gitt ei som "alltid" har vært singel de høyeste oddsa. Er det noe i ditt liv som gjør at du tror det nå vil fungere å være sammen med en mann? En personlig utvikling? Jeg ser du skriver at du akkurat nå er i ferd med å avslutte en utdanning, men du har vel ikke utdannet deg kontinuerlig siden du var 18, så det er neppe hele svaret (og mange studenter har kjæreste).

Noen folk er mer "forholdsmennesker" enn andre. Man kunne selvsagt avskrevet dette med at de er mindre kritiske eller mer heldige enn andre, men jeg tror ikke det ligger så mye der. De er kanskje mer attraktive/takler nærhet og forpliktelser/klarer å kommunisere med partneren. De har kanskje bedre dømmekraft i valg av partner, osv.

Håper ikke dette ble alt for rotete, poenget mitt var vel egentlig at det er deg selv du bør jobbe med; at drømmemannen dukker opp er bare i liten grad flaks.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Du trenger da ikke en mann for å få barn. Dra til Danmark og ordn det selv. Så lenge du er istand til å ta deg av barnet (økonomisk ol) så kjør på!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke en mann for å få barn. Dra til Danmark og ordn det selv. Så lenge du er istand til å ta deg av barnet (økonomisk ol) så kjør på!

Nei. Hva skal ungen med en far? Det burde vært fengselsstraff for sånne som deg.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange menn som sikler etter en dame som deg, så det er definitivt håp.

Ikke stress, men samtidig må du være aktiv på "markedet". Gjør deg tilgjengelig og ta selv initiativ når du møter noen som er interessant.

Å sammenligne seg selv med andre som igjen sammenligner seg med andre er ihvertfall ikke løsningen på noe som helst.

:)

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Nei. Hva skal ungen med en far? Det burde vært fengselsstraff for sånne som deg.

Ja, sett alle som får barn uten en mann i fengsel! Haha! Barna kan jo da plasseres i fosterhjem eller på barnehjem mens mamma sitter inne. Jeeezzzzzzz!

Jeg ser ingen problemer med at en godt voksen, oppegående dame med god økonomi får et barn! Ikke hvis det er noe hun virkelig vil. Hun kan bli den beste mammaen i verden! Det finnes nok av udugelige mødre og fedre som hverken har økonomi eller er stabile ellers som får barn.

Tenk deg selv: Se en episode av unge mødre! Om du var et barn og skulle valgt din egen mor, hva ville du valgt? Den voksne, utdannede kvinnen som har et stort ønske om et barn eller moren på 19 som er sammen med nr. 4 etter barnefar og som ble gravid for hun var bare såååååå drita, da!

• Liker 6
Skrevet

Barn fremfor mann, om det er noen man virkelig ønsker og er i den alderen du er. Jeg er også av den evig single typen og hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg glatt tatt skjeen i egne hender, for når alt kommer til alt, så er barn mer verdt enn en partner, i mine øyne. Det fungerer helt fint å være singel, ikke at man har så mye valg, men personlig så hadde jeg manglet noe uten kidsa. Heldigvis er man i den posisjon i dagens samfunn at man kan velge dette med barn selv, så lenge man er fertil. Og ja, helt klart er det å foretrekke å være i et partnerforhold når man får barn, men ikke faen om jeg hadde gitt opp unger bare fordi jeg ikke er attraktiv nok til at noen skal falle for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange menn som sikler etter en dame som deg, så det er definitivt håp.

Jaha?

For å ta mitt eksempel. Jeg er 37 år og fyller 38 i dette året. Jeg har det akkurat som TS, men jeg har vært singel i 2 år. Jeg holder også på med et studiet. Jeg har prøvd nettdating blant annet, men jeg synes det var forferdelig kjedelig. Håp for meg og?

Skrevet

Jaha?

For å ta mitt eksempel. Jeg er 37 år og fyller 38 i dette året. Jeg har det akkurat som TS, men jeg har vært singel i 2 år. Jeg holder også på med et studiet. Jeg har prøvd nettdating blant annet, men jeg synes det var forferdelig kjedelig. Håp for meg og?

Selvsagt.

Jeg synes damer i deres alder og langt eldre kan være ekstremt sexy og tiltrekkende så sant dere tar vare på dere selv fysisk og mentalt. Hvorfor synes dere ikke det selv?

Det eneste som kan gjøre en aldrende kvinne mindre attraktiv er om hun slutter å ta vare på sin egen helse og dette er ting dere selv har kontroll på. Et sunt sinn i en sunn kropp. Invester i din egen fysiske og mentale helse og gjør en innsats om det er noe du kan forbedre.

Når det gjelder nettdating så er det en oppfinnelse av nyere dato og folk fant hverandre lenge før den tid noe du selv er bevis på. Selv har jeg liten interesse av nettdating og jeg forstår godt om du ikke finner det interessant. Allikevel er det jo en måte å møte flere menn på om du ikke møter så mange i hverdagen, så kanskje du burde gi det litt mer tid.

Det å møte noen er på mange måter et nummerspill. Møter du en ny mann i halvåret, så er oddsene veldig lave for at du møter en du liker før du er pensjonist. Møter du 100 menn i halvåret, så er det nesten uunngåelig å ikke møte en du liker. Om det ikke er opplagt, så trenger du altså å finne en måte å være mer sosial på.

Makes sense?

Når jeg tenker meg om så ELSKER jeg eldre damer. Den eldste jeg har hatt gleden av hittil var 33 og når jeg tenker meg om så var det i yngste laget.

Og husk, jo flere dører du banker på, jo større mulighet for at en åpnes.

• Liker 1
Gjest Odd Molly
Skrevet

Hvorfor setter du slike grenser for deg selv? Det er flere nå som får barn når de er langt oppe i 40-årene, så å sette en grense på 40 år er kunstig. Dessuten - dette med tiden fra man møter noen til man får barn er som regel kortere når man er 30+ enn når man er i 20-årene. Man vet som regel mer om hva man er ute etter i en partner, man er mer moden selv og man har oftere økonomi, jobb, hus og slike ting i boks allerede. Vet om flere som har møtt noen i 35-årsalderen og som gjerne både er gift og har 2 barn innen de er 40 år. Dette ville bli sett på som ekstremt raskt hvis man er 20 år.

Slapp av, fokuser på å ha det bra i livet ditt slik du har det nå, og ikke se på det som det største nederlag om du skulle runde 40 år og fortsatt er singel og barnløs. Gjør det beste ut av det du har i dag!

Og - unngå fristelsen ved å "hoppe på" enhver mann som melder sin interesse, hvis du ikke føler det samme selv. Da er det bedre å være singel ;)

Støtter denne! Bra innlegg!

Skrevet

Det er alltid håp. Det er ikke sånn at bare fordi du har passert 30, så er spenningen og opplevelsene i livet borte. Slutt å tenke sånn, for det er rett og slett feil.

Kjærlighet er ikke en "plass" du bare havner, det er noe du gjør. Den du skal gjøre det med dukker opp før du aner ordet av det, men du kan ikke få noe leverings-dato. Nyt turen!

Gjest Odd Molly
Skrevet

Selvsagt.

Jeg synes damer i deres alder og langt eldre kan være ekstremt sexy og tiltrekkende så sant dere tar vare på dere selv fysisk og mentalt. Hvorfor synes dere ikke det selv?

Det eneste som kan gjøre en aldrende kvinne mindre attraktiv er om hun slutter å ta vare på sin egen helse og dette er ting dere selv har kontroll på. Et sunt sinn i en sunn kropp. Invester i din egen fysiske og mentale helse og gjør en innsats om det er noe du kan forbedre.

Når det gjelder nettdating så er det en oppfinnelse av nyere dato og folk fant hverandre lenge før den tid noe du selv er bevis på. Selv har jeg liten interesse av nettdating og jeg forstår godt om du ikke finner det interessant. Allikevel er det jo en måte å møte flere menn på om du ikke møter så mange i hverdagen, så kanskje du burde gi det litt mer tid.

Det å møte noen er på mange måter et nummerspill. Møter du en ny mann i halvåret, så er oddsene veldig lave for at du møter en du liker før du er pensjonist. Møter du 100 menn i halvåret, så er det nesten uunngåelig å ikke møte en du liker. Om det ikke er opplagt, så trenger du altså å finne en måte å være mer sosial på.

Makes sense?

Når jeg tenker meg om så ELSKER jeg eldre damer. Den eldste jeg har hatt gleden av hittil var 33 og når jeg tenker meg om så var det i yngste laget.

Og husk, jo flere dører du banker på, jo større mulighet for at en åpnes.

Støtter denne også jeg! Viktig å ikke "grave" seg ned!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sett alle som får barn uten en mann i fengsel! Haha! Barna kan jo da plasseres i fosterhjem eller på barnehjem mens mamma sitter inne. Jeeezzzzzzz!

Jeg ser ingen problemer med at en godt voksen, oppegående dame med god økonomi får et barn! Ikke hvis det er noe hun virkelig vil. Hun kan bli den beste mammaen i verden! Det finnes nok av udugelige mødre og fedre som hverken har økonomi eller er stabile ellers som får barn.

Tenk deg selv: Se en episode av unge mødre! Om du var et barn og skulle valgt din egen mor, hva ville du valgt? Den voksne, utdannede kvinnen som har et stort ønske om et barn eller moren på 19 som er sammen med nr. 4 etter barnefar og som ble gravid for hun var bare såååååå drita, da!

hmm, jeg er 20 og har ett barn. Mann har jeg til og med! Eget hus,bil og har til og med vært sammen med barnefar siden jeg var 16..

Er utdannet og tjener godt og barnet mitt har alt det trenger. Ikke døm ALLE unge mødre. Jeg tror fint en jente i 19-20 årene klarer seg like fint, men det finnes selvfølgelig unntak, og det gjelder også eldre.

Til TS, du er ikke for gammel. Stå på:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann på 39 og ser etter ei dame som deg.

Ei som er tilnærmet min egen alder, livsgrad og uten barn fra før. Dere er sannelig ikke lette å finne. De aller fleste har "bagasje" i form av barn, gjerne også med to fedre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...