Gå til innhold

Konfirmasjon,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Navn er jo greit på de fleste gjester, men jeg tenker på besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Skriver man bare navnet eller kan man f.eks srive oldemor på bordkortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å skrive bestemor og morfar, farmor og farfar, oldemor (bare ei), tante XXXXX, onkel XXXXX... Blir litt mere personlig enn bare navn synes jeg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å skrive bestemor og morfar, farmor og farfar, oldemor (bare ei), tante XXXXX, onkel XXXXX... Blir litt mere personlig enn bare navn synes jeg

Ja jeg syns også det blir mer personlig, å konfirmanten kaller jo de forskjellige bestemor, oldemor, tante xxx. onkel xxx osv...

Skal dere skrive mamma og pappa også?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri, ikke i noen sammenhenger, sett bordkort med annet enn navnene på personene på. Kanskje med unntak av brudepar.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg syns også det blir mer personlig, å konfirmanten kaller jo de forskjellige bestemor, oldemor, tante xxx. onkel xxx osv...

Skal dere skrive mamma og pappa også?

Ts

Ja, skriver mamma og pappa, og navn på steforeldrene. Så konfirmanten sitter i midten (skal ha hesteskoformet bord), deretter meg og hennes far på hver av hennes side, deretter min mann ved min side, stemoren hennes ved faren sin side, så følger vi på med halvsøskena hennes og besteforeldre, og resten av følget:-D

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Navn er jo greit på de fleste gjester, men jeg tenker på besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Skriver man bare navnet eller kan man f.eks srive oldemor på bordkortet?

Om ingen av besteforeldrene/oldeforeldrene er skilt synes jeg du kan skrive tittelen deres. I dåpen til min unge valgte jeg bevisst å ikke skrive slike titler pga noen av dem er skilt. Jeg ønsket å inkludere/ikke såre de som nå er gift med x ved å skrive det.. Så hos oss ble det kun navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...