Butterball Skrevet 13. april 2012 #1 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg prøver etter beste evne å legge om kostholdet til å bli mest mulig sunt, og bl.a. lage mest mulig fra bunnen av. Av den grunn kunne jeg godt tenke meg å bake litt, både brød, rundstykker og boller og kaker etc. Men hva type mel bør jeg ha i skapet? Mandel? Kokos? Havre? Noen andre lure ting å investere i? (Handler forøvrig ivrig på iHerb, så linker dit mottas med takk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 13. april 2012 #2 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg slenger meg på her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. april 2012 #3 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg har bruker fibramel, det er fra møllerens (tror jeg). Det er fullkorn som er malt opp til samme konsistens som hvetemel. Så jeg bruker bare det i sauser, vafler, pannekaker, bakst osv....eneste at f.eks hvitsausen ikke blir så veldig hvit..... Kjøper det på rema. Har og brukt litt mandelmel, som jeg kjøper på helsekost. Har og byttet ut sukker til fordel for sukrin i all slags mat jeg lager. Sukrin kjøper jeg på helsekost, evt jeg kjøper inn flere pakker i butikken når jeg er i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #4 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg bruker spelt. Finnes siktet og sammelt. Lager brød med å bruke begge deler og masse frø oppi. Mens i kakene bruker jeg siktet speltmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. april 2012 #5 Del Skrevet 14. april 2012 Er fibramel mye sunnere enn vanlig hvetemel? Har lest at det har kommet en fullkornshvetemel fra Regal, blir det samme da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. april 2012 #6 Del Skrevet 14. april 2012 Fibramel er fullkorn som er malt opp som hvetemel, så det er mye sunnere enn hvetemel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 16. april 2012 #7 Del Skrevet 16. april 2012 Fibra er Møllerens finmalte fullkornhvetemel. Fullkorn Hvetemel er Regals finmalte fullkornhvetemel. Ingen forskjell der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå