Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fra før hatt et normal kosthold vil jeg selv si, mest typisk husmannskost.

Spiste bare grovbrød.

Nå prøver jeg å kvitte meg med noen kg og har derfor lagt om kostholdet litt. Mye mer proteiner, og har spist litt rugbrød.

Problemet er at når jeg spiser mindre karbohydrater så får jeg forstoppelse og blir full av luft. Dette er ikke noe som går over etter en stund. Har prøvd dette flere ganger og over tid, det slår aldri feil.

I en god periode går jeg kanskje på do 1 gang i uken...

Skal jeg fortsette med dette selv om kroppen min tydeligvis ikke liker dette?

Endret av Avalon
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett, så spiser du rugbrød når du spiser mindre karbohydrater. Kanskje du reagerer på rugbrødet? Har du prøvd å kutte ut brød helt?

Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett, så spiser du rugbrød når du spiser mindre karbohydrater. Kanskje du reagerer på rugbrødet? Har du prøvd å kutte ut brød helt?

Jepp, har prøvd det også flere ganger, over tid. Alltid samme greia, i gode perioder går jeg kanskje på do 1 gang i uka.

Når jeg spiser "vanlig" hvis jeg kan kalle det det, så går jeg normalt på do.

Meeen, vil jo også gå ned i vekt... vet ikke om det holder å bare kutte ut sukker og raske karbohydrater.

Blir litt frustrert, vil så gjerne ned i vekt, men vil gå på do også :fnise:

Skrevet

Ikke fortsett med noe som kroppen din ikke liker. Nå aner jo ikke jeg hva du spiser ellers, men hvordan er det med trening? Det er ikke lett å gå ned i vekt uten å trene litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har prøvd det også flere ganger, over tid. Alltid samme greia, i gode perioder går jeg kanskje på do 1 gang i uka.

Når jeg spiser "vanlig" hvis jeg kan kalle det det, så går jeg normalt på do.

Meeen, vil jo også gå ned i vekt... vet ikke om det holder å bare kutte ut sukker og raske karbohydrater.

Blir litt frustrert, vil så gjerne ned i vekt, men vil gå på do også :fnise:

Huff, høres ikke gøy ut nei. Jeg ble også forstoppet (avføring 2 ganger i uka for min del) da jeg begynte på LCHF, men det gikk over etter tre uker og så har det vært helt fint siden. Og mye bedre enn før forresten. Jeg hadde løs mage (på grensen til diaré) halvparten av tiden, men det hadde liksom alltid vært slik så jeg trodde det var normalt. Nå som jeg vet hvordan det er å ha normal avføring hele tiden, så går jeg aldri tilbake til kornspising.

Korn og gjær gjør oss fulle av luft, så jeg synes det høres rart ut at du skal få de plagene av å kutte ut korn. Jeg mistenker at du har gjort for store forandringer i fiberinntaket for fort. Du kan jo tilsette fiber i andre ting og gradvis trappe ned fiberinntaket og se om du får problemer da. Man har f.eks. fiberhusk (fås kjøpt i helsekostbutikker og noen velassorterte dagligvareforretninger).

Skrevet

Ikke fortsett med noe som kroppen din ikke liker. Nå aner jo ikke jeg hva du spiser ellers, men hvordan er det med trening? Det er ikke lett å gå ned i vekt uten å trene litt.

Jeg har nettopp begynt med trening, mer blir det etterhvert som jeg klarer mer og mer.

Skrevet

Huff, høres ikke gøy ut nei. Jeg ble også forstoppet (avføring 2 ganger i uka for min del) da jeg begynte på LCHF, men det gikk over etter tre uker og så har det vært helt fint siden. Og mye bedre enn før forresten. Jeg hadde løs mage (på grensen til diaré) halvparten av tiden, men det hadde liksom alltid vært slik så jeg trodde det var normalt. Nå som jeg vet hvordan det er å ha normal avføring hele tiden, så går jeg aldri tilbake til kornspising.

Korn og gjær gjør oss fulle av luft, så jeg synes det høres rart ut at du skal få de plagene av å kutte ut korn. Jeg mistenker at du har gjort for store forandringer i fiberinntaket for fort. Du kan jo tilsette fiber i andre ting og gradvis trappe ned fiberinntaket og se om du får problemer da. Man har f.eks. fiberhusk (fås kjøpt i helsekostbutikker og noen velassorterte dagligvareforretninger).

Virker ikke som jeg reagerer med å bli full av luft av korn, uten fiber fra korn så går jeg jo ikke på do. Nytter ikke å øke på med grønnsaker og frukt, går fremdeles ikke på do.

Jeg spiser som regel bare brød til lunsj på jobb, og uten de skivene der blir det ingen doturer.

Det hender jeg spiser en brødskive etter jobb også hvis jeg ikke har tenkt å lage middag helt med en gang.

Og det er i grunn det jeg spiser av brød til vanlig.

Det er jo i grunn ganske lite, synes jeg da. Allikevel, uten de få skivene der så går jeg ikke på do...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...