Gå til innhold

skal til IKEA i morgen - hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat flyttet inn i ny hybel, og skal til IKEA i morgen. Skal kjøpe gardiner, teppe og duftlys.

Hva mer er lurt å få med seg når jeg først er der? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva hybelen din er utstyrt med i utgangspunktet :) Kjøkkenutstyr, organiseringsløsninger til bad og soverom og sånt har du muligens fra før? Sengeteppe kanskje, hvis du tenker å bruke senga som "sofa" på dagtid?

Skrevet

Kjøkkenredskaper! Gryter og panner og slikt får du gjerne i en egen pakke. Og visper, rasper, skåler, bestikk, asjetter (gjerne også i pakke)..

Skrevet

Min første tanke når jeg leste trådtittelen var spisse albuer.

Men det var selvfølgelig ikke det du lurte på, da.

Trekker meg stille tilbake igjen. Gratulerer med ny bolig.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo litt vanskelig å svare når jeg ikke vet hva du har. Men et speil på rommet er lurt, slenger meg på sengeteppe og sikkert noen puter også. Ellers finner du sikert så mye at du ikke trenger råd fra KG, pleier ikke være noe problem å ta med seg litt ekstra i farten på vei ut. eks: batteri, lyspærer, hånklær, osv...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Min lenkeBare digger de knaggene du kan henge over døra.
  • Liker 1
Skrevet

Telys (kan bli litt intenst å bare brenne duftlys) og servietter. Og plastbokser til å oppbevare mat i skuffer og kjøleskap.

:heks:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kommer til å se etter oppbevaringsbokser som passer under sengen, gjerne med hjul, neste gang jeg skal dit.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

:opplyser: Ikeabatterier!

Kanskje du ikke trenger det akkuratt nå, men siden du skal dit, så er det lurt å ta det med seg. de er superbillige, og holdbarheten er så lang at det nesten ikke er til å tro!

• Liker 1
Skrevet

kjøttbullar!

Og posevis med Gräddsäs.

Som andre påpeker er svaret forutsatt av hva du allerede har eller har plass til, men rent tilfeldig kommer jeg på kjøkkenutstyr, servitrise, praktiske knagger, seng og pute trekk, blomsterpotter, kunstige blomster, IKEAbatteri, tepper, malerier og annet pynt(ikkje nødvendigvis veldig billig, men allikevel bra!), toalettutstyr og dekor, hyller, små kommoder, krydderholdere, møbler for studie, lys på stativ eller tak for inne og ute bruk, praktiske plast esker, søppelkasse og eit stort og fornøyd smil om munnen.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min første tanke når jeg leste trådtittelen var spisse albuer.

Men det var selvfølgelig ikke det du lurte på, da.

Trekker meg stille tilbake igjen. Gratulerer med ny bolig.

Og en stor dose tålmodighet, så du ikke skaller ned noen i ren frustrasjon :gjeiper:

Skrevet

Batteri til røykvarsleren!

Går ut i fra at du har gardinstenger?

Såpedispenser osv til badet.

Potetskreller er kjektåha og lettåglemme :fnise:

En plante med potte/krukke?

Rammer!

Mye ok sengetøy på ikea

Mykt saueskinn til å ha ved senga? Deilig å tråkke på når du står opp:rodmer:

Vannmugge

Veggklokke

Vekkeklokke

Nattbordlampe

Kurver/esker til oppbevaring

Skostativ/skoskap

Nøkkelskap

Dørskilt

Dørmatte

Feiebrett

Oppvaskhåndkle

Toalettbørste og dorullstativ

Hylle til sjampoen dusjen

Husk å IKKE kle på deg for mye (jeg blir iallefall varm i toppen inne på IKEA!), ta med stor bil, liten veske (evt kun lommebok og tlf) og mye tolmodighet!!!

Skrevet

Slikkepott!

Brukes både til kaker og til spanking. Et must!

• Liker 3
Skrevet

hvis du bor på liten hybel bør du kjøpe med deg noen bokser til å oppbevare ting i! som du kan ha under senga/over skapet. de selger sånne flate, lange bokser på ikea som passer kjempefint på sånne plasser!

Kjøkkenutstyr av alle slag egentlig. hehe. Hvis du ønsker å lage mye mat fra bunnen av. DL-mål, boller i forskjellige størrelser, 2-3 kjeler, en stekepanne holder, ildfast form, gode kniver, skjærefjøl, kjøkkenhåndkler, kjøkkenkluter.......

spørs litt hva du har fra før?

AnonymBruker
Skrevet

-smart oppbevaring

-knagger/kroker

-røykvarsler

-ekstra batterier

-nytt dusjforheng

-søppelbøtte til badet

-skriverbordslampe

-skittentøyskurv

IKKE duftlys. Fisj!

Skrevet

Planter er viktig!

Da blir det mye kosere! Mye fine planter på IKEA :jepp:

Gjest Elyssa
Skrevet

Og en stor dose tålmodighet, så du ikke skaller ned noen i ren frustrasjon :gjeiper:

Jeg tenkte noe ala hjelm og balltre :ler:

Skrevet

Alt du får i sånne sett-pakker:

Kaserollesett

Servisesett

bestikksett

kvinsett

Matbokssett

etc

og flere pakker med 100 hvite servietter, batterier. De selger bittesmå hvite handkler til 2,- stykker, KJØP DET! Jeg har kjøpt hvertfall 40 stykker, og bruker dem til alt mulig. De er så billige at jeg ikke får dårlig samvittighet over å kaste dem, om jeg skulle bruke dem til noe de blir ødelagt av (bruk og kastmentalitet, jeg vet).

Osteraspen på IKEA er smart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...