AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg har akkurat flyttet inn i ny hybel, og skal til IKEA i morgen. Skal kjøpe gardiner, teppe og duftlys. Hva mer er lurt å få med seg når jeg først er der?
Gjest Søgni Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Det kommer jo litt an på hva hybelen din er utstyrt med i utgangspunktet Kjøkkenutstyr, organiseringsløsninger til bad og soverom og sånt har du muligens fra før? Sengeteppe kanskje, hvis du tenker å bruke senga som "sofa" på dagtid?
Rainbow Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Kjøkkenredskaper! Gryter og panner og slikt får du gjerne i en egen pakke. Og visper, rasper, skåler, bestikk, asjetter (gjerne også i pakke)..
Sweet77 Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Min første tanke når jeg leste trådtittelen var spisse albuer. Men det var selvfølgelig ikke det du lurte på, da. Trekker meg stille tilbake igjen. Gratulerer med ny bolig. 3
marta i farta Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Det er jo litt vanskelig å svare når jeg ikke vet hva du har. Men et speil på rommet er lurt, slenger meg på sengeteppe og sikkert noen puter også. Ellers finner du sikert så mye at du ikke trenger råd fra KG, pleier ikke være noe problem å ta med seg litt ekstra i farten på vei ut. eks: batteri, lyspærer, hånklær, osv... 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Min lenkeBare digger de knaggene du kan henge over døra. 1
Brunhilde Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Telys (kan bli litt intenst å bare brenne duftlys) og servietter. Og plastbokser til å oppbevare mat i skuffer og kjøleskap.
Gjest Raindrops Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Jeg kommer til å se etter oppbevaringsbokser som passer under sengen, gjerne med hjul, neste gang jeg skal dit. 1
Gjest NozMonster Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Ikeabatterier! Kanskje du ikke trenger det akkuratt nå, men siden du skal dit, så er det lurt å ta det med seg. de er superbillige, og holdbarheten er så lang at det nesten ikke er til å tro! 1
yes2yes Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 kjøttbullar! Og posevis med Gräddsäs. Som andre påpeker er svaret forutsatt av hva du allerede har eller har plass til, men rent tilfeldig kommer jeg på kjøkkenutstyr, servitrise, praktiske knagger, seng og pute trekk, blomsterpotter, kunstige blomster, IKEAbatteri, tepper, malerier og annet pynt(ikkje nødvendigvis veldig billig, men allikevel bra!), toalettutstyr og dekor, hyller, små kommoder, krydderholdere, møbler for studie, lys på stativ eller tak for inne og ute bruk, praktiske plast esker, søppelkasse og eit stort og fornøyd smil om munnen. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Min første tanke når jeg leste trådtittelen var spisse albuer. Men det var selvfølgelig ikke det du lurte på, da. Trekker meg stille tilbake igjen. Gratulerer med ny bolig. Og en stor dose tålmodighet, så du ikke skaller ned noen i ren frustrasjon :gjeiper:
Tropic Skrevet 13. april 2012 #13 Skrevet 13. april 2012 Oppbevaringsesker, gjerne litt pene, genialt til småting man trenger en plass til. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40198004/ f.eks
Mari*Nade Skrevet 13. april 2012 #14 Skrevet 13. april 2012 Batteri til røykvarsleren! Går ut i fra at du har gardinstenger? Såpedispenser osv til badet. Potetskreller er kjektåha og lettåglemme En plante med potte/krukke? Rammer! Mye ok sengetøy på ikea Mykt saueskinn til å ha ved senga? Deilig å tråkke på når du står opp:rodmer: Vannmugge Veggklokke Vekkeklokke Nattbordlampe Kurver/esker til oppbevaring Skostativ/skoskap Nøkkelskap Dørskilt Dørmatte Feiebrett Oppvaskhåndkle Toalettbørste og dorullstativ Hylle til sjampoen dusjen Husk å IKKE kle på deg for mye (jeg blir iallefall varm i toppen inne på IKEA!), ta med stor bil, liten veske (evt kun lommebok og tlf) og mye tolmodighet!!!
Silfen Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Slikkepott! Brukes både til kaker og til spanking. Et must! 3
otilie Skrevet 13. april 2012 #16 Skrevet 13. april 2012 hvis du bor på liten hybel bør du kjøpe med deg noen bokser til å oppbevare ting i! som du kan ha under senga/over skapet. de selger sånne flate, lange bokser på ikea som passer kjempefint på sånne plasser! Kjøkkenutstyr av alle slag egentlig. hehe. Hvis du ønsker å lage mye mat fra bunnen av. DL-mål, boller i forskjellige størrelser, 2-3 kjeler, en stekepanne holder, ildfast form, gode kniver, skjærefjøl, kjøkkenhåndkler, kjøkkenkluter....... spørs litt hva du har fra før?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #17 Skrevet 13. april 2012 -smart oppbevaring -knagger/kroker -røykvarsler -ekstra batterier -nytt dusjforheng -søppelbøtte til badet -skriverbordslampe -skittentøyskurv IKKE duftlys. Fisj!
Sissa Skrevet 13. april 2012 #18 Skrevet 13. april 2012 Planter er viktig! Da blir det mye kosere! Mye fine planter på IKEA
Gjest Elyssa Skrevet 13. april 2012 #19 Skrevet 13. april 2012 Og en stor dose tålmodighet, så du ikke skaller ned noen i ren frustrasjon :gjeiper: Jeg tenkte noe ala hjelm og balltre
Alice123 Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 Alt du får i sånne sett-pakker: Kaserollesett Servisesett bestikksett kvinsett Matbokssett etc og flere pakker med 100 hvite servietter, batterier. De selger bittesmå hvite handkler til 2,- stykker, KJØP DET! Jeg har kjøpt hvertfall 40 stykker, og bruker dem til alt mulig. De er så billige at jeg ikke får dårlig samvittighet over å kaste dem, om jeg skulle bruke dem til noe de blir ødelagt av (bruk og kastmentalitet, jeg vet). Osteraspen på IKEA er smart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå