Måndagsbarn Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Stakkars kattepusen har kommet hjem med en "bald spot" på hodet igjen.. 1 cm hårløs flekk midt på skallen. Tidligere, før vi fikk ham, har han blitt revet opp så voldsomt på magen i en slåsskamp i samme område, at han måtte til dyrlegen og sy en del sting. Han er tydelig engstelig for å gå ut iblant, og i påsken var han inne hele dagen i nesten 3 dager. På natten vil han gjerne ut, men nekter altså på dagtid - han vet vel at det står en rival der ute og skal banke ham opp! Han er kastrert, 2 år gammel og ganske rolig av seg. Han er en diiiiger katt, men jeg mistenker at denne andre katta er enormt hissig og vil ta seg inn på hans revir. Det er flere mistenkte, men jeg tror slåsskjempen er katten i naboleiligheten/huset som han nok egentlig deler revir med. Jeg regner med (men kan ikke si sikkert) at den andre katten også er kastrert, og jeg har hilst på de som eier den. Hva kan vi gjøre med dette, noen tips? Jeg er ærlig talt livredd for at vi skal komme hjem og finne ham blodig og oppkuttet, synes synd på lillegutt som ikke tør å gå ut lengre. Han eeelsker vanligvis å være ute, men nå er det altså helt krise for ham virker det som. Han sitter ofte på verandaen og bare stirrer inn, så det er tydelig at han ikke vil bevege seg i området. Stakkars pusetatten som får juling
Gjest Indra Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Hehe, jeg hadde en hannkatt som var sånn. Da jeg fikk en hunnkatt som tok rotta på dem roet det seg ned :D Jeg vet ikke hvor aktuelt akkurat det forslaget er.
Måndagsbarn Skrevet 13. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2012 Han er ikke vår-vår, altså vi passer ham for eier som vi kjenner, men vi kan nesten ikke ta inn noen flere katter i huset. Leiligheten er bare 50 kvm også, tror det ville blitt trangt for dem. Ellers var det en god ide med en dame til å ordne opp
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Så trist å lese at katten deres er redd og at den får bank Vi hadde tidligere en gal "killer-cat" i nabolaget her...den skremte bort alle kattene som bor her. Banket katten vår så hardt at dyrlegen hadde aldri sett maken, hele magen og buken var kuttet opp og de brukte 2 timer på å sy henne sammen igjen(!) Stakkars lille pusegullet vårt...var kjemperedd for å gå ut en lang periode etterpå, og måtte pga den idioten av en katt gå på smertestillende og antibiotika i 2 uker....noe hun mildt sagt hatet. Denne hatten var en pest og plage for hele nabolaget, nå har vi ikke sett den på snart 1 år.... kanskje noen "tok seg av den", siden den var slem mot så mange...hva vet jeg. Tror forresten den må ha vært syk,for den gikk inn for å drepe og angrep også mennesker i noen tilfeller. Tragisk. Du kan jo prøve å snakke med eierne til den katten du tror er synderen, og se om den er kastrert etc, og høre hva de sier? Skal prøve å komme på noen gode råd Lykke til, håper dere finner på noe lurt og at katten deres slipper å være redd!
pinar Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Har egentlig ingen gode råd, men du kan jo kanskje spørre eierne av nabo pus om dere kan "avtale utetider"? Slik at de ikke er ute samtidig? Min katt liker å jage de to nabo kattene, så da tilbød jeg meg at vi kunne ordne det sånn. Men hun gjør ikke noe da, bare løper etter de.
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Hmmm.... Når det virkelig er alvor så forsøker faktisk potente hankatter å kastrere hverandre. Klørne på bakpotene brukes til dette, og det er alvorlig for (som alt sagt) så kan den svakeste parten fort få sprettet buken. Forslaget om differensierte utetider høres lurt ut - og få sjekket ut om naboens katt virkelig er kastrert. Det er nemlig ikke så ofte jeg hører om kastrater som går så grovt til verks. 1
Måndagsbarn Skrevet 14. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2012 Enig med deg, Lille-pus, jeg synes det er rart at en kastrert katt evt skal være så hardhendt! Takk for gode innspill alle sammen, vi skal prøve å ferske synderen så vi vet hvem det er, så tar vi det opp med eier. Det er ganske mange katter i området, men satser på at vi finner ut av det:)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Hvorfor kastrerer dere ikke bare deres katt? Ville tro at eier ikke har noe i mot det, regner med at den ikke er brukt til avl eller noe slikt. Så slipper jo naboene deres å få tisset ned møbler etc.
Måndagsbarn Skrevet 14. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2012 Hvorfor kastrerer dere ikke bare deres katt? Ville tro at eier ikke har noe i mot det, regner med at den ikke er brukt til avl eller noe slikt. Så slipper jo naboene deres å få tisset ned møbler etc. Katten vår er kastrert. Mener du å kastrere naboens katt? ... sånt gjør man jo ikke med andres dyr.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Katten vår er kastrert. Mener du å kastrere naboens katt? ... sånt gjør man jo ikke med andres dyr. Da forstår jeg ikke hvorfor tidligere brukere forklarer det som at den aggressive katten angriper for å kastrere deres katt. Menmen.
Sulosi Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 Jeg har tre hunnkatter og en hannkatt. Det er veldig sjeldent slosskamper her, ett og annet skrap en gang i blant. Det er hokattene som tar seg av de uvedkommende så jeg vil og anbefale ei hokatte. Så lenge kattene går går en del ute så tar de minimalt med plass.
Måndagsbarn Skrevet 14. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2012 Da forstår jeg ikke hvorfor tidligere brukere forklarer det som at den aggressive katten angriper for å kastrere deres katt. Menmen. Det er vel ikke sikkert at den andre katten forstår at vår katt er kastrert, jeg vet ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå