Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymjente18
Skrevet

Jeg leiter etter noen som har hatt psoriasis i hodebunnen og som faktisk har klart å blitt kvitt det. Jeg trenger råd om hvordan jeg kan få dette vekk.

Er ei jente på 18 som har hatt det så lenge jeg kan huske og har prøvd alle anbefalte sjampoer og kurer jeg har kommet over. Har prøvd 'medesin' fra hudlege men ingen ting hjelper. Det har blitt ganske ille over de siste årene og det begynner å virkelig plage meg. :(

Er det noen som kan komme med noen råd som faktisk funker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt psoriasis - også i hodebunnen.

Etter å ha bodd i sydligere strøk i flere år, har det rett og slett blitt borte - så godt som i hvert fall. Jeg tror det var solen.

Jeg vet ikke, men jeg tror det. Har ikke noe annet å henge det på i hvert fall, og sol hjelper på den type utslett på huden. Jeg har ikke brukt mye spesialsjampoer og sånn - kanksje jeg bare har vokst det av meg?

Men har du prøvd sol?

Gjest Anonymjente18
Skrevet

Nei, har ikke prøvd sol. Tok det noen uker, eller flere mnd før du begynte å merke at det gikk bort?

Skrevet
Nei' date=' har ikke prøvd sol. Tok det noen uker, eller flere mnd før du begynte å merke at det gikk bort?[/quote']

Vet ikke - helt ærlig. Det høres kanskje rart ut, men jeg flyttet til utlandet og så var det bare ikke der mer... jeg hadde det dog mest på huden på albuene og hendene og det forsvant fort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok. Takk for forslaget. Skal prøve det så fort sola stikker fram igjen. :D

Gjest GreenSky
Skrevet

Jo, du har krav på lysbehandling. Rart at ikke legen har foreslått det, hvis han har skrevet ut resepter på medisiner og salver til deg. :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har selv psoriasis i hodebunnen til tider. Når jeg merker at det kommer tilbake bruker jeg en shampo som heter Psorinol. Den fås kjøpt på helsekostbutikker. Det har forsvunnet hos meg når jeg har brukt denne shampoen.

Skrevet

Har psoriasis i hodebunnen ( + på kroppen ), og bruker Betnovat oppløsning. Holder det noe i sjakk, men det er ikke helt borte.

Hør med legen din om du kan få ytterligere behandling.

Er du forresten medlem i Psoriasisforbundet/foreningen ? ( husker ikke hva det heter ) Mulig de sitter på mer info der :)

Ellers er jo sol også bra !

Litt på siden :

Hvor mye / hvor sterk psoriasis må man ha for å få lysbehandling / utenlandsreiser ?

Noen som vet ?

Gjest Anonymjente18
Skrevet

Takk for alle svarene! :D

Skal ta opp dette med lysbehandlig med legen min. :D

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har psoriasis over hele kroppen og i hodebunnen, har prøvd alt som står over å enda mye mer men hos meg vil det rett og slett ikke bli borte. Jeg har veldig mye da, såppas at legen ville at jeg skulle begynne på cellegift, men det vil jeg ikke mens jeg er såppas ung.

Skrevet
Jeg leiter etter noen som har hatt psoriasis i hodebunnen og som faktisk har klart å blitt kvitt det.

Psoriasis er en kronisk sykdom, dvs. at du aldri vil bli kvitt det, men det går an å redusere utslettene ved forskjellige behandlinger.

Du finner mer info på psoriasis.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...