AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg er i midten av tyveårene, har egentlig ingen formell utdannelse - men har en relativt god jobb likevel. Sitter på kontor, driver med markedsføring, oversettelse og sosiale medier for et middels stort firma med base i utlandet. Har nok hatt veldig flaks med jobben min, men jeg er så utakknemlig.. i perioder vil jeg bare gjøre alt annet enn å være der jeg er; jeg vil reise, gå på skole, sove, sitte hjemme... Er dette vanlig? Jeg har planer om å ta opp fag for å kunne studere videre, og vil gjøre dette på kveldstid ved siden av jobben. Jeg vet at de er svært avhengige av meg, og jeg er jo avhengig av en inntekt... Hvor mange andre er det som har det slik? Er jobb kun et "oppholdssted" for dere frem til dere finner noe bedre eller kan nå de målene dere -egentlig- har, eller har dere fått drømmejobben? De av dere som har en toppen jobb dere elsker, hvor gamle er dere og når fikk/fant dere denne drømmejobben?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Jobben min er grei... Men det er alltid noen frekke og respektløse kollegar som ødelegger trivselen.
eva-80 Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Jeg er 31 , elsker jobben min virkelig. har gode kollegaer og jobben min er veldig givende og samfunnsengasjerende.. har en ny fantastisk leder også.. Fram til jeg var 24 ante jeg virkelig ikke hva jeg vil gjøre med livet mitt.. ønsket å bli politi,men hadde ikke muligheten for å studere.. så fikke jeg praksisplass innen helse og følte med en gang at jeg funnet min hylle for livet. Vært gjennom flere steder før jeg funnet frem til jobben jeg har siden 01. aug. ifjor og stortrives Håper du finner også din egen hylle her i livet
Aussie Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 (endret) Hvor mange andre er det som har det slik? Er jobb kun et "oppholdssted" for dere frem til dere finner noe bedre eller kan nå de målene dere -egentlig- har, eller har dere fått drømmejobben? Jobben jeg har nå, er ikke så verst, OK arbeidsplass, greie kolleger og grei lønn, men er for meg et "oppholdssted" som du kaller det, hittil jeg har funnet ut hva jeg vil med livet mitt. Merker at jeg har det litt travelt :gjeiper: Håper på å få en jobb jeg kan trives med og som gir god inntekt etter endt utdanning en gang, men hva slags jobb... Pr. nå har jeg ingen "drømme"jobb - vet ikke engang hva jeg vil bli Endret 13. april 2012 av Aussie
frkharepus Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Storkoser meg på jobben! Har en utrolig morsom og givendes jobb, eneste minuset er at jeg må pendle og at det ikke er 100% fast stilling.
Britt Banditt Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Trives veldig godt Har en kontorjobb i et stort firma. Har absolutt ikke lyst til å bytte jobb, og det er så deilig å slippe å grue seg til jobb og kikke på klokka for å se når jeg kan gå hjem. Blir 27 og var 22 da jeg fikk jobben.
Cata Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Jeg har aldri hatt noen "drømmejobb". Det måtte i tilfelle være å bli forfatter, men det har jeg rett og slett ikke evner til så dermed ble den tanken kansellert på et tidlig stadium. Ikke desto mindre så trives jeg godt med den jobben jeg har. Fikk den da jeg var 33 og nå er jeg godt inne i førtiårene. Selvsagt blir jeg lei av og til, men i det store og hele så trives jeg. Jobben er rimelig relevant for den utdannelsen jeg har, så jeg føler jeg er noenlunde på rett sted.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 For meg er jobben kun en inntektskilde. Har fått det til såpass at jeg tjener godt, så er fornøyd med det. Men har det også som deg TS at jeg mye heller ville gjort helt andre ting. Hadde jeg vunnet så mye penger at jeg ikke var nødt til å jobbe, ville jeg ikke hatt noen problemer med å fylle tiden. Dessverre har ingen av mine interesser noen inntektsmuligheter, som jeg kan se pr i dag ihvertfall, derfor er det sånn at jobb bare er en nødvendighet. Blir lett rastløs og lei, så bytter også jobb ganske ofte. Drømmen er å være min egen sjef og kunne befinne meg hvor som helst i verden. Forfatter f.eks., men i likhet med Cata har jeg innsett at det nok ikke blir noe av. Ønsker det antakelig ikke hardt nok, ellers hadde jeg i det minste prøvd Jaja..
Envy Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Jeg ELSKER jobben min! Gleder meg faktisk til hver gang jeg skal dit Men jeg også tenker jo av og til at det hadde vært morsommere å reise osv, enn å dra på jobb Tror det er veldig vanlig Setter uansett jobben min utrolig høyt!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Jeg stortrives i jobben min. Elsker er litt drøyt, men svært nærme. Arbeidsoppgavene er utfordrende og spennende, kollegene er hyggelige, fremtidsutsiktene er gode, og lønnen er absolutt til å leve av.
SmallTalk Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 Jeg trives veldig godt i jobben, og tror per dags dato ikke at jeg kunne hatt noen bedre arbeidsgiver, sjef, kollegaer eller arbeidsoppgaver.
DysterPytten Skrevet 14. april 2012 #12 Skrevet 14. april 2012 Jeg jobber med det jeg har gått vgs for, og har fagbrevet om 6 mnd. Jeg trives ikke, men pr dags dato, aner jeg ikke hva jeg skulle gjort ellers. Dermed er jeg stuck der jeg er.
sebra Skrevet 14. april 2012 #13 Skrevet 14. april 2012 Så heldig dere er som har det så bra på jobb håper jeg en dag er like heldig
Gjest Bond Skrevet 14. april 2012 #14 Skrevet 14. april 2012 Trives såpass at jeg sitter her til og med i dag :gjeiper: Men det går selvfølgelig opp og ned. Av og til vil jeg aller helst gjøre alt annet og skulke og reise og ikke jobbe noen sinne. Andre ganger er jeg kjempegla jeg har mulighet å gjøre det jeg gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå