AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Har word 2010 på en pc, men kunne tenkt meg å få det på min gamle også. Har en nøkkel til det, men har ikke selve programmet. Kan jeg kopiere innstalleringsfila fra den dataen den er innstallert på, og over til den andre?
Lutetium 71 Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 (endret) Nei. Når man installerer ett såpass stort program som word, gjøres det endringer i bl.annet windowsregisteret, noe som er vanskelig å få med over til den andre pcen. Du kan kanskje prøve å låne en CD med Office 2010, og bruke den nøkkelen du har, men det kan være den ikke blir godtatt, siden den er låst til den aktuelle pcen det allerede er installert. Edit: Denne Office versjonen er nok ikke låst til maskinen, siden det er snakk om en frittstående versjon, innstallert i etterkant. Man er likevel avhengig av å få taki nogenlunde samme versjon som opprinnelig ble brukt, om lisenskoden skal bli godtatt. Endret 13. april 2012 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Nei. Når man installerer ett såpass stort program som word, gjøres det endringer i bl.annet windowsregisteret, noe som er vanskelig å få med over til den andre pcen. Du kan kanskje prøve å låne en CD med Office 2010, og bruke den nøkkelen du har, men det kan være den ikke blir godtatt, siden den er låst til den aktuelle pcen det allerede er installert. Hun skriver hun har installeringsfila, ikke at hun skal flytte over ferdiginstallert program.
Lutetium 71 Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Hun skriver hun har installeringsfila, ikke at hun skal flytte over ferdiginstallert program. Hu skriver at det er installert på den nye maskinen, og at hun ikke har selve programmet. Så jeg vil tippe det er ferdig installert fra fabrikk. Men vi får se om hun kan oppklare litt? Hadde hun liggende en fil fra Microsoft Download Center, hadde hun nok allerede prøvd å innstallere fra denne på gamlepcen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Hei, takker for svar! Nei, det er ikke innstallert fra fabrikk, en venninne innstallerte for meg for en tid tilbake, men nå får jeg ikke kontakt med henne. Hun har CD'en det kom fra, fant den hjemme hos seg selv.. Kan jeg da kopiere fila fra min pc?
Lutetium 71 Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Hei, takker for svar! Nei, det er ikke innstallert fra fabrikk, en venninne innstallerte for meg for en tid tilbake, men nå får jeg ikke kontakt med henne. Hun har CD'en det kom fra, fant den hjemme hos seg selv.. Kan jeg da kopiere fila fra min pc? Som nevnt, nei. Du må installere fra den plata, eller ei annen plate med word 2010 på. Det er ikke bare snakk om ei fil som ligger på harddisken.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Takk for at du tok deg tid til å oppklare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå