Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Hvis jeg har tatt opp noen fag som privatist fra videregående nå(gikk ut av videregående i fjor), hvordan skal jeg få dette inn på vitnemålet? Jeg skal søke en annen utdanning nå til høsten og har tatt opp tre fag(gått opp karakter), samtidig som jeg har gått et annet studie på universitetet. Samordna opptak må vel ha mine "forbedrede karakterer", men når og hvordan skal jeg sende dem dette? Har hatt to privatisteksamener, men har en igjen og må den dokumentasjonen sendes som ettersending etter 15.april da? Sender jeg da kun eksamensresultatene jeg får fra privatistkontoret, eller må dette inn på vitnemålet, slik at vitnemålet mitt blir endret?

SVAR raskt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere!

Hvis jeg har tatt opp noen fag som privatist fra videregående nå(gikk ut av videregående i fjor), hvordan skal jeg få dette inn på vitnemålet? Jeg skal søke en annen utdanning nå til høsten og har tatt opp tre fag(gått opp karakter), samtidig som jeg har gått et annet studie på universitetet. Samordna opptak må vel ha mine "forbedrede karakterer", men når og hvordan skal jeg sende dem dette? Har hatt to privatisteksamener, men har en igjen og må den dokumentasjonen sendes som ettersending etter 15.april da? Sender jeg da kun eksamensresultatene jeg får fra privatistkontoret, eller må dette inn på vitnemålet, slik at vitnemålet mitt blir endret?

SVAR raskt =)

Hei!

Slik jeg har forstått det så sender du bare inn dine nye karakterer. Det man også kan gjøre, for å få det på vitnemål er og ta kontakt med din videregående skole, så fikser de nytt vitnemål til det.

Skrevet (endret)

Har du bestilt kompetansebevis per e-post av privatistkontoret? Dette må du gjøre innen 15.APRIL. Alt dette står bakpå eksamensplanen du har fått i posten.

Det du kan gjør på mandag er å ta kontakt med din gamle vgs og fortelle at du har forbedret noen karakterer som du vil ha på ditt vitnemålet ditt. De hjelper deg med dette, men de kan ikke gjøre det før du har tatt din siste eksamen til våren.

Når du får kompetanebeviset ditt i posten, rundt 22.juni tror jeg, må du sende/levere dette til din gamle vgs, slik at du kan føre disse nye karakterene dine på vitnemålet ditt.

Når de har gjort dette, må du sende inn vitnemålet ditt til samordna opptak. Er vel innen 1.juli? Eller? :klo:

Jeg skal søke etter 23/5-regelen, og jeg har hørt at jeg bare kan legge ved kompetansebeviset mitt ved siden av vitnemålet når jeg sender det til samordna opptak, men er noe usikker på hvordan dette fungerer enda ...

Endret av Bølle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...