Gjest Gjest Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Etter et tannlegebesøk med hardhendt behandling har jeg hatt ubeskrivelige smerter i halve ansiktet, tenner og munn. Var hoven i en god del sener og muskler etter dette besøket. Helvelsen ser ut til å ha gått ned, men ikke smertene. En ny tannlege misstenker at jeg muligens har fått trigeminus nevralgi eller noe slikt. Skal til spesialist for undersøkelse, men det kan ta litt tid. Det at tannlegen misstenker dette er at jeg har smerter i et stort omfang. Verker både i overkjeve og underkjeve. Hake, kinn, bort til øret og et stykke bakover øret, opp under øyet og i pannen. Alle tennene oppe og nede på denne siden av ansiktet kjennes ut som verker og iser helt fra gjeksler til fortenner. Kjennes ut som det er fryktelig tannverk i samtlige tenner. Har noen småhull (som ikke tannlegen tør gjøre noe med før smertene er utredet) Men disse er for små til å gi noe smerter. Andre tenner ser helt fine ut, uten hull. Smertene går i bølger, kan være ganske milde i peroider for så å plutselig øke på til svært intenst. Inni munnen er det trykk, svie, intens verking, sårhet og ising. Vond smak i munnen Utenpå er det mer nummenhet, prikking og tja.. en følelse av stivhet. Smertene føles mer sår og brennende. Er ikke hoven eller rød noe sted. Alt ser tilsynelatende fint og friskt ut både inni og utenpå. Noen som har trigeminus nevralgi som kjenner igjen disse symptomene ?
Sugerøret Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Har ikke dette selv men vet om flere som sliter med det samme. http://friends-forum.mosken.com/viewforum.php?f=72 Der vet jeg det er noen med samme diagnose. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå