AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg er hjemme med datteren min på 16 mnd, og skal være det frem til hun begynner i bhg i august. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg sliter så sykt med å finne på ting å gjøre, og jeg føler at dagene blir altfor like. Vi går i åpen barnehage èn dag i uka, men bortsett fra det har vi ingen å være sammen med. Det blir derfor til at vi er mye hjemme. Har som regel en tur ut i løpet av dagen, til lekeplassen i nærheten. Men også dette blir jo kjedelig i lengden.. Så..Dere som er hjemme med barn på denne alderen, hva gjør dere??
lillemeg90 Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Jeg er hjemme med datteren min på 16 mnd, og skal være det frem til hun begynner i bhg i august. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg sliter så sykt med å finne på ting å gjøre, og jeg føler at dagene blir altfor like. Vi går i åpen barnehage èn dag i uka, men bortsett fra det har vi ingen å være sammen med. Det blir derfor til at vi er mye hjemme. Har som regel en tur ut i løpet av dagen, til lekeplassen i nærheten. Men også dette blir jo kjedelig i lengden.. Så..Dere som er hjemme med barn på denne alderen, hva gjør dere?? Kom over denne tråden: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/5536419-morsomme-ting-a-gj%C3%B8re-med-sma-barn/ men kansje du allerede har lest den?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 dra på tur i skogen,lekeland,badeland,dra på gårder hvor man kan klappe dyrene.vi drar til forskjellige lekeplasser...
Hanne20 Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Dere kan jo leke litt sammen inne, se film, lære henne å telle osv...
Gjest Bhg assistent Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Små barn elsker å gjøre det samme om og om igjen! Tenk bare på hvor ofte de vil ha yndlingsboka si lest, det er jo nesten som man føler seg hjernevasket til slutt! Men det er slik de lærer, de vil ha det repetert mange ganger. Men for deg som voksen kan det jo bli litt kjedelig i lengden. Så du får heller variere litt. Gå turer, prøv å kontakte andre som er hjemme med små barn så kan dere dra ut sammen. Barn liker å leke med det de finner ute i naturen, kongler, pinner m.m. Da mine to barn var små var jeg ganske mye hjemme med dem, fordi det var vanskelig å få barnehageplass til de minste barna den gangen i min kommune. Likevel minnes jeg denne tiden med glede, fordi vi gjorde så mye morsomt! Dro til sjøen og fisket krabber (ser at dette ikke går for de som bor lenger inn i landet, men det fins andre ting å gjøre), bygget verdens høyeste snømann om vinteren m.m. Vi var en liten gjeng (3-4 mødre), som startet en liten gruppe hvor vi sammen med barna sang og fortalte eventyr, og etterpå lekte barna sammen og vi mammaene drakk kaffe og fikk vært litt sosiale vi også. Dette gjorde vi hjemme hos hverandre, vi byttet på å ha det hjemme. Syntes det var hyggeligere enn å gå på cafè, og vi følte oss friere også med hensyn til bråkete barn. Da fikk de bare bråke!
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Lese bøker. Lære henne ulike regler (slike som er i bøker for barn), synge (gjerne hode, skulder, kne og tå), være bevisst på å fortelle henne hva de ulike kroppsdelene heter (og peke/ta på dem), høre på barnemusikk, ta en tur på biblioteket ++
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 - Gå turer - Besøk åpne barnehager - Dra i svømmehallen - Besøk gårder om det finnes (bor du i Oslo kan du dra ut på bygdøy og se på dyrene på kongsgården som går der ute om sommeren) - Besøk biblioteket - Lekeplasser - Gå turer i skog og mark - se på ting og tang som ikke finnes i umiddelbar nærhet av der dere bor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå