Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

840 for klipp, striper, vask, føn, styling !

Gjest Frkfreken
Skrevet

840 for klipp, striper, vask, føn, styling !

Hvor?

Gjest Thessie!
Skrevet

Betaler 350 for vask og klipp. Men jeg bruker en fast frisør, så jeg får vask inkludert i prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Var hos frisøren her i Trondheim for noen dager siden, og måtte da betale enda mer enn da jeg var der for 5-6 uker siden (ca. 50 kr. mer)! :sukk:

Akkurat samme prosedyre hver gang: Vask, føning, klipp av tupper og litt hårspray (el.). Sitter i stolen i max 45 min., ofte bare 30 min.

I løpet av det siste året har prisen gått jevnt og trutt opp, og nå er den oppe i 790,- kr. Jeg synes det er en temmelig stiv pris for å stusse tuppene hver 5.uke, men det er kanskje dagens "markedspris"?

Hva betaler dere andre for vask og klipp?

Jeg syns du betaler altfor mye for å klippe tuppene. Har du vært hos nikita eller h2? Der tar de veldig mye for en hårklipp, jeg går aldri dit når jeg bare skal stusse tuppene, og ikke ellers heller. Jeg betaler ikke så mye for å stusse tuppene!

Jeg anbefaler deg til å ta en tur innom frisørsalongen på torget - der betalt jeg 300-350,- for å stusse tuppene. Det er også en frisørsalong bak rema 1000 på dronningensgate, en filippinsk dame som tar 250,- for å stusse tuppene. Ikke så fancy, men veldig billig. Det spiller jo uansett ingen rolle hvor du stusse tuppene, alle kan gjøre den jobben riktig.

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Vask, styling og sånn, er det inkludert i prisen?

Til dere som betaler så mye.

Endret av Mortem
Skrevet

Rundt 500kr.

Gubben betaler 150kr.

Og jeg skjønner godt at det er billigere for gutta. Det er mye lettere å jobbe med kort guttehår, enn damehår. Og gutta veit som regel hva de vil ha (" Kort bak, litt lengre foran "). Gubben er vel i stolen i 15-20 minutter. Jeg sitter der fort en time.

Jeg skjønner det også, men det hadde allikevel ikke trengt å gå på kjønn. Noen menn har langt, og en god del damer har kort hår.

Det blir jo feil at f.eks. en mann med langt hår, som skal stusse håret, betaler mye mindre enn en dame med langt hår som skal stusse håret :)

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Vask, styling og sånn, er det inkludert i prisen?

Til dere som betaler så mye.

Jeg betalte en femtilapp sist for at hun stylet det for meg. (Men det nevner de selvfølgelig ikke når de spør om det ;) ). Så kom på 550 for å klippe 5cm, vaske håret, føne det og style det med spray og pulvet.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg betalte en femtilapp sist for at hun stylet det for meg. (Men det nevner de selvfølgelig ikke når de spør om det ;) ). Så kom på 550 for å klippe 5cm, vaske håret, føne det og style det med spray og pulvet.

50 for styling. oO

Hvor lang tid tok det?

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg skjønner det også, men det hadde allikevel ikke trengt å gå på kjønn. Noen menn har langt, og en god del damer har kort hår.

Det blir jo feil at f.eks. en mann med langt hår, som skal stusse håret, betaler mye mindre enn en dame med langt hår som skal stusse håret :)

Det er jeg enig i. Men sånn er det nå :fnise:

Gjest Bobler
Skrevet

50 for styling. oO

Hvor lang tid tok det?

Ca 10 minutter :fnise:

Får ikke lov neste gang, da styler jeg det selv :snurt:

Gjest badeand1
Skrevet

Ca 10 minutter :fnise:

Får ikke lov neste gang, da styler jeg det selv :snurt:

Skjønner den. :fnise:

Skrevet

Jeg betaler herrepris, siden jeg har en "herreklipp".

Skrevet

Det er jeg enig i. Men sånn er det nå :fnise:

Æsj, ja :fnise:

Så de tar ekstra betalt for styling altså? Flere ganger har frisøren stylet håret mitt uten at jeg har bedt om det (jeg ber aldri om det). De må vel opplyse om at det koster XX kr ekstra om man vil style, og da spesielt hvis de spør? Hvis ikke kan de vel strengt tatt ikke kreve å ta betalt for stylingen siden kunden ikke var klar over kostnaden? :sjenert:

Skrevet

De få gangene jeg har klipt meg de siste årene har jeg kommet med nyvasket hår så slipper jeg utgiften. 790 for klipp?? Herregud!! Jeg stusser håret mitt selv jeg. Det er veldig enkelt, skjønner ikke hvorfor flere bare gjør det selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler herrepris, siden jeg har en "herreklipp".

Så bra :) Måtte du spørre om det?

Skrevet

Så bra :) Måtte du spørre om det?

Nei. Før har jeg måttet betale mer. Men i det siste har jeg klippet med hos en av sentrumsfrisørene på et kjøpesenter, som vanligvis er dyre. Men de tar ikke forskjell for kjønn når det er samme klippen, iallfall denne veien. Hvordan det er for menn med langt hår vet jeg ikke.

Skrevet

Det billigste jeg har funnet hittil for en STUSS er 400kr, 300 til lærling. Uten vask og sånt. Da er det kun snakk om å klippe av litt slitte tupper, og dette pleier å ta ca et kvarter. For en klipp, altså litt mer enn bare stussingen må jeg ut med 600, og dette er UTEN vask osv.

Skrevet (endret)

Nei. Før har jeg måttet betale mer. Men i det siste har jeg klippet med hos en av sentrumsfrisørene på et kjøpesenter, som vanligvis er dyre. Men de tar ikke forskjell for kjønn når det er samme klippen, iallfall denne veien. Hvordan det er for menn med langt hår vet jeg ikke.

Fant ut at det er jo faktisk slik det skal være i følge Forbrukerrådet. Det burde egentlig si seg selv, men det har liksom alltid vært slik. Dårlig at nesten ingen salonger praktiserer det selv om artikkelen er fra 2005.

Endret av Eld
Skrevet

Ja, det er jo helt vanvittig at man diskriminerer på kjønn når det gjelder sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...