Gå til innhold

Når blir skattepengene du har tilgode utbetalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når blir de skattekronene en har betalt inn for mye betalt tilbake til en? Før sommeren?

Har endret en del i selvangivelsen...var en del der som måtte utfylles og legges ved. Så i hvilke 2 måneder/omganger er det tilbakebetalingen skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis i juni - men helt frem til oktober. Før var det juni eller oktober, nå gjør de det fortløpende i hele perioden:)

Skrevet

kattepengene blir nå utbetalt så fort de er ferdig.

Det vil si et sted mellom mai og august

AnonymBruker
Skrevet

kattepengene blir nå utbetalt så fort de er ferdig.

Det vil si et sted mellom mai og august

Jøss, har Skatteetaten blitt effektive?!

Selv for de som har lagt ved vedlegg, og har tilføyd endringer og har hatt utleie/leieboer etc. altså?

Selv med vedlegg klarer Skatteetaten å gjøre ferdig utbetalinger innen august, mener du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis i juni - men helt frem til oktober. Før var det juni eller oktober, nå gjør de det fortløpende i hele perioden:)

Uroig kjip å måtte vente helt til oktober! :-(

Skrevet

Jøss, har Skatteetaten blitt effektive?!

Selv for de som har lagt ved vedlegg, og har tilføyd endringer og har hatt utleie/leieboer etc. altså?

Selv med vedlegg klarer Skatteetaten å gjøre ferdig utbetalinger innen august, mener du?

Hun tar feil.

Sakset fra Skatteetaten sine sider:

"Første skatteoppgjør kommer 25. juni. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 17.oktober.

Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din, får du et skatteoppgjør. Skatteetaten kan ikke svare på hvilken dag du får skattepengene dine inn på konto.

Det er dessverre ikke mulig for våre veiledere å vite hvilket tidspunkt saksbehandler blir ferdig med å behandle akkurat din selvangivelse, og dermed når skatteoppgjøret ditt er klart."

http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Skatteoppgjoret/

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Juni, juli, august, september eller oktober.

Mer spesifikk kan man ikke være, da Skatteetaten har sagt vi får oppgjøret vårt fortløpende så snart de er gjennomgått.

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det samme dato i år tro? :klo:

Anonym poster: a46be78bb38a05232588ff84c7d64299

Skrevet

Står vel på selvangivelsen? På min står det hvert fall at "du får ditt oppgjør i løpet av juni, august eller september, senest oktober. De fleste vil få skatteoppgjøret i juni, men vi har ikke mulighet til å si når ditt oppgjør vil være ferdig."

Så jeg vil tro at det omtrent er det samme som ifjor :)

Skrevet (endret)

Uroig kjip å måtte vente helt til oktober! :-(

Hadde du hatt lavere skattetrekk slik at du hadde gått omtrent i null eller fått restskatt, og bare satt de ekstra kronene du hadde fått utbetalt på en høyrentekonto, så hadde du hatt pengene i dag. I tillegg hadde du hatt litt mer penger enn du får utbetalt av skatteetaten pga. rentefordelen.

:) (Sikkert noen som er lei av å høre dette.)

Endret av Leifern
Gjest pellepirat
Skrevet

Ja, vi hører du sier det Leifern ;).

Realiteten er vel at det er mange av oss som ikke er like flinke å spare som deg, så da ser man på skattepengene som tvungen sparing, da de ikke er tilgjengelig på konto. Og så får man en "ekstra" sum til sommeren. Så selv om det er egne penger man på en måte får igjen, så hadde jeg nok ikke klart å lagt av den summen hvis jeg hadde fått det utbetalt gjennom året.

Til dere som klarer å spare det på høyrentekonto, så er det jo enda noen kroner å spare ja.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye kjekkere å få igjen på skatten enn det er å få en negativ overraskelse. Samme hvor viktig det er å telle og regne så nøye som mulig på økonomien og få skatten til å stemme så mye som mulig så er det alltid hyggelig å få en positiv overraskelse enn en negativ en når selvangivelsen kommer.

Skrevet

Ja, vi hører du sier det Leifern ;).

Realiteten er vel at det er mange av oss som ikke er like flinke å spare som deg, så da ser man på skattepengene som tvungen sparing, da de ikke er tilgjengelig på konto. Og så får man en "ekstra" sum til sommeren. Så selv om det er egne penger man på en måte får igjen, så hadde jeg nok ikke klart å lagt av den summen hvis jeg hadde fått det utbetalt gjennom året.

Til dere som klarer å spare det på høyrentekonto, så er det jo enda noen kroner å spare ja.. :)

Jeg tror nok mange ikke skjønner at det er tvungen sparing en gang.

Jeg fikk 28 000 i restskatt, uten å ha finregnet anslo jeg ca. 25 000 på forhånd. Har penger satt av til dette, så betyr ikke annet enn at jeg har spart en tusenlapp i renter eller noe sånt.

Skrevet

Det er jo mye kjekkere å få igjen på skatten enn det er å få en negativ overraskelse. Samme hvor viktig det er å telle og regne så nøye som mulig på økonomien og få skatten til å stemme så mye som mulig så er det alltid hyggelig å få en positiv overraskelse enn en negativ en når selvangivelsen kommer.

Selvsagt, når man ikke aner noe om det på forhånd. Staten lurer folket, de ser bort fra deler av minstefradraget når trekket i skattekortet beregnes. Dette for at folk skal regne med å få tilbake på skatten, og slik sparer staten renter mens de som får tilbake på skatten taper penger.

Men ingen klager, fordi de er så fornøyde med å få penger igjen. Staten er ikke så dum.

Skrevet

Det er 5 oppgjør i år også. Sjekk altinn ukentlig. Det kommer i hytt og pine.

Og vi som er digitale på altinn får oppgjøret først, i juni.

Og de med stille aksept får tidlig.

:blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...