Gå til innhold

Klær som forsvinner på skolen etc.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva gjør jeg når gutten gang på gang legger igjen klær på skolen?

Særlig etter gymnastikken så kommer han hjem uten stilongs selv om det kan være 10 kuldegrader!! Han har på seg sokkene men stillongsen er sporløst forsvunnet..... Synes det er helt sprøtt at unge gutter skal gå uten longs innenfor sine jeans... har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt (6 år) glemmer også klær - ukentlig!! :o

Vi merker nå alle klær med navnet hans - på den måten kan lærere/ansatte på SFO finne rette eier. Det fungerer, samtidig som vi selv også må være flinke til å se etter kjente klær i tørkeskap og i kassen for "herreløse" klær.

Husker ikke akkurat hvor mye, men det er vanvittig mye klær som gis bort til Frelsesarmeen årlig! :o

Tips? Vel vi "truer" vår lille til å ta bedre vare på sine ting/klær. Hvis ikke får han ikke ta med seg saker på skolen og det vil han veldig gjerne!! :);) Det funker iallefall litt... :-? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å merke tøy er alfa og omega, og burde nesten være det første man gjør når man kjøper et nytt plagg. Jeg har berget mange kroner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg at lærerene har ett viss ansvar å se til at ungene får på seg nok klær etter en gymtime på skolen når det er 10 minus ute. Unger har ikke vett nok til å ta ansvaret selv.

Ok! jeg vet at det er vanskelig å sjekke 20-28 unger, men å minne dem på at de må ta på seg stillongs/ strømpebukse før de går i ut av garderoben og å spørre dem når de har skiftet ferdig om de har husket det, bør ikke by på noe problem. Ikke bør det være tidskrevene heller.

Det er mye " slusk" ute å går.

Ellers er jeg enig med de andre at å merke klær er alfa og omega. Ta deg også tid til å se i kasser for herreløse klær og i tørkeskap både på skolen og SFO. Det skader ikke å henge opp en lapp over savnet tøy heller, unger kan være ganske vimsete av seg. Så det å få med seg hjem noe fremmed tøy er vel ikke akkurat et fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 15 års erfaring med gutter og forsvunne klær :( Vi har ikke alltid full oversikt - verken vi her hjemme, eller gutta når de er på skole etc. På slutten av vintersesongen er det sjelden det er noen par hansker igjen (mange enkle, dog.....)

Navning er tingen. Har sett noen har strykelapper som funker, men jeg har sydd 2000 navnelapper på klær (helt sant!)

Fikk igjen en dunjakke som forsvant i en garderobe - det sparte jo inn hele kostnaden med lapper. (Men hvordan gutten kunne unngå å merke at han ikke hadde jakke på :roll::roll: ......)

Det verste er jo dagene som starter fryktelig kalde men blir varme etterhvert.

Litt daglig oppfølging er antagelig tingen. Samt en tur innom SFO eller skolen iblandt for å se etter kjente klær.

En gang kjøpte vi tilbake en favorittgenser på loppemarkedet til SFO :hoho: Jamen bra at de pengene gikk til et godt formål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ny her inne .

Jeg har gutt 8 år som glemmer det meste på skolen. Det har hendt han må gå tilbake til skolen og hente det han har glemt feks. skolesekken.

Den beste historien er at han hadde hatt svømming og kom hjem uten truse på . Dagen etter traff jeg moren til en gutt i klassen .Hun spurte om min gutt hadde kommet hjem truseløs . Hennes gutt hadde nemlig 2 truser på seg da han kom hjem . Vi fikk trusa igjen dagen etter i en konvolutt for sønnen hennes syntes dette var flaut ...hehe.

Blir ikke overassket av noe lenger .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når skal unger lære å ta ansvar for sine klær? Er enig at en 6 åring bør ha tilsyn slik at han får på seg alt. Hvilke alder går grensen?

De glemmer jo hele skoletiden.

Jeg satte foten ned. Fikk ikke med seg nytt gym/svømmetøy. Du får lete på skolen sa jeg. Kom melding hjem at mitt barn hadde glemt tøy hjemme.

Ringte da lærer og sa ifra at det var ikke glemt, men at det ble for dyrt å legge igjen klær på skolen hver uke.

Det ble bedre selv om det ble glemt innimellom. Da fikk han beskjed om å hente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...