AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Hei! Jeg har gått sykemeldt en liten stund nå, og egentlig fått beskjed om at jobben jeg har er en jobb jeg ikke skal tilbake i av helsemessige årsaker - og jeg er enig, fordi jeg ser at om jeg går tilbake så tar det noen uker, og så er jeg på vei helsemessig nedover igjen. Så nå mottar jeg sykepenger, men begynner å bli frisk nok til å starte i en ny jobb. Har dessverre ikke kapasitet til 100% enda, og har skoleplass til høsten, så jeg tviler på at jeg vil få en 100% stilling om jeg søker på en, da jeg kun vil kunne utføre stillingen frem til august. Så til "problemet": Jeg trenger minimum 50% stilling for å klare de faste utgiftene + mat, men det meste som er ledig her er ringevikarstillinger evt. en kveld i uka + annenhver helg osv. og det blir ikke nok, vil selvfølgelig i en større bedrift være mulig å få ekstravakter, men det kan man jo ikke vite noe om på forhånd.. Det jeg lurer på er om det finnes noen ordning som gjør at jeg kan begynne i ny, "liten" stilling om det er det eneste jeg får, men fortsatt ha nok til å klare meg? Alternativet er jo at jeg fortsetter å være sykemeldt til jeg kan gå tilbake til den gamle jobben, og det kan ta veeeldig lang tid, jeg er utålmodig og vil jobbe. Helst i går. Å redusere boutgifter osv. er ikke noe alternativ, da oppsigelsestiden er 3 mnd, og da er vi allerede i august, og det er studiestart, og da vil jeg fint klare meg på studielån og ekstrahjelp/helg/kveldsstilling.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Snakk med NAV. Jeg ble som deg gal av å gå hjemme, men av ulike årsaker kunne jeg ikke gå tilbake til den gamle jobben min slik forholdene var. Ble derfor friskmeldt 50% (plukket sammen med arbeidsgiver ut noen oppgaver), samtidig som jeg var aktivt sykemeldt i 50%. Så jeg jobbet altså 100%, men den siste 50% kunne ikke arbeidsgiver pålegge meg arbeidsoppgaver, så da gjorde jeg "det jeg ville"...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Snakk med NAV. Jeg ble som deg gal av å gå hjemme, men av ulike årsaker kunne jeg ikke gå tilbake til den gamle jobben min slik forholdene var. Ble derfor friskmeldt 50% (plukket sammen med arbeidsgiver ut noen oppgaver), samtidig som jeg var aktivt sykemeldt i 50%. Så jeg jobbet altså 100%, men den siste 50% kunne ikke arbeidsgiver pålegge meg arbeidsoppgaver, så da gjorde jeg "det jeg ville"... Dette gjorde jeg til jeg fikk en jobb som fungerte for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå