Gå til innhold

Utbetale depositum litt før tiden. Uaktuelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet i en situasjon hvor jeg trenger litt mer penger enn jeg har denne mnd. Lurte på å spørre huseier om jeg kunne fått utbetalt halve depositumet. Leiligheten har jeg sagt opp, jeg skal bo her ut juni, og har dermed bare to husleier igjen og betale. Depositumet er på tre husleier. Jeg har alltid betalt alt i tide og har vært en veldig stille og rolig leietager, tatt godt vare på leiligheten, alltid ryddig ute her osv.. Er det uhørt å i det hele tatt spørre han tro? Eller..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er faktisk ganske så frekt å spørre om det. Alle seriøse utleiere vil holde tilbake depositumet til tilbakelevering av boligen har funnet sted.

Skrevet (endret)

Jeg har kommet i en situasjon hvor jeg trenger litt mer penger enn jeg har denne mnd. Lurte på å spørre huseier om jeg kunne fått utbetalt halve depositumet. Leiligheten har jeg sagt opp, jeg skal bo her ut juni, og har dermed bare to husleier igjen og betale. Depositumet er på tre husleier. Jeg har alltid betalt alt i tide og har vært en veldig stille og rolig leietager, tatt godt vare på leiligheten, alltid ryddig ute her osv.. Er det uhørt å i det hele tatt spørre han tro? Eller..?

Det du bør gjøre i såfall er å spørre huseier om du kan trekke husleien du skal betale av depositumet når dere foretar avslutning av leieforholdet, enten en eller begge månedene.

Jeg har selv gjort dette noen ganger og har aldri opplevd problemer med det. Men, viktig at du sier ifra og lager en avtale med huseier, ikke bare lar være å betale husleien. Det tar seg bedre ut.

Endret av Indra
Gjest Elissima
Skrevet

Depositum kan kun utbetales når utleier har frigitt pengene. Det vil si etter at leieforholdet har opphørt. Ikke mulig å bare ta ut noe av beløpet, da hele kontoen gjøres opp når leieforholdet er ferdig. Enig med den over her, hør om du kan trekke fra noe leie og heller betale tilbake senere. Evt lån fra familie? Kredittkort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...