Gå til innhold

Superbillige sneakers - ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I forbindelse med at jeg skal kjøpe meg nye joggesko til sommeren så kom jeg over denne siden her: http://www.moncosko.com/

Her har de de aller nyeste modellene av de mest poppulære merkenavnene... tror dere dette er ekte vare? Jeg blir skepisk når de selgses tin ca halve prisen som butikk..

:sjenert:

Endret av luckygal
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, 500-600kr på nesten alt er typisk for falske varer.

Skrevet

Jammen!! :sur: Jeg vil at de skal være ekte :fnise:

Noen andre som har tanker om dette? :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

De har ingen kontaktadresse eller telefonnummer, bare det får meg til å vegre meg.

Skrevet

Du/dere har nok ret.. Mu :sukk: og jeg som trodde jeg virkelig hadde funnet en gullgruve, skutt gullfuglen eller kall det hva du vil haha :ler:

jaja :lete:

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det egentlig noe om de ikke er ekte?

Man får jo omtrent tre par for prisen av ett i vanlige norske butikker så om kvaliteten ikke skulle være helt på topp og et par blir utslitt fortere eller noe har man jo to par til :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Om man er avhengig av demping så er det jo fryktelig dumt da. Kjipt å få betennelse i foten fordi man kjøpte billige sko liksom.

• Liker 1
Skrevet

Man får jo omtrent tre par for prisen av ett i vanlige norske butikker så om kvaliteten ikke skulle være helt på topp og et par blir utslitt fortere eller noe har man jo to par til :gjeiper:

Du syns det er greit at folk holdes omtrent som slaver og barnearbeidere jobber livet av seg i helt grusomme arbeidsforhold for at du skal spare 300,-?

Nei, jeg kjøper heller ekte sko så vet jeg hvor de kommer fra. Jeg vet mange kjeder osv. sikkert har gruff om man leter, men falske sko VET man hvor kommer fra, og det er enkelt å unngå å støtte..

AnonymBruker
Skrevet

Tja, barnesjappene hadde jo ikke hatt eksistensgrunnlag hadde det ikke vært for folk som gir "merkeklær" en verdi. Kjøper du "ekte" er du også med å på legitimere slikt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det kan du si.. Men hvis vi ser bort i fra det etiske aspektet så har jeg faktisk fremdeles litt problemer med det. Først og fremst så syntes jeg ofte at slike fake merkevarer ser litt uekte og uforseggjorte ut.. Om det er reellt eller bare påvirket av hva jeg vet er jeg ikke sikker på. Men videre så er jeg ikke så fan av ren kopi. Jeg kunne gjerne hatt sneakers fra kina til dagligbruk som ikke var av noe merke - det har ingenting å si. MEN, når den har Nike merket over hele, hele ideen og konseptet er nike sit.. såh... ja, jeg vet ikke hva jeg skal si - er bare ikke så fan :sjenert:

Jaja, det var vel uansett for godt til å være sant haha.. dumma :fnise:

Noen tips til hvor man kan få taket i litt billigere sneakers da? Jeg er nettshoppingjomfru ...

Endret av luckygal
AnonymBruker
Skrevet

xxl kjører ofte kampanjer, bare følg med der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er nok falske sko ja.. kjøpte meg selv et par med Nike Shox NZ for noen måner siden, og da betalte jeg 1600 i butikk.

Skrevet (endret)

Tja, barnesjappene hadde jo ikke hatt eksistensgrunnlag hadde det ikke vært for folk som gir "merkeklær" en verdi. Kjøper du "ekte" er du også med å på legitimere slikt.

Ja, det var jo også en måte å vri på det sånn at man kan legitimere kjøp av falske varer og slaveproduksjon av klær og sko.

Jeg er ikke så opptatt av å kjøpe merke X eller Y, men jeg syns det er trist at i såpass store og tydelige ting som falske sko så skal man dra nytte av andres elendighet for å spare noen hundrelapper.

Syns ikke noe om at sko skal koste 6000,- osv kun fordi det står Jeffrey Campbell på dem eller at man trenger vesker til flerfoldige tusener heller da jeg syns hele koseptet med dyre merker er tull, men "vanlige" ting som f. eks joggesko og hverdagsklær må man jo ha.

Edit: Altså. Det vil alltid finnes elendighet. Kjøttproduksjon, barnearbeid, underbetalte arbeidere i østen osv. Men det betyr ikke at det er greit å bare ignorere alt sammen heller.

Endret av Spøkelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...