Chord Skrevet 13. april 2012 #1 Del Skrevet 13. april 2012 Skal lage eplekake i dag, og lurer på om det er noen snille KGere som har en knallgod oppskrift de kan dele med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest missEva Skrevet 13. april 2012 #2 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg bruker denne oppskriften og jeg synes den er gooood! http://www.oppskriftssiden.no/oppskrifter/?oppskrift=saftig_eplekake Står ikke hvor mye smør som skal i, men jeg bruker ca 50 gram. Damn you, slankeprogram!! Nå fikk jeg lyst på eplekake.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 13. april 2012 #3 Del Skrevet 13. april 2012 "Saftig eplekake 2 egg 1 1/2 dl sukker 2 3/4 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker revet skall av 1/2 sitron eller appelsin 50 g smeltet smør 1 dl vann 2-3 epler litt sukker og kanel Pisk eggedosis. Bland mel, bakepulver og vaniljesukker inn i røren. Tilsett sitronskall, smeltet smør og vann. Hell i en smurt form (22 cm). Skrell og skjær eplene i båter som stikkes i røren. Strø på kanel og sukker. Stek på nederste rille ved 175 grader i ca 45 minutter. " Jeg lager denne. Det er Arkana her på KG sin oppskrift: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=63887&st=20&p=934950&#entry934950 Har fått mye skryt for den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 17. april 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 17. april 2012 Så snille dere er Det ble Arkana sin eplekake, så får jeg prøve de andre neste gang. Tusen takk for en DEILIG eplekake! Ikke no slanking her i gården, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 17. april 2012 #5 Del Skrevet 17. april 2012 Laget den eplekaka selv igjen i helga, nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå