Gå til innhold

Kasserolle i stekovnen

Anbefalte innlegg

Gjest Bartenina
Skrevet (endret)

Jeg har en kasserolle som jeg er ganske sikker på at jeg kan sette i ovnen, men er mer usikker på lokket.

http://www.amazon.de/Mulex-120307-Aluguss-Kochtopf-Set-tlg/dp/B000JJZV6K

Dette er kasserollen jeg snakker om, lokket er av glass, hva tror dere?

Jeg skal steke dette brødet: http://m.db.no/2012/04/10/tema/mat/klikk/21049696/

og da må jeg visst ha lokk. Vil det funke med aluminiumsfolie? Setter pris på alle svar :)

Endret av Bartenina
Skrevet

Jeg har aldri prøvd å sette glasslokk i stekeovnen, men vil tro det går bra. Jeg er litt mer skeptisk til håndtakene på lokket. Er de av plast eller gummi?

Gjest Bartenina
Skrevet

de er av samme materiale som kasserollen :-) Så de bekymrer jeg meg ikke for. Men 240 grader er veldigveldig varmt da, du tror ikke lokket vil sprekke?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Men det kan kanskje være lurt å legge lokket i stekeovnen mens du varmer den opp, sånn at det ikke blir utsatt for temperatursjokk.

(Men jeg har som sagt ingen erfaring med dette, altså!)

Gjest Bartenina
Skrevet

det var en god ide, ja! Tusen takk :) we'll give it a go!

Skrevet

Bare hyggelig. Lykke til!

La meg få vite hvordan det går, da! Det brødet så forresten kjempegodt ut!! :sikle:

Gjest Bartenina
Skrevet

Jeg feiga ut, brukte ildfastform med lokk i stedet, trodde den kom til å bli for liten, men det gikk fint det :)

Brødet ser og lukter lekkert ut, men er for varmt til å skjære i enda, og nå må jeg dra på jobb :-( Byttet ut spelt med div. grovmel da, så helt likt er det ikke.

Skrevet

Jeg feiga ut, brukte ildfastform med lokk i stedet, trodde den kom til å bli for liten, men det gikk fint det :)

Brødet ser og lukter lekkert ut, men er for varmt til å skjære i enda, og nå må jeg dra på jobb :-( Byttet ut spelt med div. grovmel da, så helt likt er det ikke.

Si ifra om det smakte da, fikk lyst til å prøve jeg og!

Gjest Bartenina
Skrevet

Det var veldig godt ;-) Men kunne gjerne hatt det enda grover jeg da, som er så glad i grovt brød! Luftig og deeeiliiig :-D

Gjest Bartenina
Skrevet

men verdens BESTE brød er det ikke. Etter min mening. Men hjemmebakt er jo godt!

Skrevet

Da er det først opp på dagens gjøremåls-liste. Er alene i helgen så ingen klage på deigen som står ute hele natten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...