Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 (endret) Jeg har en kasserolle som jeg er ganske sikker på at jeg kan sette i ovnen, men er mer usikker på lokket. http://www.amazon.de/Mulex-120307-Aluguss-Kochtopf-Set-tlg/dp/B000JJZV6K Dette er kasserollen jeg snakker om, lokket er av glass, hva tror dere? Jeg skal steke dette brødet: http://m.db.no/2012/04/10/tema/mat/klikk/21049696/ og da må jeg visst ha lokk. Vil det funke med aluminiumsfolie? Setter pris på alle svar Endret 13. april 2012 av Bartenina
Marikke Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Jeg har aldri prøvd å sette glasslokk i stekeovnen, men vil tro det går bra. Jeg er litt mer skeptisk til håndtakene på lokket. Er de av plast eller gummi?
Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 de er av samme materiale som kasserollen :-) Så de bekymrer jeg meg ikke for. Men 240 grader er veldigveldig varmt da, du tror ikke lokket vil sprekke?
Marikke Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Nei, jeg tror ikke det. Men det kan kanskje være lurt å legge lokket i stekeovnen mens du varmer den opp, sånn at det ikke blir utsatt for temperatursjokk. (Men jeg har som sagt ingen erfaring med dette, altså!)
Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 det var en god ide, ja! Tusen takk we'll give it a go!
Marikke Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Bare hyggelig. Lykke til! La meg få vite hvordan det går, da! Det brødet så forresten kjempegodt ut!!
Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Jeg feiga ut, brukte ildfastform med lokk i stedet, trodde den kom til å bli for liten, men det gikk fint det Brødet ser og lukter lekkert ut, men er for varmt til å skjære i enda, og nå må jeg dra på jobb :-( Byttet ut spelt med div. grovmel da, så helt likt er det ikke.
Rosa Sitron Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Jeg feiga ut, brukte ildfastform med lokk i stedet, trodde den kom til å bli for liten, men det gikk fint det Brødet ser og lukter lekkert ut, men er for varmt til å skjære i enda, og nå må jeg dra på jobb :-( Byttet ut spelt med div. grovmel da, så helt likt er det ikke. Si ifra om det smakte da, fikk lyst til å prøve jeg og!
Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Det var veldig godt ;-) Men kunne gjerne hatt det enda grover jeg da, som er så glad i grovt brød! Luftig og deeeiliiig :-D
Gjest Bartenina Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 men verdens BESTE brød er det ikke. Etter min mening. Men hjemmebakt er jo godt!
Rosa Sitron Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Da er det først opp på dagens gjøremåls-liste. Er alene i helgen så ingen klage på deigen som står ute hele natten =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå