Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i mitt første møte med NAV, og jeg er så utrolig nervøs.

Noen som har noen gode råd til hva man bør gjerne eller si?

Jeg er sykemeldt fra en liten stilling, og studerer egentlig ved siden av.

Men jeg får ikke endene til å møtes. Noen i samme situasjon?

Ps, vær litt snille med meg med måten å svare på. Takler ikke at noen bensin på bålet nå. (Typ allá krasse kommentarer). :lete:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at jobben deres er å hjelpe deg til å bli selvhjulpen. Det er trass alt det som står i sosialhjelpsloven. At de skal hjelpe folk å bli selvhjulpne.

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler?

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler?

Hva mener du med at du "studerer egentlig på siden av" ? Studier har en tendens til å fremkalle svaret " er du student er du forsørget av lånekassen, annet system det", så jeg ville fokusert lite på det hvis du ikke -egentlig- studerer.

Ps: hvis du ikke mottar lån eller stipend er du per definisjon ikke student.

:lur:

AnonymBruker
Skrevet

Mottar stipend.. Det gjøres vel om til sykestipend.

AnonymBruker
Skrevet

Når du mottar stipend har du ikke rett på sosialhjelp. Det du har rett på er sykepenger fra jobb (noe jeg regner med du får) og stipendet.

Nav kan dessverre ikke hjelpe deg med noe mer her.

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg gå att skogen og slå opp telt.

Lurt..

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg gå att skogen og slå opp telt.

Lurt..

Du burde da klare degp å sykepenger fra jobb og sykestipend, siden du klarer deg på inntekt og studielån når du er frisk.

Skrevet (endret)

Hva mener du med at du "studerer egentlig på siden av" ? Studier har en tendens til å fremkalle svaret " er du student er du forsørget av lånekassen, annet system det", så jeg ville fokusert lite på det hvis du ikke -egentlig- studerer.

Ps: hvis du ikke mottar lån eller stipend er du per definisjon ikke student.

:lur:

Feil. Det er nok å være oppmeldt til fag for å regnes som skoleelev eller student. Om man lar være å motta studielån eller om man ikke er berettiget til det er man like fullt student, og har ikke krav på støtte fra NAV, med mindre studiene er en del av tiltaket når man går på AAP.

Endret av Rosalie
AnonymBruker
Skrevet

Skal i mitt første møte med NAV, og jeg er så utrolig nervøs.

Noen som har noen gode råd til hva man bør gjerne eller si?

Jeg er sykemeldt fra en liten stilling, og studerer egentlig ved siden av.

Men jeg får ikke endene til å møtes. Noen i samme situasjon?

Ps, vær litt snille med meg med måten å svare på. Takler ikke at noen bensin på bålet nå. (Typ allá krasse kommentarer). :lete:

Du kan begynne med å si at du er en snytler som liker å bryte lovverket. Om du får sykepenger fra NAV så er det straffbart, og i verste fall, så kan du ende opp i fengsel. :)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva faen er det med folk her inne da.

Ser på en person som er ordentlig syk som kriminell. Gud bedre..

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva faen er det med folk her inne da.

Ser på en person som er ordentlig syk som kriminell. Gud bedre..

Personen er tydeligvis ute etter å tuske til seg penger hun eller han ikke har krav på. Ergo: Kriminell.

Skrevet (endret)

Jeg har rett på studielån, og får derfor ingenting fra verken NAV eller Husbanken, desverre..

(altså, ikke desverre for meg, jeg har det fint - men desverre for TS)

Endret av Mrs.Shadows
Skrevet

Du kan begynne med å si at du er en snytler som liker å bryte lovverket. Om du får sykepenger fra NAV så er det straffbart, og i verste fall, så kan du ende opp i fengsel. :)

TS har vel rett på sykepenger for den stillingen hun er sykemeldt fra?

Gjest Luksus
Skrevet

Det å spørre om hva man har rett på av penger er ikke det samme som å ønske å snylte på staten! Når man sliter med å få endene til å møtes, så ønsker man selvsagt å få de pengene man har rett på i følge lovverket - og det er det absolutt ingenting galt i.

Skrevet

Ts: Hva slags møte skal du på? Får du per i dag sykepenger? Skal du på møte for å få de til å hjelpe deg mer eller et møte fordi du har vært sykemeldt så og så lenge?

AnonymBruker
Skrevet

Skulle i et møte hvor jeg skulle få informasjon om hva jeg har krav på.

Men ble sendt til feil person.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis hun slutter på studiet! :)

Skrevet

Bare hvis hun slutter på studiet! :)

Nei. Trådstarter har krav på sykepenger fra deltidsjobben uavhengig av om hun er student eller ei. Sykepenger er nemlig en rettighet man tjener seg opp, og som skal dekke bortfall av inntekt om man blir syk. Det trådstarter ikke har krav på er "noe ekstra" fra NAV, som sosialstønad eller bostøtte, så lenge hun er student.

Skrevet

Nei. Trådstarter har krav på sykepenger fra deltidsjobben uavhengig av om hun er student eller ei. Sykepenger er nemlig en rettighet man tjener seg opp, og som skal dekke bortfall av inntekt om man blir syk. Det trådstarter ikke har krav på er "noe ekstra" fra NAV, som sosialstønad eller bostøtte, så lenge hun er student.

Det var bra, ellers hadde jeg virkelig lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...