Gå til innhold

mellom-landing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

noen som veit, skal til marokko i juli, og jeg må mellomlande i brussel og fant ut at det er 3 timer mellom flyene?

tror dere det er nok tid? jeg må vel sjekke inn og alt, rekker jeg flyet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har bestilt gjennomgående billett så trenger du som regel ikke å sjekke inn bagasjen på nytt. Du kan jo sjekke med flyselskapet for sikkerhetsskyld. Tre timer bør være mer enn nok.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Min erfaring er at 3 timer er ALT for mye. Jeg dør av kjedsomhet etter en time. Billetten din er nok gjennomgående siden du har kjøpt en hel tur, noe som betyr at det eneste du trenger å ha tid til er å komme deg fra den gaten du lander til den gaten du tar neste fly fra. Det trenger du ikke 3 timer til, spesielt ikke på en flyplass i Europa hvor du ikke trenger å komme deg gjennom noen passkontroll først. Du kan ta det helt med ro :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt usikker på om den er gjennomgående. Alså reisen er fra 2 forskjellige flyselskaper, men jeg kjøpte reisen sammen (alså jeg betalte bare 1 beløp)

Skrevet

Da er den nok gjennomgående. Jeg har aldri måttet sjekke inn på nytt selv om det er forskjellige selskaper.

Skrevet

Samme her.

Forøvrig skal også vi mellomlande på en reise i sommer, og vi har kun 1 time på oss. Er samme flyselskap, så det går nok fint, men kan nok bli litt stressende. ;)

Skrevet

Samme her.

Forøvrig skal også vi mellomlande på en reise i sommer, og vi har kun 1 time på oss. Er samme flyselskap, så det går nok fint, men kan nok bli litt stressende. ;)

Det kommer helt an på hvor dere skal mellomlande og hvor dere skal videre. Jeg har opplevd at mitt første fly har vært en time forsinket og neste fly har da ventet på oss fordi det har vært så mange som skulle videre at det har vært enklere og billigere for flyselskapet med mer forsinkelse enn å måtte skaffe nye flyvninger.

På den annen side - lander dere i USA og kun har en time på å komme dere gjennom passkontrollen kan det blir problematisk...

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på hvor dere skal mellomlande og hvor dere skal videre. Jeg har opplevd at mitt første fly har vært en time forsinket og neste fly har da ventet på oss fordi det har vært så mange som skulle videre at det har vært enklere og billigere for flyselskapet med mer forsinkelse enn å måtte skaffe nye flyvninger.

På den annen side - lander dere i USA og kun har en time på å komme dere gjennom passkontrollen kan det blir problematisk...

Dette er jeg selvsagt klar over, har tross alt flydd en god del.

Vi skal til Florida, og i stedet for å mellomlande i New York for så å reise til Miami, har vi valgt å fly fra Oslo til Zürich og deretter til Miami. Dette er nettopp for å slippe passkontrollen og alt det styret der i USA mer enn nødvendig.

Det går nok helt fint, har reist på denne måten flere ganger før, men jeg synes allikevel 1 timer knapt fordi jeg liker å ha god tid på meg. I motsetning til deg så foretrekker jeg å ha 3 timer på meg. ;)

Endret av Yvonne
Skrevet

Ok! Takk, men pleier sånne Gjennomgående billetter å være dyrere enn vanlige? Eller er det bare kanskje at jg bestilte litt seint. Iogmed at at det er 3 mnd til?

Betalte 13000 for 2 personer!

Skrevet

Hehe Yvonne jeg synes 3 timer er lite jeg. Liker å ha god tid på meg og ikke stresse viss det blir forsinkelser!

Skrevet

Brussel flyplass er en av de der det er greit med litt tid. Det kan ta litt tid å komme seg til riktig terminal om flyselskapene skulle bruke forskjellige, både for passasjeren og for bagasjen. Og man har ihvert fall noen sjokoladebutikker som kan brukes litt tid på.

Men stort sett hadde nok 1,5 til 2 timer vært nok. Sikkert også en time om man bruker samme selskap. Men litt greit å slippe å skynde seg også. Jeg har hatt nok løpeturer på flyplass for å sette pris på at man kan ta det med ro.

Men greit å ha med en god bok ;)

Skrevet

Vi skal til Florida, og i stedet for å mellomlande i New York for så å reise til Miami, har vi valgt å fly fra Oslo til Zürich og deretter til Miami. Dette er nettopp for å slippe passkontrollen og alt det styret der i USA mer enn nødvendig.

Det går nok helt fint, har reist på denne måten flere ganger før, men jeg synes allikevel 1 timer knapt fordi jeg liker å ha god tid på meg. I motsetning til deg så foretrekker jeg å ha 3 timer på meg. ;)

Haha, ja, jeg er nok litt mer utålmodig enn de fleste når det gjelder venting. God plan å unngå New York. Jeg har vært på den flyplassen litt for mange ganger det siste året til å være noe særlig glad i den.

Gjest grapefrukt
Skrevet (endret)

Bare så du vet det, så må du gjennom passkontroll uansett, og da vil den bli i Miami istedet.

I tillegg, på visse flyplasser som feks. Amsterdam - så har de en passkontroll (med kroppscanning og intervju) på selve flyplassen i Amsterdam og deretter må du gjennom passkontroll når du ankommer Usa.

Endret av grapefrukt
Skrevet (endret)

Bare så du vet det, så må du gjennom passkontroll uansett, og da vil den bli i Miami istedet.

I tillegg, på visse flyplasser som feks. Amsterdam - så har de en passkontroll (med kroppscanning og intervju) på selve flyplassen i Amsterdam og deretter må du gjennom passkontroll når du ankommer Usa.

Ja, jeg tror kanskje du misforsto meg, eventuelt at jeg var uklar. Passkontrollen er ofte det minste problemet, men hadde vi mellomlandet i New York ville det blitt mer styrete. Vi måtte ha sjekket inn bagasjen på nytt, hvilket vi ikke trenger når vi mellomlander i Zürich. Vi måtte også ha kommet oss gjennom immigrasjonen i USA, som tar mye lenger tid enn eventuelt en passkontroll i Zürich, ihvertfall utifra de anbefalinger jeg har fått fra folk jeg kjenner som har reist på de samme rutene. I følge flere av de jeg kjenner så må vi bare gjennom en passkontroll og that's it, ingen sikkerhetskontroll og alt annet dill-dall som man må gjennom i USA. Vi må selvsagt det når vi lander i USA, men det er ikke poenget her.

Endret av Yvonne
Gjest grapefrukt
Skrevet

Ja, jeg tror kanskje du misforsto meg, eventuelt at jeg var uklar. Passkontrollen er ofte det minste problemet, men hadde vi mellomlandet i New York ville det blitt mer styrete. Vi måtte ha sjekket inn bagasjen på nytt, hvilket vi ikke trenger når vi mellomlander i Zürich. Vi måtte også ha kommet oss gjennom immigrasjonen i USA, som tar mye lenger tid enn eventuelt en passkontroll i Zürich, ihvertfall utifra de anbefalinger jeg har fått fra folk jeg kjenner som har reist på de samme rutene. I følge flere av de jeg kjenner så må vi bare gjennom en passkontroll og that's it, ingen sikkerhetskontroll og alt annet dill-dall som man må gjennom i USA. Vi må selvsagt det når vi lander i USA, men det er ikke poenget her.

Jaha, da forstår jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...