AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Vi har akkurat flyttet til nytt hus, og her er det tydeligvis noe i vannet, for det er brune stiper i selve toalettskålen (liksom nedover fra der vannet kommer og mot vannspeilet). Gnukking og gniing fjerner ikke noe, og klorin hjelper heller ikke. Jeg aner ikke hva som er med vannnet, kansje kalk, eller jern? Men er det noen som vet om noe som fjerner dette?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Det kan godt være at det er bæsj som ligger oppunder randen og som renner fint ned Har du vasket godt under randen?
Gjest Tirkes Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Dersom langvarig misfaring fra feks kalk eller lignende har misfarget belegget i doskålen, da er det ikke alltid mulig å redde. Kanskje Aggie og Co har noen tips om du søker på youtube på "how clean is your house". Der får man se de verste skrekkeksemplene og en mengde tips på hvordan å redde ting som i utgangspunktet ser modent ut for å skiftes ut.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 nei.. det er ikke avføring som ligger og lurer et sted. Det er skrubbet i alle kriker og kroker med klorin, og de som vi kjøpte huset av er "støv-på-hjernen" folk. Selv barnerommet så ubrukt ut... Men takk for tipset om så se på Aggie på youtube!
Topplue Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Har hørt at Cola skal hjelpe, men har ikke testet det selv.
kazcade Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Vi har mye jern i vannet her vi bor og får brune avleiringer/striper i toalett/servant/dusj osv. Det eneste jeg har funnet som helt tar knekken på det er et middel som heter "iron out". Du får ikke kjøpt det i vanlig butikk (iallefall ikke her jeg bor) men kan bestille hos et selskap som heter Norsk vannservice. Ellers kan du jo søke på nettet. Hvis det er misfarging pga metall som er problemet prøv med litt Gloria pussemiddel og skrubb sammen med litt jif spray. Det burde få vekk fargen. Men jeg har hørt at Gloria kan gi striper i porselenet ved langvarig bruk, så det er bare en nødløsning!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 http://home.howstuffworks.com/how-to-remove-iron-and-rust-stains5.htm
Lista Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Det kan godt være at det er bæsj som ligger oppunder randen og som renner fint ned Har du vasket godt under randen? Eh, hva er sannsynligheten for at det er masse bæsj under randen som kontinuerlig renner ned? 0.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå