Gå til innhold

Tåler ikke corsodylen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Jeg mener det finnes et alternativ til Corsodyl som skal fjerne tannkjøttbetennelse like effektivt.

Jeg vet dog ikke hva det heter - men det gjør de garantert på apoteket :)

Jeg ville ikke satset på at andre ting funket med mindre tannlegen sier det - tannkjøttbetennelse kan tross alt utvikle seg over tid til kjipe ting om man får det gjentatte ganger uten behandling.

Vi bruker kun Longo Vital tabletter (helsekost). Før prøvde vi alt av skyllemidler og ulike tannkremer mot blemmer og betent tannkjøtt (yngstemann hadde det kronisk) uten at det virket.

Edit: glemte å skrive at både tannlege og lege var rådløse i møte med denne gutten.

Endret av Sulosi

Tusen takk for så mange gode forslag. Skal undersøke nærmere.

Tannkjøttet ser egentlig pent ut, er bare sårt der også.

Titter jeg på tannkjøttet i hele munnen er det lett rosa, helt og pent uten blemmer av noe slag.

Men jeg har mye smerter tannlegen ikke finner helt ut av.

Siden det også er litt sårt i tannkjøttet etter undersøkelse og borring, er det for å prøve lindre noe av smertene selv om det ikke ser betent ut nå.

Skal til spesialist, men det er noen dager til.

Annonse

Hei igjen..

Nå har jeg ringt apoteket. Hun mente det var bare Corosodyl som hadde et spessielt middel i seg som var bra for tannkjøttbetennelse. Noe annet mente hun ikke fantes noe annet alternativ til de som ikke kunne bruke dette !

Men utenom det var det vist det samme hva en brukte av munnskyll. Men var vist bedre effekt av Colgate en vademekum. Var noe med at det var flere stoffer i det.

Var bedre å bruke noe i stedenfor ingenting, det er jo sant. Så får gjøre så godt jeg kan.

Er glad tannkjøttet iallefall nå ikke ser ut til å være betent, vet ikke helt hva jeg har gjort da når det ikke finnes alternativer. Aldri hatt slike betennelser så får kanskje krysse fingrene for at det aldri skjer.

Sulosi

Stakkars gutt, føler med dere.

Er selv et håpløst tilfelle når det gjelder medisiner, tåler omtrent ingenting av medisiner uten å få de mest sjeldne og alvorligste reaksjonene. Legen er rimelig fortvila og frustrert når det omtrent ikke er noe jeg kan bruke. Nå får vist tannlegen også samme problemet.

Sulosi

Stakkars gutt, føler med dere.

Er selv et håpløst tilfelle når det gjelder medisiner, tåler omtrent ingenting av medisiner uten å få de mest sjeldne og alvorligste reaksjonene. Legen er rimelig fortvila og frustrert når det omtrent ikke er noe jeg kan bruke. Nå får vist tannlegen også samme problemet.

Hva med å prøve de tablettene vi bruker da? De regnes som kosttilskudd og er ikke et legemiddel. På butikken sa eieren at tannkjøttproblemer ofte skyldtes mangel på div tilskudd av mineraler og vitaminer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...