Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2004 #1 Del Skrevet 20. januar 2004 Når man som kvinne blir pålagt et 3-ukers "grunnkurs" i Sivilforsvaret, får man da dekket tapte lønnsinntekter i den perioden? Er i en situasjon hvor arbeidsgiver bare dekker 1/3 av lønnen. Dette netto etter skatt holder knapt til å dekke faste utgifter i hjemmet. Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. januar 2004 #2 Del Skrevet 21. januar 2004 Når man blir utkalt til fx HV-tjeneste, så får man lønn av Heimevernet. Dvs at når man er på øvelse, så får man rundt 100,- dagen som menig. Er man på kurs, så får man 700-800,- dagen - litt avhengig av grad og stilling. I prinsippet gjelder det da, at arbeidsgiver er lønnsfritatt, og man har kun det man får fra HV. Jeg vet at noen arbeidsgivere gir en slakk på dette og fx betaler lønn likevel. Da får den heldige arbeidstaker dobbelt lønn. Andre igjen betaler deg lønn, men at du ikke skal ha mer enn det du vanligvis får, dvs at du blir trukket i lønn - samme sum du får utbetalt. Men dette er likevel frivillig fra arbeidsgivers side. Jeg ser du vet hva arbeidsgiveren bidrar med. Jeg ville tro at mye av det samme gjelder for Sivilforsvaret, da begge deler er pålagt tjeneste for landet. Hva slags lønn du evt får og hva som er vanlig for denne tjenesten, vet jeg ikke. Men blir du innkalt, så ring og spør om hva du evt får. Og ja, det er noe dritt - jeg har levd på mager arbeidsledighetstrygd og i tillegg blitt trukket så mye og levd på 100,- dagen i to uker... da ble det magert, gitt... Du kan jo se om du finner mer på Sivilforsvarets sider på www.dsb.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå