Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har lyst til å fjerne kvisearrene mine om 1 års tid. Huden min er fremdeles rød og "fortynnet" etter en isotretinoin kur jeg gikk på, men nå som urenhetene har forsvunnet ser jeg først nå hvor dype enkelte av arrene er. Disse vil ikke gå vekk bare med tidens hjelp, da enkelte har vært der i årevis og er som små søkk nedi huden :tristbla:

Har googlet litt rundt, og det er så ekstremt mye man kan velge mellom i jungelen. Det er syrer, det er laser, og det er hudpleieprogrammer man kan ta med hjem. Må bare nevne at jeg er godt kjent med serien fra MD og har alltid brukt det, og selv om det hjelper å dempre rødhet rundt arrene gjør det lite for søkkene i huden.

Målene mine for huden etter syrebehandling/laserbehandling er: Demping av rødhet i kinnene og fjerne arrene fra overflaten av huden min. Altså, jeg vil ha huden min noenlunde tilbake til hvordan den var før jeg begynte å utvikle acne. Altså uten arr, hyperpigmentering og store porer. Må bare nevne at urenheter ikke er et problem lenger, og jeg bruker gode produkter for å forebygge, så jeg synes selv at jeg godt kan begynne med fjerning av arr så fort huden min er sterk nok.

Tenkte jeg kunne liste opp varientene jeg har lest om, også kan dere som har brukt det nevne hva dere synes om det? Eventuelt nevne noe jeg ikke har listet opp.

Pensling fra MD formulations

Dette er hovedsakelig en syrepensling for å få en kickstart på fjerning av acne, men skal også hjelpe mot gamle og nye arr og linjer i huden. Man gjør det som regel på salong (selv om noen bestiller det hjem til seg), og tar det en eller flere ganger, alt etter hvor alvorlig rammet huden er og hva som er problemet. Jeg har lest mye godt om den, men tror egentlig ikke den er god på søkkene i huden min. Antar at den er mer for rødhet/linjer og det å få frem ny og fin hud? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Obagi Nu Derm

Er et svindyrt a-vitaminbasert kit som består av av rens, krem, toner etc. Du kjøper det fra en hudpleiesalong som fører dette (eller bestiller på nett?), og skal brukes over en viss periode for å forbedre huden. Den funker noe som en syrepeeling siden det får hudens overflate til å flasse for å få frem ny hud, bare at dette påfører du selv og tar hjemme over en lengre tid. Det skal brukes over et visst antall uker tror jeg, og står at det ikke bare skal forebygge, men også fjerne gamle skader på huden. Noen som har brukt dette og kan si noe om det? Siden man bruker det hjemme selv kan det neppe være supersterke greier, noe som får meg til å tenke at det ikke er effektivt nok for meg.

Obagi Blue Peel

Er av samme merke som Nu Derm, men dette gjøres på salong da det er en ganske sterk kjemisk pensling. Det som er unikt med denne er at du selv kan bestemme hvor dypt den skal virke ettersom hvor mange lag man tar. Den kalles blue peel av en grunn - du blir seende helt grønnblå ut, og ansiktet forblir den fargen etter behandling fordi overhuden trekker den til seg. Du skal så flasse huden (og fargen) av deg i ca. en uke, alt etter hvor kraftig du ville ha peelen. Det er ganske sterke saker og folk sier at det virkelig brenner på huden. Av alle jeg har lest om virker denne mest lovende da den virkelig er effektiv og tar godt av hudens øverste lag, men jeg vil heller ikke få for store forhåpninger og ende opp med å bli skuffet :sjenert:

Laserbehandling har jeg også lest om, men jeg synes det ser så skummelt ut og dessuten ser det ut som noe som man må gjøre flere ganger? Men om dere har gjort det og er fornøyd så skrik ut! No pain no gain, eller hva?

Så er det noen som kan fortelle meg om deres erfaring med behandling av akne arr, og om det funket bra og var effektivt?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...