Gå til innhold

vaskemaskin - 3 timer per vask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og brukte vaskemaskinen for første gang. Jeg satte på vasken for 3 timer og den holder på enda.

Er det virkelig normalt at en vaskemaskin bruker mer enn 3 timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og brukte vaskemaskinen for første gang. Jeg satte på vasken for 3 timer og den holder på enda.

Er det virkelig normalt at en vaskemaskin bruker mer enn 3 timer?

Min bruker 3t.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket program og temperatur satte du på da?

Ingen av programmene på min maskin bruker så lang tid som 3 timer.

Har vel ikke noen som bruker 2 timer en gang tror jeg. En 90 gr vask tar vel 1 t og 45 min.

Gjest Mildrid
Skrevet

En kokvask med forvask tar så lang tid her, men ikke noen av de "vanlige" programmene nei.

Gjest Cessie
Skrevet

Hvor gammel er maskinen, og hvilket program? Min maskin bruker nærmere 3 timer på kokvask med forvask og ekstra skylling. Programmet jeg bruker mest tar ca. 1-1,5 timer.

Skrevet

Sjekk vannforsyningen inn til maskinen. -

Høres ut som om noe ikke stemmer dersom du kjører et vanlig vaskeprogram...

Skrevet

Min gamle brukte så lang tid.. Men den var gammel.

Den jeg har nå bruker 2.20 på vanlig kokvask.

Skrevet

2 timer på kokvask her og.

Skrevet

Jeg har maksimalt 119 minutter på min.

Skrevet

Jeg har en helt ny maskin og når jeg vasker undertøy, vaskekluter osv så setter jeg den på et program og da går den nok i 3 timer (har ikke tatt tiden)

Når jeg vasker andre ting så setter jeg den gjerne på et kortere program så den er ferdig på ca en time

Gjest Eurodice
Skrevet

Det lengste vaskeprogrammet på min maskin, en Boschmodell, er på 130-145 minutter. Det er 90 graders kokvask, svært skitten, med forvask og ekstra skylling.

Skrevet

Har to ny maskiner - den ene dyr og den andre veldig billig. Den billige bruker min. 1 t 50 min på det korteste 40 graders programmet, og den dyre bruker 53 min på kortprogram inntil 60 grader. Dvs at den billige maskinen kanskje ikke var så billig allikevel med tanke på strømforbruket. Det er det jeg har hørt; at de maskinene som er veldig billige og ikke så god kvalitet bruker mye lengre tid til å varme opp vannet osv. Vet ikke om det stemmer men jeg blir litt halvgal av den som bruker såååå lang tid.

Gjest Okusan
Skrevet

Det vanlige programmet tar 2,5 time, men det bruker jeg aldri. "Kortprogrammet" (1 time 15 min på 40 grader, 1,5 time på 60 grader) holder i massevis.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det vanlige programmet tar 2,5 time, men det bruker jeg aldri. "Kortprogrammet" (1 time 15 min på 40 grader, 1,5 time på 60 grader) holder i massevis.

Lignende programmer bruker jeg også. På min maskin har jeg en "spar tid"-funksjon som jeg som regel bruker på 40-graders finvask. Da er vasken unnagjort på under en time, ca. 45 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...