Tilim Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg klør! Spesielt når jeg skal sove. Prøver å la være, men det er jammen ikke lett! Var hos legen på kontroll i dag og hun skrev ut litt info om svangerskapskløe til meg som jeg kunne lese på. Der stod det blant annet at man kunne ta et bad med havregryn (?) og bruke fuktighetskrem rett etter at man har dusja. Hvordan bruker man havregryn i badekaret egentlig? Og går det an å ta oppi noe babyolje i badevannet eller noe?
Charlie28 Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg hadde svangerskapskløe de siste ukene av graviditeten. Var innom sykehuset for å sjekke at alt var OK, og de gav meg en krem som jeg kunne smøre meg med der det klødde. Den var helt trygg å bruke i følge lege + jordmor (de sjekket det ut). kremen jeg fikk heter Eurax. Lilla tube. Har også hørt at du kan ta havrebad, men jeg forsto ikke dette heller. Kanskje viss du hører med noen på helsekostbutikk? Kanskje de selger noe der?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 "Havregrynsbad Et kjerringråd for lindring av vanlig svangerskapskløe, er å fylle en nylonstrømpe, eller en annen tynn sokk, med to kopper havregryn. Grynene må være malt fint i foodprossesoren. Alternativet til havregryn er å bruke havremel. Knyt igjen den åpne enden. Hold strømpen under springen i badekaret mens du fyller i vann. Dra strømpen noen ganger gjennom vannet før du setter deg ned i karet. Vri strømpen slik at de siste saftige restene kommer med i vannet. Sitt i dette badet i minst 15 minutter. (Kast strømpen i søpla etter bruk." Kilde: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article538349.ece
Tilim Skrevet 12. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2012 Jeg hadde svangerskapskløe de siste ukene av graviditeten. Var innom sykehuset for å sjekke at alt var OK, og de gav meg en krem som jeg kunne smøre meg med der det klødde. Den var helt trygg å bruke i følge lege + jordmor (de sjekket det ut). kremen jeg fikk heter Eurax. Lilla tube. Har også hørt at du kan ta havrebad, men jeg forsto ikke dette heller. Kanskje viss du hører med noen på helsekostbutikk? Kanskje de selger noe der? Eurax har jeg vært borti før da jeg som tenåring fikk elveblest hver vår. Det som er teit er at jeg klør et par-tre steder, og når jeg klør litt pent på det ene stedet, så klør jeg plutselig på tre nye steder! Det er helt sinnsykt til tider. Tror jeg får ta meg en liten shoppingrunde i morgen og ordne meg noe kremer og sånt. Litt usikker på om jeg skal prøve havregrynsmetoden.
Galadr1el Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Følg med på om du får utslett etter fødsel, hos meg startet det med kløe på magen litt før fødsel og eksploderte i ekstremt kløende utslett over hele kroppen etter fødsel. Det kalles PUPPP på engelsk og heter noe sånt som "Polymorf svangerskapsdermatose" på norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå