frkHåpløs Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg er en "jente" som har kommet i den alderen hvor det faller seg naturlig å gifte seg og stifte familie.. Ikke heng dere opp i når dette liksom skal være, bare hjelp meg å tolke min samboers intensjoner med dette forholdet. Jeg jobber fulltid, holder hjemmet i orden uten noen som helst hjelp fra samboer, vasker og ordner alt som har med han sine personlige eiendeler også. Han eier huset, og har en krevende jobb. Vi har et bra forhold, og vi tiltrekkes fortsatt like mye av hverendre som dagen vi møttes. Det har seg sånn at han ikke tror på ekteskap selv om han kommer fra en sammensveiset familie og slekt hvor skilsmisser ser man lite av. Vi tenker at vi skal få barn om noen år, men jeg vil gifte meg først. Selv har jeg nesten ingen slekt eller familie igjen, så det å gifte seg og føle at jeg virkelig tilhører et sted er svært viktig for meg. Dette har jeg forklart de gangene temaer har kommet opp, men han er likevel fortsatt ganske anti ekteskap. Nå er min tålmodighet snart slutt. Gått å ventet og ventet på at han vil inngå forlovelse så vi kan begynne å planlegge bryllup men neida. Vi ser slekt og venner rundt oss som forlover seg etter bare noen mnd, får barn før de i det hele tatt eier egen bolig, og gifter seg uten å kjenne hverandre spesielt godt. De tankene og følelsene jeg sitter igjen med er at jeg betyr mindre for han enn andre jenter gjør for sine kjærester, jeg føler meg som en slave i hjemmet og samtidig forstår jeg ikke hvorfor han er så sjalu når jeg får oppmerksomhet fra andre menn. Alle andre spør også om det snart skjer noe av det ene eller andre med oss, så det er ikke bare jeg som føler ting begynner å dra ut... Egentlig har jeg mest lyst til å bare gå fra han men samtidig blir det kanskje litt teit når dette er vårt eneste "problem".. Hva hadde du gjort?
Amens Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg tror nok at jeg hadde forlangt å hvertfall få testamente og en skikkelig samboer kontrakt for om dine penger går til husholdning og hans penger går i huset så er det du som blir taperen om dere går fra hverandre. Tror og du bør spørre hva det er han har imot bryllup og ekteskap. Min forlovede ville ikke gifte seg fordi han synes taler er forferdelig greier, særlig når han må holde dem. Jeg fortate han at jeg er enig. Og ikke lenge etter fridde han. 2
Quijote Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 (endret) Jeg tror jeg enten hadde satt opp en ordentlig samboerkontrakt. Eller fridd selv. Endret 12. april 2012 av Quijote
Gjest "gjest" Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Vel, det virker som at han har deg på vent, til noe bedre dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Jeg fortalte mannen min på et tidspunkt at jeg ikke ønsket barn før jeg var gift.. Men jaggu ble jeg overrasket da han gikk ned på kne etter 2 år 2
Gjest Quake Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Han tror ikke på ekteskap sier han jo. Så ikke hold pusten på at han skal fri, det må du nok nesten gjøre selv. Om ikke annet, så sett opp samboerkontrakt som er nevnt før i tråden. 2
frkHåpløs Skrevet 12. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2012 Han har sagt "nei" hver gang jeg har fridd .. (vel og merke fra andre enden av sofan og mens vi har hatt en spontan kjæresteklem i skog og mark..) Skal jeg ta han med på restaurant og gå ned på ett kne da eller???!?!! Tanken er morsom dog litt nedverdigende .. ( mulig han sier ja bare fordi han synes synd på meg hvis jeg virkelig gjennomfører det..)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Jeg jobber fulltid, holder hjemmet i orden uten noen som helst hjelp fra samboer, vasker og ordner alt som har med han sine personlige eiendeler også. Gjør du alt dette for å vise at du er et godt kone-emne, eller?
frkHåpløs Skrevet 12. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2012 Gjør du alt dette for å vise at du er et godt kone-emne, eller? Delvis, ja. Samtidig må det jo gjøres.. 2
Gjest Jay Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes ikke at dette høres ideelt ut, han har allerede sagt at han ikke her noen tro på ekteskapet, så da får du forholde deg til det. Mannen min fridde etter at jeg snakket om statistikk som sier at amerikanske jenter ofte forlater kjæresten hvis han ikke frir innen 2-3år. 4
frkHåpløs Skrevet 12. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2012 Takker for alle svar. Kanskje der bare er meg, og at han kanskje ville gjenomført det likevel hvis det kom ei annen jente inn i livet hans på et annet tidspunkt..
Cathrine88 Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Han har sagt "nei" hver gang jeg har fridd .. (vel og merke fra andre enden av sofan og mens vi har hatt en spontan kjæresteklem i skog og mark..) Skal jeg ta han med på restaurant og gå ned på ett kne da eller???!?!! Tanken er morsom dog litt nedverdigende .. ( mulig han sier ja bare fordi han synes synd på meg hvis jeg virkelig gjennomfører det..) Jeg håper da virkelig du skjønner at det å ikke ha tro på ekteskapet ikke betyr at man er redd for å fri? Han har vært ærlig om hva han mener hele tiden og jeg synes det er merkelig å forvente at han skal gjøre noe han absolutt ikke har lyst til bare fordi 'alle andre gjør det.' 1
frkHåpløs Skrevet 12. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 12. april 2012 Jeg håper da virkelig du skjønner at det å ikke ha tro på ekteskapet ikke betyr at man er redd for å fri? Han har vært ærlig om hva han mener hele tiden og jeg synes det er merkelig å forvente at han skal gjøre noe han absolutt ikke har lyst til bare fordi 'alle andre gjør det.' Hva med hva JEG vil da?? Vi kjøper bilen HAN har lyst på, osv osv.. Tok til og med abort for en god stund tilbake fordi HAN ikke var klar da..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Og du bor i hans hus, på hans premiser, Ergo - dumper han deg har du ingenting.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Han har sagt "nei" hver gang jeg har fridd .. Bare lurer på hvor mange ganger du har fridd?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Se 5 år frem, hvor er du? Hva er rundt deg?
fridr Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Synes nå egentlig denne skal ligge under "Samliv og relasjoner"...
Cathrine88 Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Hva med hva JEG vil da?? Vi kjøper bilen HAN har lyst på, osv osv.. Tok til og med abort for en god stund tilbake fordi HAN ikke var klar da.. At du går mot det du selv ønsker og bøyer deg for andres krav får du ta på egen kappe, du kan ikke forvente det samme av andre. Han er den han er og det har du vært klar over fra begynnelsen av. Men lykke til med å finne en som ønsker det samme som deg.
linzzy30 Skrevet 13. april 2012 #19 Skrevet 13. april 2012 hmm hvis han er " i mot" ekteskapet tror jeg ikke han vil gifte seg. at han eller vil være samboer. det du beskriver føler liksom som om han utnytter deg litt. jeg må bare tilføya at min kommende ektemann har ikke rørt alkohol på 3 år på grunn av at jeg er avholdsmenneske.
Evie Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 Jeg tror også som nevnt over at det kan være at han rett og slett ikke tror på ekteskapet, men mener at man kan leve som samboere i alle år. Det finnes jo flere som mener det, så du må jo heller ta stilling til hvor viktig det er for deg å gifte deg. Dersom dere skal fortsette å bo sammen bør dere sette opp en samboer kontrakt, og kanskje du også kan kjøpe deg inn i huset ? Slik at du sitter igjen med noe dersom noe skulle skje. Bare lurte på en ting, ønsker han at dere skal få barn? For om han vil det, så tror jeg absolutt ikke det er som noen nevner her at han bare venter på noen andréle eller ville giftet seg med noen andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå