Gå til innhold

Ble bryllupet ditt som forventet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bryllupet ble akkurat like vakkert og nydelig som jeg hadde forestilt meg det. Det var enkelt, elegant og romantisk.

Startet med at jeg gjorde meg klar, min far kjørte meg til stedet hvor vielse og fest skulle være. Der hadde brudeparet eget bad, så jeg sto der inne mens jeg ventet på at vielsen skulle begynne. Min mann tok i mot gjestene og etterpå stilte seg opp for å vente på meg.

Siden vi ikke giftet oss i kirken ble jeg fulgt ned fra hovedhuset (dette var en stor og flott gård), gjennom en blomsterbue som var satt opp og nedover en gressplen. En trompetist spilte inngangsmarsjen. Vielsen begynte, en borgerlig vielse ledet av Unitarforbundet. En meget vakker vielse, hvor vi fikk en egen tale av vigsler, trompetisten spilte 'You Raise Me Up' midtveis. Vi ga hverandre vårt 'ja', viglser holdt et nydelig dikt for oss og vi gikk nedover "midtgangen" sammen mens tromptisten igjen spilte.

Jeg husker det var veldig varmt den dagen. Dagen før hadde det vært øspøsende regnvær, men akkurat denne dagen var det nydelig vær. Vi hadde satt opp et partytelt uten vegger der vielsen foregikk, hvilket var veldig bra, ellers hadde vi svettet ihjel.

Mens gjestene fikk champange og frukt hadde vi fotosession i 1 1/2 time. Etterpå var det en nydelig 4-retters middag laget av kokkene fra Sult. Etterpå fulgte kaker og bryllupsvals.

Jo, jeg tenker på dagen med glede. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Vakkert! Gratulerer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke.

-krise hos frisøren, satt hos en lærling som tydeligvis ikke hadde peiling, endte opp med en helt annen frisyre enn utgangspunktet 2,5 timer senere enn beregnet- og da var det ti minutter til vi måtte avgårde til tinghuset.

Etter å ha sminket og kledd meg i full fart (ikke bare bare å "hive på seg" en brudekjole med korsettsnøring) og med ei brødskive i handa råkjørte vi avgårde til byen der vi kom frem i aller siste liten etter å ha parkert ulovlig rett utenfor tinghuset.

Da vi kom inn i venterommet viste det seg av forloverne våre ikke var tilstede-de hadde kjørt til feil (!) tinghus!

Heldigvis satt foreldrene til mannen min der, så de ble våre villige forlovere den dagen.

Det hadde meldt opphold, men dagen viste seg fra ei sur side med 4 varmegrader, kald nordavind og småregn.

Mannen min var småforkjølet med feber så han var slapp og frøs- tilogmed med ullundertøy under skjorte, vest og jakke.

Resten av dagen gikk som planlagt, men jeg ble skuffet over at mannen min ikke holdt tale til meg, at moren min bare leste opp et lite bibelvers og dett var dett, at en av gjestene dukket opp i chinos og hettegenser, og at enkelte av gjestene så ut som de satt og kjedet seg og ikke ville delta i noe av selskapelighetene og bare ventet til de kunne dra hjem i 23 tiden rett etter kakene- vi ble der til stengetid kl 02.

Men- vi ble gift, fikk servert veldig god treretters på hotellet, bordet var flott pyntet slik jeg ville ha det, flere av venninnene mine hadde fine små taler til meg og til tross for at kjolestroppene gav meg gnagsår satt den veldig fint og jeg fikk mange hyggelige kommentarer på hvor flott jeg var. :)

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med hvordan dagen vår ble!

Det eneste som gikk galt var vel at konditoren ikke hadde laget plass til kakefigurene, så da de ble satt på den øverste delen og vi skulle skjære kaken sammen, ramlet den ned og tok med seg litt sjokoladekrem som traff kjolen min. Men det var egentlig bare morsomt, absolutt ingen krise :fnise:

Brudepyntingen gikk som smurt, jeg har aldri følt meg så vakker! Blomstene ble levert til tiden, vielsen gikk som smurt, vi rakk de viktigste gruppebildene utenfor kirken før hestesledene kom, det var nydelig vær og akkurat passe med nysnø til at det ble vakkert, vi ble fotografert imens gjestene ble fraktet ut til lokalet og fikk litt å drikke, maten var fantastisk og alle storkoste seg. Har ikke hørt noe i etterkant, selv ikke av de i familien jeg vet sutrer over den minste ting. Helt fantastisk :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hadde hotellet gitt bort rommet? Dersom rommet er bestilt og betalt så har de vel ikke lov til det?

Hvis det har gått over til ny dato, ingen har gitt beskjed om når de kommer, og ikke har kommet, går reservasjonen i "no show". Er det da overbooket bruker man selvfølgelig rommet. De fleste hotell blir heller ikke betalt på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

Bryllupet ble ikke som forventet, noe ble hyggeligere, andre ting prøver jeg og ikke tenke på.

Men jeg ser at om bryllupet var nå ville vi gjort flere ting anderledes.

Men dette spiller ingen rolle i det store og det hele nå egentlig.

Det viktigste for oss var og bli mann&kone og at gjestene hygget seg, ikke "den store prinsesse drømmen"

I august har vi 10års bryllupsdag.

:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Bryllupet ble ikke som forventet, noe ble hyggeligere, andre ting prøver jeg og ikke tenke på.

Men jeg ser at om bryllupet var nå ville vi gjort flere ting anderledes.

Men dette spiller ingen rolle i det store og det hele nå egentlig.

Det viktigste for oss var og bli mann&kone og at gjestene hygget seg, ikke "den store prinsesse drømmen"

I august har vi 10års bryllupsdag.

:hjerte:

Hva ville dere gjort anderledes? Jeg vil gjerne lære av andres feil i stedet for å gjøre feilene selv...

Gjest strykebrett
Skrevet

Ok. Se for deg dette: Du danser med en mannlig gjest, og plutselig har han neven mellom brystene dine med en 50 eller 100-lapp. Fortsatt happy?

Oj!! Den skikken der har aldri jeg hørt om heller, og jeg hadde nok ikke blitt særlig fornøyd om det hadde skjedd med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...