AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg giftet meg for mange år siden, og bryllupet mitt ble ikke som forventet. Det var mange ting som skjedde, og som ga meg en bryllupsdag som ble ett sårt minne i mange år. Ingen fortalte meg at det var vanlig å betale bruden for dansen, noe som førte til at jeg følte meg "billig". Sleipe kommentarer fra fjern familie, og ett hotell med dårlig service til bryllupsnatten. I det hele tatt, en dag jeg aldri glemmer. Hva med dere? Ble det som forventet?
Capricorn Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Betale bruden for dansen?? Har jeg aldri hørt om og hvis det stemmer så skylder mange meg penger! Ja, mitt brylupp ble som forventet. Eller det ble mye bedre! Maten var god, kjolen satt som et skudd, talene var rørende og alle hadde det moro. En dag jeg aldri glemmer. 1
Gjest Doh Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Den ble som forventet ja det meste gikk på skinner. Eneste kjedelige var at så mange dro tidlig..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Betale bruden for dansen?? Har jeg aldri hørt om og hvis det stemmer så skylder mange meg penger! Ja, mitt brylupp ble som forventet. Eller det ble mye bedre! Maten var god, kjolen satt som et skudd, talene var rørende og alle hadde det moro. En dag jeg aldri glemmer. Ja, det er vanlig mage steder. Det fikk jeg vite i ettertid. En tradisjon jeg fin ville klart meg uten.
Capricorn Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Den ble som forventet ja det meste gikk på skinner. Eneste kjedelige var at så mange dro tidlig.. Ingen skal jo reise før brudeparet! Vi ble sendt hjem så de gamle kunne legge seg. Ville jo ikke reise jeg 1
Capricorn Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Ja, det er vanlig mage steder. Det fikk jeg vite i ettertid. En tradisjon jeg fin ville klart meg uten. Syns ikke det er så ille. Hvis det er en gammel skikk så er jo det bare moro. Hvor mye fikk du da?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Ingen skal jo reise før brudeparet! Vi ble sendt hjem så de gamle kunne legge seg. Ville jo ikke reise jeg Jeg tror mange av oss har sett for mye på Hollywood filmer. Jeg hadde ikke store forventninger til dagen,men jammen ble den bånn i bøtta.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Syns ikke det er så ille. Hvis det er en gammel skikk så er jo det bare moro. Hvor mye fikk du da? Dette var ett lite bygde bryllup. Jeg telte ikke pengene. Jeg ble kvalm av å se de, så jeg la de vekk med en gang.
Capricorn Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Dette var ett lite bygde bryllup. Jeg telte ikke pengene. Jeg ble kvalm av å se de, så jeg la de vekk med en gang. Hvis du syns det var ille så må du være glad for at du ikke levde på 17-1800 tallet. Da skulle gjestene se blod på lakene etter bryllupsnatta var over..... 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Hvis du syns det var ille så må du være glad for at du ikke levde på 17-1800 tallet. Da skulle gjestene se blod på lakene etter bryllupsnatta var over..... Ja, tro meg jeg er glad for det
Sjøgrønt Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Bryllupet vårt ble svært vellykket. Tror kanskje dette hadde sammenheng med at vi ikke hadde lagt for store forventinger til dagen, og ikke hadde en detaljert plan på hvordan dagen skulle være. Overlot mye ansvar til toastmasteren, og prøvde å slappe mest mulig av og ikke stresse unødvendig. Det ble en fantastisk dag. Siden både min mann og jeg ville nyte dagen til det fulle, ble vi værende på festen til de siste gjestene gikk hjem ca 05.00. Vi ankom hotellet i halv seks tiden, og oppdaget at hotellet hadde gitt bort hotellrommet vårt. Kan tro resepsjonisten var lang i masken... Ente heldigvis godt da vi ble ombooket til nabohotellet og fikk oppgradert suite og frokost på sengen dagen etter Faktisk snakker enklte gjester fremdeles om at det er det kjekkeste bryllupet de har vært i. Slik går det vel når festen avsluttes med fugledans, macarena ol, hvor både onkler, søskenbarn og venner deltok. Eneste jeg angrer på er at vi ikke undersøkte mer med musikeren på forhånd, for han var vel ike fullt så dyktig som vi hadde håpet. Men, men, den eldre garde var i alle fall fornøyd (selv om stemningen steg når spotify kom på) 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Siden både min mann og jeg ville nyte dagen til det fulle, ble vi værende på festen til de siste gjestene gikk hjem ca 05.00. Vi ankom hotellet i halv seks tiden, og oppdaget at hotellet hadde gitt bort hotellrommet vårt. Kan tro resepsjonisten var lang i masken... Ente heldigvis godt da vi ble ombooket til nabohotellet og fikk oppgradert suite og frokost på sengen dagen etter Hvorfor hadde hotellet gitt bort rommet? Dersom rommet er bestilt og betalt så har de vel ikke lov til det?
Gjest Doh Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Ingen skal jo reise før brudeparet! Vi ble sendt hjem så de gamle kunne legge seg. Ville jo ikke reise jeg Besteforeldrene mine visste vijo at kom til å reise tidlig. Men nesten hele familien hans dro før klokka tolv. Menmen, da fikk vi bere tid med de andre gjestene
Gjest Jay Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 På tross av regnvær og kjipt hotell, så ble dagen bedre enn forventet! Men litt skuffet mtp fotograferingen, ble utført av en prff venn med en dårlig dag.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Jeg ble gift med min mann, som var det viktigste for meg og resten var bonus. Jeg forstår ikke hvorfor man henger seg opp i negative ting som skjedde den dagen, og fokuserer på det i stedet for å fokusere på det som er viktig, nemlig ekteskapet. Hadde brydd meg fint lite om noen ga meg penger for å danse, hadde syns det var en artig ting. Men skal en se på det på en negativ måte, vil man aldri klare å få det slik man vil for det er alltid noe å pirke på. Jeg er glad jeg fikk min mann til ektemann 2
Sjøgrønt Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Hvorfor hadde hotellet gitt bort rommet? Dersom rommet er bestilt og betalt så har de vel ikke lov til det? Vi hadde opplyst om at vi kom sent og at det var brudepar. Men hotellet trodde ikke vi kom fordi det var så seint på natt og gav bort rommet til en annen. Om de har lov, vet jeg ikke. Så lenge hotellet kompanserte godt for feilen, gjorde vi ikke noen sak ut av det.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Jeg ble gift med min mann, som var det viktigste for meg og resten var bonus. Jeg forstår ikke hvorfor man henger seg opp i negative ting som skjedde den dagen, og fokuserer på det i stedet for å fokusere på det som er viktig, nemlig ekteskapet. Hadde brydd meg fint lite om noen ga meg penger for å danse, hadde syns det var en artig ting. Men skal en se på det på en negativ måte, vil man aldri klare å få det slik man vil for det er alltid noe å pirke på. Jeg er glad jeg fikk min mann til ektemann Ok. Se for deg dette: Du danser med en mannlig gjest, og plutselig har han neven mellom brystene dine med en 50 eller 100-lapp. Fortsatt happy? 1
Amens Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Ok. Se for deg dette: Du danser med en mannlig gjest, og plutselig har han neven mellom brystene dine med en 50 eller 100-lapp. Fortsatt happy? Jeg hadde ikke blitt happy for det, hvertfall om jeg ikke viste om tradisjonen. Den høres uansett ganske dustete ut. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 Jeg hadde ikke blitt happy for det, hvertfall om jeg ikke viste om tradisjonen. Den høres uansett ganske dustete ut. Ja, og så var det flere mannlige slektninger av min mann da. Veeeldig gøy.
Anglofil Skrevet 12. april 2012 #20 Skrevet 12. april 2012 Bryllupet ble akkurat like vakkert og nydelig som jeg hadde forestilt meg det. Det var enkelt, elegant og romantisk. Startet med at jeg gjorde meg klar, min far kjørte meg til stedet hvor vielse og fest skulle være. Der hadde brudeparet eget bad, så jeg sto der inne mens jeg ventet på at vielsen skulle begynne. Min mann tok i mot gjestene og etterpå stilte seg opp for å vente på meg. Siden vi ikke giftet oss i kirken ble jeg fulgt ned fra hovedhuset (dette var en stor og flott gård), gjennom en blomsterbue som var satt opp og nedover en gressplen. En trompetist spilte inngangsmarsjen. Vielsen begynte, en borgerlig vielse ledet av Unitarforbundet. En meget vakker vielse, hvor vi fikk en egen tale av vigsler, trompetisten spilte 'You Raise Me Up' midtveis. Vi ga hverandre vårt 'ja', viglser holdt et nydelig dikt for oss og vi gikk nedover "midtgangen" sammen mens tromptisten igjen spilte. Jeg husker det var veldig varmt den dagen. Dagen før hadde det vært øspøsende regnvær, men akkurat denne dagen var det nydelig vær. Vi hadde satt opp et partytelt uten vegger der vielsen foregikk, hvilket var veldig bra, ellers hadde vi svettet ihjel. Mens gjestene fikk champange og frukt hadde vi fotosession i 1 1/2 time. Etterpå var det en nydelig 4-retters middag laget av kokkene fra Sult. Etterpå fulgte kaker og bryllupsvals. Jo, jeg tenker på dagen med glede. Mvh Yvonne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå