Gå til innhold

Får ikke vasket reint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en del fliser, både i gang, på badet og kjøkkenet. Sliter med å få de rene. Etter å ha mobbet ligger dritten igjen, og en del støv. Flisene er tydelig skitne, spesielt i gangen hvor man tråkker med utesko. Etter vask i gangen kan jeg likevel se at det er skittent og ved å dra toalettpapir over gulvet, så er det mørk grått.

Hvordan få vasket skillelig når man har fliser?

Videoannonse
Annonse
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg pleier å skure godt med en fille med jevne mellomrom (typ på knærne som en klisjé), og så moppe over oftere. Gjerne med grønnsåpe :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å mobbe!

• Liker 3
Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Det var da ikke mobbing! Jeg går over med mopp (uten såpe-system) en gang i uka, men pleier å vaske grundig med grønnsåpe ca en gang i måneden. Det var bare et tips, ikke frekkhet.

Og jeg sitter faktisk på knærne og skurer. No joke.

Grunnen til at jeg skrev "gjerne med grønnsåpe" er fordi det er det jeg liker å bruke, mens andre kanskje vil bruke ajax eller salmiakk - ikke vet jeg.

Endret av PinkLeaf
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å skure godt med en fille med jevne mellomrom (typ på knærne som en klisjé), og så moppe over oftere. Gjerne med grønnsåpe :jepp:

Ja, det har jeg også forsøkt. Og mopper også med grønnsåpe, men merker ikke noe særlig til forskjell. Men skal forsøke å vaske oftere.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å mobbe!

Regner med at du forstod at det var en skrivefeil.

Gjest badeand1
Skrevet

Det var da ikke mobbing! Jeg går over med mopp (uten såpe-system) en gang i uka, men pleier å vaske grundig med grønnsåpe ca en gang i måneden. Det var bare et tips, ikke frekkhet.

Grunnen til at jeg skrev "gjerne med grønnsåpe" er fordi det er det jeg liker å bruke, mens andre kanskje vil bruke ajax eller salmiakk - ikke vet jeg.

Tror personen refererer til TS sitt innlegg. :P

Etter å ha mobbet ligger dritten igjen, og en del støv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

R

Jeg tror AB over her mente slutt å moppe. Du mobbet absolutt ikke nei ;-)

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Haha, og jeg som trodde dere leste innlegget mitt som en skikkelig sarkastisk frekkhet! :ler:

Som i "Begynn å vaske med såpe, da vel!" :fnise:

:sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du forstod at det var en skrivefeil.

Han/hun som skrev det skjønte sikkert at det var en skrivefeil, men ville være litt morsom

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er grønnsåpe bra for fliser da?

Tenker på at det fy fy når det gjelder parkett og laminat siden det setter igjen en hinne. Eneste grønnsåpe er bra til er ubehandlet furugulv.

Finnes det ikke noe du kan sette flisene inn med som gjør renholdet lettere?

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg tørker alltid over slik at det ikke ligger igjen såperester. :) Men jeg er også åpen for forslag hvis det gjør det enklere! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker alltid over slik at det ikke ligger igjen såperester. :) Men jeg er også åpen for forslag hvis det gjør det enklere! :jepp:

Grønnsåpe setter igjen en hinne uansett om du tørker over.

Gjest Cessie
Skrevet

Jeg har investert i en steam mop, og oppdaget til min store forbauselse at det faktisk var mønster på flisene på badet... Anbefales!

Skrevet

Grønnsåpe og fliser, nei nei nei.

Bruk Ajax universal eller flispolish.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en damprenser. Den tar alt og kan også brukes på tregulv. Ikke trenger de å være dyre heller for å gjøre nytten. Sparer miljøet for kjemikalier gjør man også.

AnonymBruker
Skrevet

F.eks. denne: http://www.tvins.com/no/products/h20mopx5/h20mopx5.php

Synes den funker fjell.

Ellers så vil jeg si at man burde tørrmoppe først og få opp mesteparten av møkk og sand og så ha på minimalt med vann og såpe og moppe en gang til med en ren mopp. For mye såpe gjør at gulvet blir seigt og man får problemer med å vaske senere.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg mener jo at jeg går over med vann en gang til for å "skylle". Men jeg tar gjerne i mot tips til andre vaskemidler. Jeg har ganske grove fliser her i huset..

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har grove fliser på gulvet på badet (angrer veldig på valget) og må rett og slett skure på gamlemåten hvertfall en gang i uka for at det ikke skal sette seg. Bruker en litt grov svamp og skuremiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...