AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Det her er kanskje litt teite spørsmål sånn sett, men jeg har et 2 gangs intervju i morgen. Jeg har også fått et annet jobbtilbud i mellomtiden for en stilling jeg egentlig ikke har så veldig lyst på og jeg føler at jeg ikke vil komme så veldig langt der. Høres kanskje dumt ut, men jeg kan ikke se meg jobbe der, og det føles bare ikke riktig. Problemet er at jeg føler jeg ikke bare kan takke nei til en jobb når det absolutt ikke er noen selvfølge at jeg vil få den jeg skal på i morgen. Men til spørsmålet: kan jeg informere på intervjuet jeg skal på i morgen at jeg har fått et jobbtilbud? Ikke si så mye mer enn at jeg har fått det, men det er hos de jeg vil jobbe, og legger litt indirekte press på at jeg ønsker svar så fort det lar seg gjøre. (Før det kan bli kverrulering, vet jeg at jeg kan si det, men er det noe lurt?) Jeg har hele tiden følt at jeg har gode sjanser for å få den jobben jeg skal på 2 gangs intervju på i morgen, selv om jeg nettopp tok en personlighetstest for den. Herregud, så mange rare spørsmål, jeg er nesten redd jeg har ødelagt sjansene nå! Om de ikke liker personligheten min så får jo det være, men det er en jobb jeg veldig gjerne vil ha og er innen en bransje jeg vil jobbe med og som jeg ser utvikling i. Har derfor ikke sagt ja eller nei på det andre tilbudet enda for jeg vil på intervjuet i morgen og kanskje se an stemningen og det hele først. Aner ikke hva jeg skal gjøre, blir kvalm av hele greiene...
Bertha Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Hva er tidsfristen for å svare på det tilbudet du allerede har fått? Mot slutten av intervjuet i morgen kan du jo spørre om når de ser for seg å ta en beslutning. Og da i samme slengen si på en hyggelig måte at du lurer, fordi du allerede har et annet tilbud på hånden som du må svare på innen xxxxx. Husk også at intervjuet er vel så mye for din egen del. At du skal kunne finne mer ut om arbeidsgiver, det er ikke bare de som skal griljere deg. Det er derfor ikke i det minste rart om du også har søkt en annen stilling, og selvsagt ønsker å kunne vurdere begge to i forhold til hva som du kan yte best i. De fleste arbeidsgivere ønsker jo å få inn en ansatt som er motivert og som også selv føler at han/hun passer inn. Masse lykke til imorgen!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Hva er tidsfristen for å svare på det tilbudet du allerede har fått? Mot slutten av intervjuet i morgen kan du jo spørre om når de ser for seg å ta en beslutning. Og da i samme slengen si på en hyggelig måte at du lurer, fordi du allerede har et annet tilbud på hånden som du må svare på innen xxxxx. Husk også at intervjuet er vel så mye for din egen del. At du skal kunne finne mer ut om arbeidsgiver, det er ikke bare de som skal griljere deg. Det er derfor ikke i det minste rart om du også har søkt en annen stilling, og selvsagt ønsker å kunne vurdere begge to i forhold til hva som du kan yte best i. De fleste arbeidsgivere ønsker jo å få inn en ansatt som er motivert og som også selv føler at han/hun passer inn. Masse lykke til imorgen! Tusen takk for svar Ja, er akkurat sånn jeg tenkte å stille det. Jeg må svare om jeg tar den andre jobben i morgen, og starter da opp på tirsdag eventuelt. Jeg er inneforstått med at jeg ikke vil få vite i morgen om jeg får jobben eller ikke, og må ta et valg basert på magefølelsen rett og slett. Jeg kommer til å føle på stemningen, hvordan intervjueren svarer på spørsmålet mitt, og bare ta et valg. Har så utrolig lyst på den jobben i morgen, så det skal jeg vise uten å virke for desperat, og samtidig ha ordentlige, velformulerte svar på spørsmål h*n vil stille i forhold til personlighetstesten jeg tok. Så vidt jeg vet er det 5 stillinger de skal fylle, så sånn sett har jeg en god sjanse og jeg vet at jeg ga et bra inntrykk på første intervjuet jeg hadde. Blir vel det første 2 gangs intervjuet jeg har også, har som regel fått jobb etter første intervjuet gjennom vikarbyråer og sånt, så sånn sett vet jeg ikke helt hva jeg har i vente heller. Problemet er at det sitter ganske langt inne å si nei til en jobb, uansett hvor lite lyst jeg har på den, før jeg har en i boks... Igjen, jeg blir helt kvalm av det her, og klarer ikke tenke stort på annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå