Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært kjempefornøyd med å bruke Spenol som fuktighetskrem lenge, men oppdaget nylig at den advares mot pga innholdet av parabener. Noen som har forslag til en rimelig, parfymefri fuktighetskrem uten hormonforstyrrende stoffer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men Spenol er laget for puppene til kua, ikke til ansikt :)

PS! Man dør ikke av parabener ;)

Skrevet

Skal vi ha Spenolkrangelendiskusjonen igjen?

:popcorn:

Skrevet

Finnes vel ikke noen fuktighetskrem som er så rimelig som spenol. Synes du bare kan fortsette å bruke den om du er fornøyd. Du kommer ikke til å ta noe skade av det.

• Liker 3
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1334247931' post='10786682]

Men Spenol er laget for puppene til kua, ikke til ansikt :)

Skrevet

Folk bruker jo hemoroidekrem under øynene (var iallefall in en periode), så det er neppe verre å bruke spenol til kroppen/ansiktet.

Hehe... :ironi:

Gjest happy_me
Skrevet (endret)

Jeg lurer egentlig på det samme.. Men hva gjør egentlig parabener med oss? Det er vel det vi ikke har funnet ut enda, utenom at det er hormonforstyrrende.. Så JEG vil ihvertfall prøve å unngå det neste gang jeg skal handle inn hudkrem, sjampo/balsam, tannkrem osv.

Bedre føre var enn etter snar sier nå jeg!

Har selv sverget til Spenol lenge, som fuktighetskrem for hele kroppen, også ansiktet. Tenkte dette ville være det tryggeste og mest nøytrale produktet (og billigste!) å bruke.

Hvis det finnes en erstatning for spenol som er uten parabener, så vil jeg gjerne vite om det :)

Endret av happy_me
Gjest Tigress
Skrevet

Ein veit jo at parabener i låge doser ikkje har så mykje å seie, då. Ein har jo brukt parabener sidan tidas litt ut på dagen, liksom. Ein veit meir om kor ufarleg parabener er i lengda enn ein veit om mange andre konserveringsmidlar...

AnonymBruker
Skrevet

Ein veit jo at parabener i låge doser ikkje har så mykje å seie, då. Ein har jo brukt parabener sidan tidas litt ut på dagen, liksom. Ein veit meir om kor ufarleg parabener er i lengda enn ein veit om mange andre konserveringsmidlar...

Det er forskjell på parabener, vet du. Spenol inneholder ihvertfall en av dem som ikke er regnet for å være ufarlige.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Det er forskjell på parabener, vet du. Spenol inneholder ihvertfall en av dem som ikke er regnet for å være ufarlige.

Men neppe i særleg skadeleg dose. Reknar ein ikkje med at dei fleste av dei er skadelege i store doser, då? Samma det, det er neppe så store doser at det har så mykje å seie, elles ville jo ikkje Spenol vore tillete lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Men neppe i særleg skadeleg dose. Reknar ein ikkje med at dei fleste av dei er skadelege i store doser, då? Samma det, det er neppe så store doser at det har så mykje å seie, elles ville jo ikkje Spenol vore tillete lenger.

Det har blitt forbudt i Danmark, så det kommer nok her også. Dessuten, hvis du ser på ingredienslisten til Spenol så kommer parabenee rimelig høyt opp, i motsetning til andre produkter der de som regel er listet opp helt til slutt.

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Det har blitt forbudt i Danmark, så det kommer nok her også. Dessuten, hvis du ser på ingredienslisten til Spenol så kommer parabenee rimelig høyt opp, i motsetning til andre produkter der de som regel er listet opp helt til slutt.

Jøss, så rart, på Spenol-flaska mi står dei heilt til sist!? Og det er den kjipaste det er minst av. På flaska mi, altså. Som truleg har gått ut på dato, og dermed er det jaggu godt det er litt parabener der, elles ville vel heile kremen vore grøn, no...

Parabener er vel berre forbode i produkt for ungar i Danmark? Eller har dei endra det sidan sist eg fulgte med?

Endret av Tigress
Gjest EryMax
Skrevet

Det er forbudt å bruke i babyproduker i Danmark ja

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1334247931' post='10786682]

Spenol er laget for puppene til kua, ikke til ansikt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye blir brukt til ting de ikke opprinnelig var ment for. Spenol er en av disse. Jeg tviler på at melkebønder er målgruppen når Spenol selges i dagligvare og på apotek. ;)

haha, måtte le litt nå :) Jeg har vert i endel fjøs, og i samtlige står det svære spenolflasker :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha, måtte le litt nå :) Jeg har vert i endel fjøs, og i samtlige står det svære spenolflasker :P

Hva så?

1: Det er ikke "svære" spenolflasker som selges i vanlig butikk og på apotek. Der er det små flasker.

2: Bønder som driver smått kan nok tenkes å handle på dagligvarebutikken, men om de har stordrift så handler de andre steder. Og selv om spenol fortsatt brukes til kyr så brukes det OGSÅ til andre ting enn det.

Gjest Tigress
Skrevet

Hva så?

1: Det er ikke "svære" spenolflasker som selges i vanlig butikk og på apotek. Der er det små flasker.

2: Bønder som driver smått kan nok tenkes å handle på dagligvarebutikken, men om de har stordrift så handler de andre steder. Og selv om spenol fortsatt brukes til kyr så brukes det OGSÅ til andre ting enn det.

Det står ei svære Spenolflaske i baderomsskåpet mitt. Eg bur ikkje i eit fjøs. Det er økonomisk med svære flasker! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...