Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt på vei var du da du begynte å få vann i kroppen, og hvor alvorlig (grad 0-4) var det på slutten av svangerskapet?

Skrevet

Jeg har fått det nå helt på tampen av svangerskapet. Ødem på 1, så det er ikke veldig alvorlig. Men jeg har skikkelig hovne ankler og pølsefingre om kvelden. Må være ekstremt forsiktig med salt.

Skrevet

Jeg fikk vann i kroppen rett etter fødselen... Det gikk over etter en uke :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få ødemer i uke 20 og det holdt seg stabilt fram til uke 30. Da fikk jeg grad 4, og svangerskapsforgiftning. Det var helt sykt mye ødemer, kjente meg nesten ikke igjen.

Gjest pysepusen
Skrevet

Fikk aldri vann i kroppen jeg! :)

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 0 - 1. ca 6 uker før termin.

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Fikk aldri vann i kroppen jeg! :)

Gjorde du noe spesielt, eller var du "bare heldig"? Jeg har ikke noe enda - bank i bordet - men merker jeg noe vil jeg gjerne vite hva som er triksene. :gjeiper:

Gjest pysepusen
Skrevet

Gjorde du noe spesielt, eller var du "bare heldig"? Jeg har ikke noe enda - bank i bordet - men merker jeg noe vil jeg gjerne vite hva som er triksene. :gjeiper:

Nei, tror ikke jeg gjorde noe spesielt utenom å kaste opp hver dag til uke 34 da :tunge1: Pga. bekkenløsning var jeg lite i bevegelse og satt for det meste med beina opp. Kanskje det er trikset?

Skrevet

Jeg er hoven i føttene etter jeg har vært på jobben, ser tydelig hvor remmen på sandalen har vært!

Men nå sitter jeg veldig lite, og går mye frem og tilbake på jobben. Har vært litt hoven før jeg ble gravid, men er mye mer nå. Om det har noe med graviditeten å gjøre, vet jeg ikke. :vetikke: Men skal kjøpe meg støttestrømper! :jepp: 11+6.

Skrevet

Var hos legen på 36-ukerskontrollen og da spurte hun meg om jeg hadde noen hevelser.

Som sant skal sies merker jeg ikke noe særlig annet enn at jeg har begynt å få litt kraftige sokkemerker i det siste, så hun skrev 0/1 på "ødem".

Frem til nå har jeg ikke hatt noe som helst.

Skrevet

Jeg begynte ganske tidlig, rundt uke 20. Da måtte jeg rive av meg gifteringen fordi fingeren min var blitt så tykk. :sjenert: Det fortsatte bare å balle på seg utover svangerskapet. Kjente meg såvidt igjen til slutt (bildene fra den tiden skal brennes :fnise: ) med elefantføtter og fødeansikt. Hadde faktisk problemer med å få på meg linsene fordi øynene var så små. *grøss* Det endte med begynnende svangerskapsforgiftning rundt termindatoen.

Jordmor skrev aldri noen ødemer på meg, uten at jeg vet hvorfor. Bena mine så helt sprengte ut, og på slutten skulle jeg tro at jeg ihvertfall hadde 3 på skalaen. Skulle vært flinkere til å gi beskjed antar jeg.

Skrevet

Her begynte det i uke 30-32 ca.

Det endte med ødemer på 3+ og svangerskapsforgiftning. Hadde de elefantføttene (hadde kun et par sko jeg fikk på meg, og det var ballerinasko, og føttene "este" utover i "åpningen" på skoa :fnise: Så helt forferdelig ut :ler:

Alt vannet var borte noen dager etter fødsel. Jeg har aldri tisset og svettet så mye :ler:

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg hovne ankler og føtter fra ca uke 20, men ikke verre enn at jeg fikk på meg de fleste skoene mine. Fikk "diagnosen" 0-1. Litt puffy hender også.

I dette svangerskapet begynte føttene å hovne opp for noen dager siden (uke 15). Ikke mye, men nok til at jeg kjenner det og sokker/sko setter spor etter seg.

AnonymBruker
Skrevet

I første svangerskap kom det rundt uke 32. Det var en VARM sommer somgjorde at det kom så tidlig, og i noen av de ukene hadde jeg ødem grad 1-2, men størstedelen av tiden fra uke 32 og til fødsel var det bare grad 1.

Denne gangen kom detrundt uke 38. Grad 1 nå i uke 39. Har skikkelig puffy hender, legger og føtter om kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Tre dager etter fødselen, var totalt uforbredt på det kunne komme etter fødselen og trodde det var noe galt når jeg helt plutselig fikk elefantføtter.

Annonse
Skrevet

Fikk heller aldri noe vann i kroppen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...