Sophia. Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg sliter skikkelig med motivasjonen til å trene. Jeg gidder ikke! Jeg har lyst på strammere kropp og samtidig komme i bedre form, og er medlem på treningssenter. I det siste har jeg bare følt meg som et støttemedlem. Jeg går på en fast time i uken som er kjempekjekk, men utenom det har jeg store problemer med å komme meg på trening. Finner alltid på unnskyldninger, tenker jeg kan ta det en annen dag, og så videre. Når jeg først er å trener, har jeg så lett for å gi opp. Når jeg løper, skjer det ofte at jeg bare stopper når jeg begynner å bli sliten og går for å gjøre noe annet i stedet... og dette er jeg så lei av! Så det jeg lurer på er hva dere gjør for å holde motivasjonen oppe, og hva som gjør at dere faktisk gidder å trene. Trenger litt tips for å få opp motivasjonen og treningsgleden!
Gjest Solsmil Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg trenger som oftest ikke noe motivasjon, har ofte lyst til å dra. Og de gangene jeg ikke har lyst, så gjør jeg det bare likevel.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Min motivasjon er jo helt klart resultatet. Og jo mer jeg merker forbedring, jo mer forbedring vil jeg ha. Og så meldte jeg meg på KK-mila for å noe å trene mot. Det gjør mye for motivasjonen.
Gjest Dorey Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 For min del hjalp det å finne timer på senteret som jeg liker, samt å ha en treningspartner. Jeg trente (før svangerskapet, skal begynne med samme rutine igjen når jeg har født) spinning fast tre ganger i uken, og dette var timer jeg ikke skulket. Den eneste grunnen til å ikke trene var sykdom. Det krever litt viljestyrke til å begynne med, men tilslutt blir det bare en vane Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Det som motiverer meg er følelsen det gir etterpå Ofte underveis også, men den virkelig gode følelsen får jeg først etter trening. Nå er ikke jeg verdens mest strukturerte, men jeg klarer å minne meg selv på hvor bra det er, selv hvis det har gått en stund siden sist. Og mye bedre enn å ha dårlig samvittighet for å ikke trene
nymfo88 Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 (endret) Blir så utrolig sliten i hodet når det er lenge siden jeg har trent. Føler meg bare slapp og ubrukelig, og urolig til sinns. Kroppen er skapt for å brukes, så det er bare ett savn som oppstår uten trening :D gjelder å finne en type trening du liker, prøve no nytt.. Endret 12. april 2012 av nymfo88 1
Rikki Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Om jeg ikke trener 3 dager i uken eller mer blir jeg sint på meg selv. Har meldt meg på Vasaloppet 2013. Ni mil på ski er fantastisk motivasjon til å komme seg på treningssenteret. :-) :-D
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Jeg velger å gå på gruppetrening. Da har jeg et klokkeslett å forholde meg til. Så sier jeg at dette er bra for både kropp og sjel og at da steller jeg godt med meg selv. Det er mantraet mitt. Er tungt å ha klokka på ring og lang reisevei, men du verden så godt det føles når treningsøkta er over. Regner med at når jeg kommer mer inn i det at jeg trener alene i tillegg. Foreløpig holder det med to dager i uka. Da kjører jeg gruppetrening på både kondis og styrke.
Gjest *Maja* Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 For min del handlet det om å foreberede kroppen min for fremtiden. Jeg ville ha en sterk, sunn og frisk kropp som kan bære meg når jeg blir eldre, samt forbygge mot skader og bygge opp muskler og skjelett. Det var et ORK og PES å starte, men det er det alltid når en starter med noe kroppen ikke er vant med. Men et sted må en begynne. Jeg gikk fra å røyke minst 20 sigaretter om dagen og ikke trene til å slutte å røyke og løpe 5 mil i uka pluss yoga og pilates. Jeg har en bedre, strammere og sterkere kropp i dag enn da jeg var 18; DET er i dag en stor motivasjon i seg selv. Å vedlikeholde kroppen jeg har jobbet for å oppnå. Noen ganger vil en bare gi opp, men det er da en må bite tenna sammen og grave dypt i kjelleren og finne viljen til å fortsette; for viljen gir etter fortere enn kroppen. No Pain, No Gain! 1
Gjest Daenerys Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Helt ærlig så bare gjør jeg det. Jeg trener på morgenen, da er det lettest å bare komme seg ut av huset før man rekker å våkne. Og det som motiverer meg mest er følelsen ETTER jeg har trent
belle_ Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Trener fordi jeg liker å trene. Hatet det før, men når jeg kom i fin form og så hvor mye bra jeg fikk igjen for treningen begynte jeg å like det. Du må bare presse deg litt ibegynnelsen. Finn en treningsform du liker.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Beste som finnes etter en kjip arbeidsdag, er å svette bort alle frustrasjoner. Og det er en enorm motivasjon i seg selv. Bli kvitt all gruff. Svett det ut. Endorfinene man får etter en treningsøkt, er helt herlig. Jeg liker derfor å trene rett etter jobb. Så det beste er å finne den tiden på døgnet, som passer deg best å trene på. For noen er det på morgene, andre midt på dagen og noen er det på kvelden. Finn ditt tidspunkt. Det tidspunktet, som gir deg mest.
Gjest EasyRider Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Pulsklokke er supert. Da kan du f.eks. finne den pulsen som gjør at du kan løpe/jogge nesten så langt du vil. Mange som ikke trener regelmessig trener med for høy puls da blir du fort sliten og gir opp. Jeg løper opp til 2 mil i mitt eget tempo med pulsklokke. Uten orker jeg ikke fordi jeg MÅ ha rett puls. Du kan måle hvilepuls også. Den indikerer hvor godt trent du er. Eliteutøvere har hvilepuls på 30-40 slag pr minutt. En normal ligger på 60-70. Mål hvor du er og jobb deg nedover. Hvis du varierer treningen så er det mer gøy også. Jogging, lange gåturer, sykkel, langrenn, styrke, intervall trener jeg i hvertfall. Aldri 2 like dager etter hverandre. Og jeg trener når jeg har lyst. Presser du deg i 2-3 uker så kommer endorfinene og du blir i godt humør og avhengigheten vil da drive deg slik at motivasjon blir lettere. Det som hjelper meg er å legge inn "trening" i løpet av dagen. Jeg går noen mil i uka nå før jeg starter ordentlig trening. Og så går jeg i marka etter det i tillegg til normal trening. En ting som er gøy er å gå trapper. Jeg hadde kontor i 6. etasje og det er så gøy å dra på litt når en som er godt trent men ikke vant til trapper blir "gruset". Det kule er å snakke rolig til vedkommende på toppen. Når de gisper etter luft og ikke klarer å svare så er liksom dagen i gang :-)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Vell hver gang jeg tenker at "æsj, i dag gidder jeg ikke" så for det første får jeg dårlig samvittighet og blir sur på meg selv. Som ender i en slags indre diskusjon med meg selv og min egen latskap, noen ganger vinner latskapen! For det andre tenker jeg bare på hva som er grunnen til at jeg trener, hvorfor? henter fram svaret, og stikker på gymen! 1
OhMickey Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Min motivasjon er å se en episode av Americas Biggest Looser, da er jeg så å si på vei ut døra med proteinshaken i hånda før episoden engang er ferdig Blir også motivert av å lese fitnessblogger eller loggbøker inne på fitnessbloggen.no
rosenkål Skrevet 13. april 2012 #16 Skrevet 13. april 2012 Min motivasjon er fremgangen min. Jeg fant ut at jeg skal komme i form på så å si helt gratis(måtte til innkjøp av nye sko), så jogging ute var et fint alternativ. Fant et program som passet meg og satte igang. Jeg merker selv at kondisen min er bedre, kroppen min orker mer og jeg blir mer glad. Det som hjalp meg var at jeg ikke startet for hardt så jeg følte mestringsfølelse hver gang. Det er helt supert! For å få meg til å bli litt mer gira på å komme meg ut de dagene jeg sliter å søker jeg opp treningsvideoer(zumba f.eks) på youtube eller musikk som gir meg lyst til å lette på ræva. Leser gjerne litt på andre treningsdagbøker her på kg, det resulterer ofte i at jeg blir litt irritert når jeg ser hvor flinke andre er og tenker "Opp med ræva! Dette klarer jeg!" Lykke til med treningen og motivasjonen din
Gjest Nanne70 Skrevet 13. april 2012 #17 Skrevet 13. april 2012 Motivasjonen - dvs. følelsen av lystbetonthet - hos meg kommer først når jeg føler meg i tilstrekkelig god form og har et visst grunnlag, så den kommer aldri før etter at jeg har trent en stund. Før det så må jeg bare presse meg selv til å gjøre det, dvs. utøve en viss grad av selvdisiplin. Jeg har hatt 2 måneders opphold i treninga av medisinske årsaker, og jeg synes rett og slett det er et blodslit å komme igang igjen, og ikke noe deilig i det hele tatt. Det som gjør at jeg orker å ha det jævlig i flere uker, er at jeg vet at det blir så mye bedre etterhvert. Men i begynnelsen er det selvdisiplin og tålmodighet som gjelder.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. april 2012 #18 Skrevet 13. april 2012 Sett opp masse post-it-lapper på rommet ditt med "I <3 trening", kanskje det funker? Nei, jeg sliter med det samme som deg. Trening. Gjesp. :-) Kunne bare ønske de hadde noe på apoteket som gav litt "sunn" energi, som efedrin, noe amfetamin light elns.
OPIgirl Skrevet 13. april 2012 #19 Skrevet 13. april 2012 Jeg trenger i grunnen ikke å motiveres. Jeg liker treningen. Bonusen er en sunnere, slankere og friskere kropp
Redbull Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 Det som motiverer meg er følelsen det gir etterpå Ofte underveis også, men den virkelig gode følelsen får jeg først etter trening. Nå er ikke jeg verdens mest strukturerte, men jeg klarer å minne meg selv på hvor bra det er, selv hvis det har gått en stund siden sist. Og mye bedre enn å ha dårlig samvittighet for å ikke trene Signerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå