AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg lurer nå.. Dette er det jeg har spist/kommer til å spise i dag: Frokost: To helkornskiver med makrell i tomat. Lunsj: To helkornskiver med leverpostei. Mellom: Pære Før trening: Tre knekkebrød med philadelphia og kalkun + tomat. En liten Tine yoghurt. Middag: To/tre små tacotubs med mye tacofyll. Kjøttdeig, ost, rømme, løk, paprika, agurk og tacosaus. Er dette mye, lite eller passe? Jeg skal ikke ned i vekt, men vil gjerne endre kroppssammensetningen min, mindre fett og mer muskler. Har en stillesittende jobb og er lite aktiv utover trening ca 3 ganger i uken. Både kardio og styrke.
Vulpes Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 For å finne ut nøyaktig hvor mye kcal det er kan du jo veie maten en dag og plotte det inn på f.eks. www.fitday.com Jeg er ingen kostholdsekspert, men noe som slår meg er at du får i deg litt for lite grønt? Kun en pære, litt tomat før trening og grønnsakene i tacotubsene. Nordmenn generelt spiser alt for lite grønnsaker, så det er noe du kan ta tak i om du vil spise litt sunnere Selv har jeg hittil i dag spist to knekkebrød med pålegg og en del agurk på, en stor salat (med tunfisk og egg for mer næring) og en stooor kopp sellerismoothie (masse stangselleri, agurk, spinat, litt yoghurt naturell, pære, og ett rått egg). Kommer også til å få i meg mye grønnsaker til middag, og kanskje litt til kvelds. Prøver å inkludere grønnsaker, frukt og/eller bær til alle måltider, men mest grønnsaker naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Tusen takk for svar. Jeg orker ikke begynne med veiing og telling av kalorier. Jeg er som sagt ikke ute etter å slanke meg, jeg lurer bare på om jeg spiser i passelige mengder. Jeg er liten, ca 160 og veier rundt 52 kg. Jeg føler selv jeg spiser greit med grønnsaker og har alltid grønnsaker til middag og gjerne en grønnsak som mellommåltid. Går mye i asparges, brokkoli, tomat, agurk, salat, kål og blomkål. Det varierer selvsagt fra dag til dag, men som regel har jeg mye grønnsaker til middag.
Vulpes Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Tusen takk for svar. Jeg orker ikke begynne med veiing og telling av kalorier. Jeg er som sagt ikke ute etter å slanke meg, jeg lurer bare på om jeg spiser i passelige mengder. Jeg er liten, ca 160 og veier rundt 52 kg. Jeg føler selv jeg spiser greit med grønnsaker og har alltid grønnsaker til middag og gjerne en grønnsak som mellommåltid. Går mye i asparges, brokkoli, tomat, agurk, salat, kål og blomkål. Det varierer selvsagt fra dag til dag, men som regel har jeg mye grønnsaker til middag. Skjønner at det ikke er noe du gidder å gjøre fast, det tar jo mye tid og kan være litt uheldig for psyken og. Det jeg mente var bare å ta en sjekk én dag, hvor du spiser vanlige mengder mat, for å se omtrent hvor i landet du ligger. Selv om det ikke er så nøye om du ikke vil slanke deg, da. Jeg aner jo ikke hva du spiser til vanlig, men i mine øyne er det du skrev i førsteinnlegget litt i minste laget når det gjelder mengde grønnsaker. Men så er jeg kanskje litt ekstrem på det.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Du spiser ganske lite, men du veier halvparten av vekten min så kanskje noe der. Proteiner kan du sikkert spise mer av og få ennå bedre resultater med treningen.. Og ikke unngå fett, unngå usunt fett. Ser ikke noe særlig til fettkilder med unntak av makrell i tomat.. 20-30% av kostholdet ditt som fett er en god regel. olivenolje,rapsolje fiskeolje, sardiner, sild, laks, makrell som du skrev, nøtter, frø. Flerumettede fettsyrer er essensielt for kroppen din for å fungere skikkelig. Enumettede fettsyrer er også sunt, men disse kan kroppen lage selv.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Jeg unngår på ingen måte fett, men kan nok bli flinkere der. Har også tenkt at jeg bør spise mer proteiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå